Actieve computer

Kolebrie

Actieve computer

Ik had dit misschien al eerder gevraagd, maar kan het niet terugvinden. Ik
kan maar tot de berichten van 6-7 teruggaan.
Is er een programma of hoe kan ik zien waarmee de computer bezig is. Er
worden geen taken uitgevoerd; Windows update is ingesteld op 'ik bepaal of
ik deze wil downloaden en installeren' en toch is de computer (of
hardeschijf) uren actief. Het hoort weliswaar zo bij Vista Home Premium,
maar ik zou ook graag willen zien (indien mogelijk) waarmee de computer
bezig is. Ik roep af en toe "taakbeheer" op, maar weet niet waarnaar ik
(als leek) moet kijken. Er zijn 70 processen en het CPU gebruik varieert op
dat moment van 2% - 14% . Ik heb voor een mogelijke antwoord ook gezocht op
VistaBits.nl maar kon die niet vinden of ..... ik zat verkeerd te zoeken.
Kan iemand mij a.u.b. vertellen als het überhaupt mogelijk is te zien
waarmee de compter op de achtergrond bezig is. Of mij verwijzen naar waar ik
meer hierover kan lezen (liefst in het nederlands).
Bvd.
Gr,

Edward

Re: Actieve computer

"Kolebrie" <kolebriekort@mail.com> schreef in bericht

> [...]
> te zien waarmee de compter op de achtergrond bezig is. Of mij verwijzen
> naar waar ik meer hierover kan lezen (liefst in het nederlands).

Indexeren? Updaten? Defragmentatie afgesteld op automatisch? Vooral het
laatste kan hinderlijk zijn als dat dagelijks gebeurt. Uitschakelen:
Schijfdefragmentatie>Gepland uitvoeren afvinken (eens in de maand
defragmenteren is meer dan genoeg, en doe dat dan veel sneller bijv. met
Auslogics).

Edward

Re: Actieve computer

"Edward" <Ed@email.com> schreef in bericht

> [...]

> Schijfdefragmentatie>Gepland uitvoeren afvinken (eens in de maand
> defragmenteren is meer dan genoeg, en doe dat dan veel sneller bijv. met

PS geen van de genoemde processen is te zien met taakbeheer.