Vista OEM versie vervangen

Pepijn

Vista OEM versie vervangen
Beste mensen,
Ik heb een Vista home Premium op mijn PC, een oem versie. Omdat ik liever
zekerder wil zijn voor als er wat crasht o.i.d. wil ik deze vervangen voor
een complete gekochte versie (business?!).
Kan ik die er dan probleemloos overheen zetten?
Bij voorbaat dank.
Pepijn

GJ.Oomens

Re: Vista OEM versie vervangen
On Thu, 10 Jul 2008 19:11:57 +0200, "Pepijn" <e.n.joy@xs4all.nl>
wrote:

> [...]
>een complete gekochte versie (business?!).
>Kan ik die er dan probleemloos overheen zetten?

Dat weet ik niet, maar lijkt me niet handig. Zelf formatteer ik alles
en zet daarna de retail versie er op.
--
Gérard
Massimo

Re: Vista OEM versie vervangen
Hallo,

wrote:

> [...]
>zekerder wil zijn voor als er wat crasht o.i.d. wil ik deze vervangen voor
>een complete gekochte versie (business?!).

Dit begrijp ik niet hoor. Als er wat crasht, biedt de retailversie je
dan voordelen die die van de oemversie te boven gaan??

>Kan ik die er dan probleemloos overheen zetten?
>Bij voorbaat dank.
>Pepijn

Heb ik jammer genoeg geen antwoord op.

Massimo
[p.s.: het is 'vervangen door', niet 'voor']
Andre

Op Sat, 12 Jul 2008 18:31:05 +0200 schreef GJ.Oomens , :

>Dat weet ik niet, maar lijkt me niet handig. Zelf formatteer ik alles
>en zet daarna de retail versie er op.

Er is toch geen verschil tussen OEM en Retail, (technisch gezien)

Alleen kan je met de retail versie, MS contacteren,
met OEM moet je de leverancier aanspreken,
maar dat heb ik in 20 jaar nog nooit nodig gehad. :-)

--
Groetjes
André (VB)

On Mon, 14 Jul 2008 11:47:06 +0200, Andre <me@privacy.invalid> wrote:

>Er is toch geen verschil tussen OEM en Retail, (technisch gezien)

Klopt, maar ik ben graag in een keer van alle bijgeleverde programma's
af.
--
Gérard
Andre

Op Mon, 14 Jul 2008 16:40:20 +0200 schreef GJ.Oomens , :

>Klopt, maar ik ben graag in een keer van alle bijgeleverde programma's
>af.

Een OEM dvd heeft geen bijgeleverde programma's hoor,

Die bijgeleverde programma's zetten de merken erop.
Preinstalled noemen ze dat ...... ;-)

On Mon, 14 Jul 2008 17:53:58 +0200, Andre <me@privacy.invalid> wrote:

>Een OEM dvd heeft geen bijgeleverde programma's hoor,

En die OEM DVD zit er niet meer bij, alleen een rcovery met herstel
naar 'factory settings', dus met bijgeleverde programma's.
--
Gérard
Andre

Op Mon, 14 Jul 2008 21:30:19 +0200 schreef GJ.Oomens , :

>En die OEM DVD zit er niet meer bij, alleen een rcovery met herstel
>naar 'factory settings', dus met bijgeleverde programma's.

je kunt elke Vista DVD gebruiken met uw nummer dat op uw kast plakt.

Ik heb mijn OEM DVD los gekocht, monteer ook mijn pc zelf.

het gaat erom dat een OEM versie goedkoper is dan een retail versie,
en enkel het nummerke is verschillend.

On Mon, 14 Jul 2008 21:44:38 +0200, Andre <me@privacy.invalid> wrote:

> [...]

>Ik heb mijn OEM DVD los gekocht, monteer ook mijn pc zelf.
>
>het gaat erom dat een OEM versie goedkoper is dan een retail versie,

Dat klopt.
--
Gérard