appcrash bij opstart

redrum is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
appcrash bij opstart
Hallo iedereen,

Ik krijg mijn vista home basic niet meer opgestart.
Als ik mijn laptop aanzet komt er behoorlijk snel mijn keuzescherm voor mijn verschillende gebruikers.
Als ik inlog op mijn naam verschijnt "welkom" en een beetje later "bureaublad voorbereiden", dit blijft er zeker 3 a 4 minuten opstaan.
Dan schakeld hij over naar een blauw scherm met daarop 1 venstertje met daarin

APPCRASH
BCMWLTRY.EXE
en dan nog een hele hoop code's (als het nuttig is pen ik deze ook wel eens over)

Dit heeft te maken met mijn draadloze netwerkkaart.
Ik kan erdan voor kiezen om dit kadertje af te sluiten en er later via internet melding van maken (aanbevolen). Als ik dit doe heeft hij een halve minuut weer dit kadertje ... etc... etc ...etc ...
etc... etc ...etc ...

Via crtl+alt+del kan ik kijken naar mijn taakbeheer, maar daar kom ik ook niet veel wijzer uit.

De installatieCD met "reparatiekit" doet nix aan dit probleem, en terugzetten van het systeem gaat niet want ik kan..... kon geen herstelpunten maken met home basic :@

Zijn er voorstellen om dit te herstellen zonder herinstallatie?

mvg
Jan
GJ.Oomens

Re: appcrash bij opstart
On Wed, 9 Jul 2008 17:39:25 +0100, redrum
<redrum.3caiwg@no-mx.forums.vistaheads.com> wrote:

> [...]
>
>APPCRASH
>BCMWLTRY.EXE
>en dan nog een hele hoop code's (als het nuttig is pen ik deze ook wel

Een gokje..Opstarten in veilige modus.
Laat dat eens niet opstarten en kijk of het uitmaakt en of je
verbinding nog werkt.
Start -> typ msconfig -> tabblad opstarten...
--
Gérard
QPC

Re: appcrash bij opstart

"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> schreef in bericht

> [...]
> Laat dat eens niet opstarten en kijk of het uitmaakt en of je
> verbinding nog werkt.
> Start -> typ msconfig -> tabblad opstarten...

Volgens mij is dit de applicatie van jouw draadloze netwerkkaart, dus niet
de driver.
Ik zou alles van de draadloze netwerkkaart de-installeren en daarna de pc op
starten met de cd van die draadloze kaart in het station.
Zogauw Vista zegt dat hij nieuwe hardware heeft gevonden, laat je hem op de
cd zoeken naar het stuurprogramma.
Nu zou de kaart gewoon moeten werken, maar dan zonder die applicatie.

redrum is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
hallo,

Hoe kan ik in veilige modus opstarten? ik graak nooit normaal opgestart dus kan ook niet aan de startknop...

Hoe kan ik de driver deinstalleren? ik graak nooit opgestart. Ik heb wel via mijn linuxpartitie dat bestand verwijders (en een bijhorend mapje uit de drivermap). Ik heb deze verwijdert, en als ik nu opstart gebeurt hetvolgende:
Opstarten, mijn gebruiker aanduiden, paswoord ingeven, vista zegt "welkom", wista zegt zeer lang "bureaublad voorbereiden" en dan krijg ik opnieuw het blauwe scherm, maar nu zonder die foutmelding van mijn wireless.

Ik zit dus vast bij het lege blauwe scherm...

Iemand raad?

Re: appcrash bij opstart
redrum schreef op 11-7-2008 13:12:
> hallo,
>
> Hoe kan ik in veilige modus opstarten? ik graak nooit normaal opgestart
> dus kan ook niet aan de startknop...

PC aanzetten - op het eind van de Bios-meldingen, maar voordat Windows
wil gaan laden, regelmatig op de F8-toets rammelen. Je hoort dan een
opstartmenu met o.a. Veilige Modus te krijgen.

redrum is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Hallo,

Ik heb gedeeltelijk kunnen opstarten in veilige modus.
na de opstart kon ik mezelf aanmelden, en na een tijdje kreeg ik een zwart scherm met in de 4 hoeken veilige modus en in de midden vanboven windows (r).... .
Dat is alles.
Via ctrl+alt+del kon ik in taakbeheer komen, dan via services zie ik dat die applicatie staan.
Ze kan niet opgestart worden in veilige modus. ik heb ze ook ingesteld dat ze niet automatisch opstart.

Opnieuw heb ik dan opgestart in normale modus, maar daar komt weer hetzelfde verhaal boven: Opstarten, mijn gebruiker aanduiden, paswoord ingeven, vista zegt "welkom", vista zegt zeer lang "bureaublad voorbereiden" en dan krijg ik opnieuw het blauwe scherm, maar nu zonder die foutmelding van mijn wireless.

Dus nog steeds mijn probleem : Vista start niet op.
Is er nog hoop?
GJ.Oomens

Re: appcrash bij opstart
On Mon, 14 Jul 2008 11:53:31 +0100, redrum
<redrum.3cjbkg@no-mx.forums.vistaheads.com> wrote:

> [...]
>dat die applicatie staan.
>Ze kan niet opgestart worden in veilige modus. ik heb ze ook ingesteld

Alles verder uitschakelen dat niet direct nodig is? Via taakbeheer ook
file -> new task -> msconfig -> tabblad opstarten...

> [...]
>die foutmelding van mijn wireless.
>
>Dus nog steeds mijn probleem : Vista start niet op.

Dat zal dan wel herinstallatie/reparatie worden, neem ik aan.
--
Gérard

redrum is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Ik heb nog wat verder rondgezocht op het internet, maar ook nix gevonden.

Het is spijtig dat de community van windows vista zo mager is in vergelijking met linux.

Ik ga vista volledig verwijderen, en bij ubuntu linux blijven.

Groeten
Jan
GJ.Oomens

Re: appcrash bij opstart
On Sun, 3 Aug 2008 09:53:12 +0100, redrum
<redrum.3dk7ce@no-mx.forums.vistaheads.com> wrote:

>Ik heb nog wat verder rondgezocht op het internet, maar ook nix
>gevonden.

Je krijgt nu een blauw leeg scherm? Of een blauw scherm met iets er
op? En wat staat er dan op?

>Het is spijtig dat de community van windows vista zo mager is in
>vergelijking met linux.

Kan ik niet beoordelen. Volg geen linux nieuwsgroepen.

Misschien is dit een erg specifiek probleem? En erg mededeelzaam ben
je verder ook niet.

>Ik ga vista volledig verwijderen, en bij ubuntu linux blijven.

Dat is wellicht het beste.
--
Gérard