Branden onder Vista

Indy

Branden onder Vista
Hallo
Zal het zo kort mogelijk houden..:-)
Als ik met b.v Ashampoo onder Vista een schijf (Dvd of Cd) met b.v. foto's
brand gaat
het branden goed.
In het scherm van Ashampoo bij de log na het branden staat dat de schijf
niet is afgesloten.
Breng ik deze Cd naar een ontwikkelcentrale dan krijg ik deze terug met de
opmerking dat de schijf onleesbaar is en de foto's niet afgedrukt kunnen
worden.
Zou dus een euvel van Ashampoo kunnen zijn....??
Nu brand ik ditzelfde via VISTA.
Eerst de voorbereiding voor het formatteren van de Cd (wat ik niet goed
begrijp)
en daarna het branden.
Zo lukt het dus ook.
Als ik nu via de computer 'eject' aanklik om de gebrande schijf uit te
werpen krijg ik
de melding dat eerst de CD afgesloten moet worden omdat de schijf dan pas
leesbaar is
op een andere computer. Er begint een figuurlijk lampje te branden.
Waarom niet direct 'afgesloten'na het branden maar pas bij de
'eject'-opdracht ?
Volgens mij zorgt Vista k voor deze strubbels bij het gebruik van
Ashampoo.
Is hier toevallig 'wat aan te doen' ?

Indy

Edward

Re: Branden onder Vista

"Indy >" <tris63@home.nl <invalid> schreef in bericht
> [...]
> 'eject'-opdracht ?
> Volgens mij zorgt Vista k voor deze strubbels bij het gebruik van

Nog 1 keer: gebruik voortaan alleen DVD-RW disks, die hoef je *niet af te
sluiten, zijn zeer flexibel, uitwisbaar, inmiddels goedkoop in aanschaf, en
ze doen het op vrijwel alle DVD spelers. Gebruik om te branden bij voorkeur
Windows DVD Maker in plaats van onduidelijke 3rd party software. Audio CD's
kun je ook met Windows Media Player branden.

Paul Lejeune

Re: Branden onder Vista

"Edward" <Ed@email.com> schreef in bericht

> [...]

> voorkeur Windows DVD Maker in plaats van onduidelijke 3rd party software.
> Audio CD's kun je ook met Windows Media Player branden.

Ik weet de oplossing voor OP niet maar ik wil je er even op attent maken dat
Ashampoo Burning Studio gn onduidelijke 3rd party software is maar
een zr goed allround brandprogramma.

Paul

PauL

> [...]

> Waarom niet direct 'afgesloten'na het branden maar pas bij de 'eject'-opdracht ?

Wellicht omdat je onder het live file systeem (= UDF) werkt:

http://windowshelp.microsoft.com/Win...9c79c1043.mspx

> Volgens mij zorgt Vista k voor deze strubbels bij het gebruik van Ashampoo.

> Is hier toevallig 'wat aan te doen' ?

Handmatig sluiten of zorgen dat je de indeling 'mastered' gebruikt.
Zie:

http://windowshelp.microsoft.com/Win...81043.mspx#EFC

Nico

Re: Branden onder Vista
> [...]
> het branden goed.
> In het scherm van Ashampoo bij de log na het branden staat dat de schijf niet

Dit afsluiten van de CD/DVD na het branden, kun je toch instellen dat
hij dat doet.
Net geprobeerd met versie 8, wel in XP maar dat maakt denk ik niet uit

<knip>

--
Nico

Indy

Re: Branden onder Vista

"Nico" <master.man-nospam@hccnet.nl> schreef in bericht

> Dit afsluiten van de CD/DVD na het branden, kun je toch instellen dat hij
> dat doet.
> Net geprobeerd met versie 8, wel in XP maar dat maakt denk ik niet uit

Misschien in versie7 niet aanwezig daar zal ik nog even naar zoeken.

> --
> Nico

Als ik nu op safe wil spelen ga ik ook branden onder XP.
Ik weet dus nu hoe het ongeveer gaat onder Vista.
Niet naar wens dus.
Een vorige poster suggereerde dat je beter een DVD-rw kan gebruiken.
Net als een DVD-rw wl onder Ashampoo7 na het branden afgesloten wordt!!.
No chance...dat had ik al lang geprobeerd natuurlijk.
Branden onder Vista heeft bij mij hetzelfde resultaat wanneer ik
hardwarematig de gebrande CD/DVD
uit de lade haal.
Wanneer ik in Vista via het menu van de brander 'ject' aanklik dan gaat
alles goed.
Je kunt natuurlijk zeggen dat er na het branden nog bestanden toegevoegd
kunnen worden,
Maar wat heb ik daar aan , als ik met zo'n gebrande CD/DVD geen foto's kan
laten afdrukken.

> [...]

> kunnen worden,
> Maar wat heb ik daar aan , als ik met zo'n gebrande CD/DVD geen foto's kan

Bij versie 8 staat in het scherm voor je op de knop schrijf cd drukt,
ook een knop verander opties, daar kun je aan geven dat hij afsluit aan
het einde.

--
Nico

> [...]

> kunnen worden,
> Maar wat heb ik daar aan , als ik met zo'n gebrande CD/DVD geen foto's kan

Hier is geen touw meer aan vast te knopen, koop eens een setje DVD's van een
ander merk, wie weet helpt dat. Hier geen problemen.

> [...]

> Hier is geen touw meer aan vast te knopen, koop eens een setje DVD's van een
> ander merk, wie weet helpt dat. Hier geen problemen.

En wat voor brander software gebruikt gij dan? :/

> En wat voor brander software gebruikt gij dan? :/
>
> --
> Nico

Ik ben ook maar een eenvoudige jongen, dus ik ben (nog?) niet verder gekomen
dan de Windows software, DVD Maker en WM Player, die overigens geheel zonder
problemen werken bij mij. Maar het afsluiten van CD's en DVD's heb ik altijd
als onhandig ervaren en ben daarom overgestapt op DVD-RW. (tegenwoordig 2
euro of minder per stuk).