Naar 64 bit Vista: wie heeft ervaring, valkuilen en/of tips?

Harry

Naar 64 bit Vista: wie heeft ervaring, valkuilen en/of tips?
Ik heb de DVD met de upgrade naar 64 bits van Vista Business binnen en
wil voor de installatie graag wat informatie.
Ik zag bij het bekijken van de installatieprocedure dat het mogelijk
is om een aparte partitie voor de 64bits te gebruiken. Werkt dat goed?
Bedankt, Harry
~PC-freak©~

Re: Naar 64 bit Vista: wie heeft ervaring, valkuilen en/of tips?
Op Tue, 08 Jul 2008 19:32:33 +0200, schreef Harry <a@b.c> het volgende.

> [...]
>Ik zag bij het bekijken van de installatieprocedure dat het mogelijk
>is om een aparte partitie voor de 64bits te gebruiken. Werkt dat goed?

Ja hoor, maar wil je alleen een 64 bits install, of de huidige 32 bits
behouden?

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Harry

Re: Naar 64 bit Vista: wie heeft ervaring, valkuilen en/of tips?
On Tue, 08 Jul 2008 20:02:53 +0200, ~PC-freak©~
<pcfreak@werktniet.invalid> wrote:

>Op Tue, 08 Jul 2008 19:32:33 +0200, schreef Harry <a@b.c> het volgende.

>Ja hoor, maar wil je alleen een 64 bits install, of de huidige 32 bits
>behouden?
>
>groetjes Henk

Behouden lijkt me wel handig (voorals het niet mocht bevallen!).
Harry
Mark Veldhuis

Re: Naar 64 bit Vista: wie heeft ervaring, valkuilen en/of tips?
> Behouden lijkt me wel handig (voorals het niet mocht bevallen!).

Je zou natuurlijk ook een image kunnen maken van je hudige install (met
Acronis True Image, bijvoorbeeld).

Mark Veldhuis.

Johnny T

"Harry" wrote:

> Behouden lijkt me wel handig (voorals het niet mocht bevallen!).
> Harry

kijk deze filmpje van hardware.info altijd wel handig om even te kijken.
nl een interview met Hugo Leijtens van Microsoft.
http://www.hardware.info/nl-BE/video..._Vista_64_bit/

Op Tue, 08 Jul 2008 20:32:07 +0200, schreef Harry <a@b.c> het volgende.

>Behouden lijkt me wel handig (voorals het niet mocht bevallen!).
>Harry

Zie het antwoord van Mark.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Harry

Re: Naar 64 bit Vista: wie heeft ervaring, valkuilen en/of tips?
On Tue, 8 Jul 2008 14:51:06 -0700, Johnny T
<JohnnyT@discussions.microsoft.com> wrote:

>kijk deze filmpje van hardware.info altijd wel handig om even te kijken.
>nl een interview met Hugo Leijtens van Microsoft.
>http://www.hardware.info/nl-BE/video..._Vista_64_bit/

Dank je wel Johnny T. Erg handig en informatief om die filmpjes even
te bekijken.

Mijn ervaringen tot nu toe:
a. De dualboot werkt prima. Alleen zijn de twee Vista-keuze-teksten
identiek, dus is het lastig of je de eerste of de tweede keuze moet
hebben voor de 32 of de 64 bit versie.
b. Omdat de 64 bit schoon is moet alles er nogmaals bij worden
geïnstalleerd, maar dat geeft de gelegenheid om te kijken naar 64bit
versies.
c. Omdat de 32 bit volledig en werkend aanwezig blijft heb ik de tijd
om te blijven werken met de "oude" 32bits en regelmatig te kijken of
de 64bits goed genoeg is om tzt een echte upgrade te maken.
d. En ja, ik heb True Image gebruikt voor het geval dat, en dat was
gelukkig niet nodig. Prima programma trouwens!

Dank voor jullie bijdragen. Harry