serverfout 550

PetervB

serverfout 550
Meer windowsmail dan Vista denk ik maar deskundigheid genoeg hier.
Krijg bij verzenden van mail aan een groep als BCC serverfout 550 foutnummer
0x800ccc69.
Na wat googlen kwam ik erachter dat als je tenminste een "aan"erbij zet
alles wel verzonden wordt . Raar maar waar.
Vraag is dit de enige oplossing.
vr gr Peter

mijn naam

Re: serverfout 550
"PetervB" <lagrappenl@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> Na wat googlen kwam ik erachter dat als je tenminste een "aan"erbij zet
> alles wel verzonden wordt . Raar maar waar.

Klinkt meer als een melding van de server, dus een melding van je provider
dat die 't vertikt om jouw mail te accepteren tenzij je een 'to:' header
hebt.

Re: serverfout 550
PetervB schreef op 8-7-2008 19:12:
> [...]
> Na wat googlen kwam ik erachter dat als je tenminste een "aan"erbij zet
> alles wel verzonden wordt . Raar maar waar.

Dat is de gebruikelijke oplossing. Bij Aan: geef je gewoon jezelf op, in
de BCC: de lijst van begunstigden.

PetervB

Re: serverfout 550

news:48559$4873d64b$5353d4bc$28766@cache100.multik abel.net...

> Dat is de gebruikelijke oplossing. Bij Aan: geef je gewoon jezelf op, in
> de BCC: de lijst van begunstigden.

Bedankt KarelV
Toch raar dat je dit soort "truks" moet uithalen. De info waar het uitkwam
dateerde van 2001
Je mag toch verwachten dat Microsoft ook naar dit soort zaken kijkt.
Ik heb ijn iedergeval een oplossing

> [...]

> dateerde van 2001
> Je mag toch verwachten dat Microsoft ook naar dit soort zaken kijkt.

Je mag toch verwachten dat je ook even mijn antwoord erbij pakt, en naar je
provider wijst in plaats van naar microsoft.

Maar graag gedaan hoor.

Re: serverfout 550
PetervB schreef op 8-7-2008 23:15:

> [...]

> uitkwam dateerde van 2001
> Je mag toch verwachten dat Microsoft ook naar dit soort zaken kijkt.

Het heeft *niets* met Microsoft te maken, maar met voorzorgen die
providers nemen tegen de verspreiding van spam/virussen/e.d.
Ze weigeren gewoon mail die aan niemand gericht is, verstandig lijkt me ;-)

PetervB

Re: serverfout 550

"mijn naam" <whatever@hotmail.invalid> schreef in bericht
news:a4669$4873db1f$53565551$12992@cache120.multik abel.net...
> "PetervB" <lagrappenl@hotmail.com> schreef in bericht

> Je mag toch verwachten dat je ook even mijn antwoord erbij pakt, en naar
> je provider wijst in plaats van naar microsoft.
>
> Maar graag gedaan hoor.

Had ik naar gekeken hoor, maar had niet door dat het echt een providergrapje
was. Telforthelpdesk zei me dat het gegenereerd werd door een corrupte mail
program.
Zo zie je maar weer.
vr gr Peter

mijn naam

Re: serverfout 550
> Had ik naar gekeken hoor, maar had niet door dat het echt een
> providergrapje was. Telforthelpdesk zei me dat het gegenereerd werd door
> een corrupte mail program.
> Zo zie je maar weer.

Een ieder die intelligent genoeg is om op usenet te posten doet er
verstandig aan om het antwoord van een willekeurige eerstelijnshelpdesk
naast zich neer te leggen als onzin, om vervolgens door te vragen net zolang
totdat die knuppel 't opgeeft en je doorverbindt met iemand die wel verstand
van zaken heeft.

't Valt nog mee dat je niet je OS opnieuw hoefde te installeren.