tekst in boot fase

Pierre Melser

tekst in boot fase
Ik kom er niet vanaf. Mijn ultimate geeft bij het opstarten nog in het
zwarte scherm een snel voorbijgaande 2 pagina's tekst; ik kan het niet
pauzeren om te lezen maar het is gekomen na het updaten van mijn ultimate
naar ultimate ( om ervoor te zorgen dat sp1 wilde installeren)
Het is geen boot menu...misschien een restant er van. In welke file zou ik
die tekst kunnen vinden en deleten?

Pierre

Je werkelijk laten steunen berust op zelfwaardering.

~PC-freak©~

Re: tekst in boot fase
Op Tue, 8 Jul 2008 16:56:59 +0200, schreef "Pierre Melser"
<dankjewel@iinvalid.xx> het volgende.

> [...]
>naar ultimate ( om ervoor te zorgen dat sp1 wilde installeren)
>Het is geen boot menu...misschien een restant er van. In welke file zou ik

Tja, dan zul je toch wat meer info moeten geven.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl

Re: tekst in boot fase
Pierre Melser schreef op 8-7-2008 16:56:
> [...]
> ultimate naar ultimate ( om ervoor te zorgen dat sp1 wilde installeren)
> Het is geen boot menu...misschien een restant er van. In welke file zou

Dan zou het wel fijn zijn te weten hoe die teksten luiden ;-)
Zou het lukken door het scherm met een videocamera te filmen en dan
beeld voor beeld te bekijken ??

Pierre Melser

Re: tekst in boot fase
karelV wrote:

> Dan zou het wel fijn zijn te weten hoe die teksten luiden ;-)
> Zou het lukken door het scherm met een videocamera te filmen en dan
> beeld voor beeld te bekijken ??

ik zal mijn best eens gaan doen om iets meer info van die tekst in beeld te
krijgen maar valt tegen; ik heb geen video camera...

pierre

Pierre Melser

Re: tekst in boot fase
Pierre Melser wrote:

> ik zal mijn best eens gaan doen om iets meer info van die tekst in
> beeld te krijgen maar valt tegen; ik heb geen video camera...
>
> pierre

Het lijkt gelukt te zijn. Wat las ik namelijk:
Booting GRLDR...

reseting the boot drive.....success etc. etc M.a.w. op een of andere
manier, ik snap bij god niet hoe is de grub bootloader terecht gekomen in de
bootfase. Toen ik dat eenmaal wist ben ik naar die loader op zoek gegaan; na
eerst verborgen bestanden zichtbaar gekregen te hebben zag ik in de root van
c hem staan en ik heb hem toen vernietigd. Toen heb ik voor de zkerheid het
mbr maar hersteld want ik wist niet zeker of alles wel zou opstarten na het
plat verwijderen van de bootloader. Hij startte zonet wel op en nu zonder
die teksten van te voren. Ik vond wel dat de opstart lang duurde. Ik vraag
me af of ik daar nog iets aan kan doen. Zijn er soms nog zaken ergens nu
blijven hangen die mijn vista ultimate doorneemt. Heeft iemand hier nog
opmerkingen over hoe ik de bootfase kan analyseren en eventueel versnellen?

Pierre

Jan Ikzelf

Re: tekst in boot fase
Zodra het komt, onmiddellijk op de pauzetoets drukken.

"Pierre Melser" <dankjewel@iinvalid.xx> schreef in bericht
> [...]
> die tekst kunnen vinden en deleten?
>

> Pierre

> Je werkelijk laten steunen berust op zelfwaardering.

Pierre Melser

Re: tekst in boot fase
Jan Ikzelf wrote:
> Zodra het komt, onmiddellijk op de pauzetoets drukken.
>
> "Pierre Melser" <dankjewel@iinvalid.xx> schreef in bericht

Klopt en het probleem is opgelost; het bleek een restant van een grub
bootloader te zijn. Ik heb wel geen enkel idee hoe die er in gekomen is
omdat ik never iets met linux deed. Er zijn 2 acties ooit door mij gedaan
die wellicht iets er mee te maken hebben t.w. over de ultimate heen weer
ultimate als upgrade doen...misschien ziet vista dat dan als een tweede os
en gaat een bootloader installeren. Maar ik dacht dat grcbld niet gebruikt
wordt door vista als bootloader ; de tweeede actie: ik gebruik wel eens een
dvd die ook kan booten en misschien is vanuit deze omgeving dit er in
gekomen. Ik weet het niet. Ik heb het opgelost door grbld die in de root
stond als hidden bestand er uit te gooien.

Pierre