Is SP1 altijd te zien in Eigenschappen computer?

A.Translator

Is SP1 altijd te zien in Eigenschappen computer?
Wij hebben twee Toshiba laptops, iets verschillende modellen, beide met
Nederlandse versie van Vista Home Premium. Op de ene heb ik in mei in
Frankrijk zonder problemen SP1 ge´nstalleerd. Dit wordt ook aangegeven in de
Eigenschappen van de Computer, en in de lijst ge´nstalleerde updates.

De tweede heb ik net hier in Nederland via Windows Update ge-update (volgens
Van Dale moet dat zijn "geŘpdatet" maar dat vind ik geen porum.) Er zijn 17
updates ge´nstalleerd en ik kreeg ook het de scherm over de 3 fasen en het niet
uitzetten van de computer, dat ik me van de eerste installatie herinnerde.

Maar in de Eigenschappen van deze tweede laptop wordt geen SP1 aangegeven, en
hij is ook niet te vinden bij de lijst ge´nstalleerde Windows Update. Ook niet
na volledig opnieuw opstarten.

Toch meldt Windows Update dat de laptop volledig bijgewerkt is.

Is hier iets mis, zie ik iets over het hoofd of moet ik nog een andere update
ophalen?

Gaarne advies.

--
Groet,
Adriana

Leen

Re: Is SP1 altijd te zien in Eigenschappen computer?
Windows-toets + (letter) R
winver
Enter

Daar is het af te lezen of SP1 geinstalleerd is.

--

Have a nice day!
Leen

"A.Translator" <transVUILlatoria@yaNIShoo.com> schreef in bericht
> [...]

> de Eigenschappen van de Computer, en in de lijst ge´nstalleerde updates.

Ik heb ook laatst een Toshiba laptop gekocht.
Ik zag sp1 ook voor bijkomen, maar achteraf bleek het sp1 voor office 2007
Misschien bij jou ook het geval?

En de rest is okay, je sp1 komt op een gegeven moment van zelf, of anders
even op zoeken via google!

A.Translator

Re: Is SP1 altijd te zien in Eigenschappen computer?
David schreef op 7-7-2008
> Ik zag sp1 ook voor bijkomen, maar achteraf bleek het sp1 voor office 2007
> Misschien bij jou ook het geval?

Dank je, maar nee, de Office 2007 update is duidelijk zichtbaar.
De Windows Vista Home Premium SP 1 niet.

[...]

Leen schreef op 7-7-2008
> Windows-toets + (letter) R
> winver
> Enter

> Daar is het af te lezen of SP1 geinstalleerd is.

Mijn vraag was: als het daar niet te zien is, is het dan ook niet ge´nstalleerd
ondanks dat Windows Update zegt dat je bij bent en ondanks dat je de "3 fasen"
voorbij hebt zien komen?

> Leen schreef op 7-7-2008

> Mijn vraag was: als het daar niet te zien is, is het dan ook niet
> ge´nstalleerd

Inderdaad. Als het daar niet staat, dan is SP1 voor Vista niet
geinstalleerd.

> ondanks dat Windows Update zegt dat je bij bent en ondanks dat je de "3
> fasen" voorbij hebt zien komen?

"3 fasen" dat geldt voor veel (all?) updates in Vista. Heeft niet specifiek
met SP1 te maken.

[...]

Detmer

> [...]

> Groet,
> Adriana
> [ gooi de vuilnis weg als je me wilt mailen ]

Ik heb SP1 ook nog niet binnen via de automatische updates. Ik vermoed dat
hij (of zij) nog komt.
m.vr.gr.
Detmer

A.Translator

Re: Is SP1 altijd te zien in Eigenschappen computer?
Leen schreef op 7-7-2008

> "3 fasen" dat geldt voor veel (all?) updates in Vista. Heeft niet specifiek
> met SP1 te maken.

Bedankt. Het was me opgevallen, maar ik wist niet dat dat vaker gebeurde.
Punt blijft: hoe kom ik aan SP1 als Windows Update zegt dat de laptop helemaal
up to date is?

[...]

Detmer schreef op 7-7-2008
> Ik heb SP1 ook nog niet binnen via de automatische updates. Ik vermoed dat
> hij (of zij) nog komt.

Zoiets hoopte ik al. Ik denk dat ie in Frankrijk eerder was, hoewel het wel een
Nederlandse versie is.

--
Groet,
Adriana
[ gooi de vuilnis weg als je me wilt mailen ]
www.spinsister.nl

Massimo

Re: Is SP1 altijd te zien in Eigenschappen computer?
Hallo,

On Mon, 07 Jul 2008 18:26:58 +0200, A.Translator
<transVUILlatoria@yaNIShoo.com> wrote:

> [...]
>
>De tweede heb ik net hier in Nederland via Windows Update ge-update (volgens
>Van Dale moet dat zijn "geŘpdatet" maar dat vind ik geen porum.)

Maak het niet erger dan het is: je mag immers ook ge-updatet
gebruiken. :-) Ook oerlelijk natuurlijk maar wat heb je tegen
'bijgewerkt'o.i.d.? Zelf gebruik ik in de spreektaal 'ge-update', naar
analogie van het Nederlands (tja, 't is mijn moedertaal tenslotte),
b.v. keten - gekeet.

Massimo