kan geen netwerkverbindingen meer maken

Jorin van Mourik

kan geen netwerkverbindingen meer maken
Sinds ik Vista Enterprice op mn laptop heb gezet kan ik geen
netwerkverbindingen maken naar gedeelde mappen die op de server staan. Met XP
heb ik er nog nooit problemen mee gehad. Ik kan de server wel gewoon pingen.
De gebruikersnaam en wachtwoord zijn hetzelfde gebleven (waarmee het eerder
wel altijd lukte). Windows Firewall staat uit. Ik heb ook alles bij het
netwerkcentrum bij delen en verkennen ingeschakeld, sommige dingen wel met
wachtwoord.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen, ik heb die netwerkverbindingen wel
nodig namelijk.

bvd Jorin
Hans

Re: kan geen netwerkverbindingen meer maken
Ik heb precies hetzelfde. Na een tijdje kun je wel via
\\servernaam\directory een driveletter toekennen.
het enige is dat de verbingen steeds wegvallen en pas na computerreset weer
bruikbaar zijn.

Typisch Vista mankement. Er moet nog heel veel hersteld/verbeterd worden.

Ik had dit ook al gemeld, maar nog geen oplossing ontvangen.
Als ik wat lees, meld ik het door.

Hans

"Jorin van Mourik" <JorinvanMourik@discussions.microsoft.com> schreef in
bericht news:F5CDED69-890F-4B18-8C50-6F08EACA8FFF@microsoft.com...

Jorin van Mourik schreef op 7-7-2008 14:40:
> Sinds ik Vista Enterprice op mn laptop heb gezet kan ik geen
> netwerkverbindingen maken naar gedeelde mappen die op de server staan.

1. wat is dat voor server?
2. hoe luidt de complete foutmelding als je verbinding probeert te maken?

mijn naam

> [...]
> wachtwoord.
> Weet iemand wat ik hier aan kan doen, ik heb die netwerkverbindingen wel

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is een belangrijk verschil tussen XP
en Vista dat de eerste nog wel en de tweede niet meer gebruik maakt van de
oude netbios poorten.

Wellicht zit er ergens een firewall tussen jouw laptop en de server,
misschien wel op de server zelf, die port 445 blokkeert. XP maakt gewoon
verbinding op port 137,138,139 (hoe zat 't ook al weer exact) en vista doet
dat niet.

Jorin van Mourik

Re: kan geen netwerkverbindingen meer maken
Het is een Windows Server 2003, en de melding die ik krijg is:

Geen toegang tot \\server-ip\directory

Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met
het netwerk. Klik op probleem vaststellen als u de netwerkproblemen wilt
vaststellen en oplossen.

Foutcode: 0x80070035
kan het netwerkpad niet vinden

Na probleem vaststellen: Windows kan geen verbinding maken met de server.
Er is een probleem gevonden dat niet automatisch kan worden opgelost.

"mijn naam" wrote:

> [...]

> verbinding op port 137,138,139 (hoe zat 't ook al weer exact) en vista doet

Hoe kan ik dat controleren?? Op onze windows server 2003 staan windows
firewall niet aan. Of zijn er ook nog andere firewalls?
mijn naam

bericht news:20972436-4E41-40BC-8046-5188A9DC973B@microsoft.com...

> Hoe kan ik dat controleren?? Op onze windows server 2003 staan windows
> firewall niet aan. Of zijn er ook nog andere firewalls?

Op de server een cmd.exe openen, commando 'netstat -a -n' uitvoeren, zoeken
naar '0.0.0.0ortnummer' waarbij portnummer 137, 138, 139 of 445 is.

Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...P_port_numbers

Zijn er nog andere firewalls? Dat kan ik je niet zeggen, vraag het eens aan
degene die het netwerk beheert. Soms is een router tussen de diverse
computers al genoeg om bepaalde ports te blokkeren.

Jorin van Mourik

"mijn naam" wrote:

> [...]

> degene die het netwerk beheert. Soms is een router tussen de diverse
> computers al genoeg om bepaalde ports te blokkeren.

Ik heb ff gekeken maar volgens mij worden die poorten niet geblokkeerd.
Ik heb nu het volgende gedaan: Ik heb een nieuwe laptop uit de doos gehaald,
en daar die standaard installatie uit laten lopen Vista Home Basic. En ja
hoor achter dezelfde router als mijn eigen laptop kan ik met die nieuwe
laptop wel netwerkverbindingen maken. Het enige verschil wat ik tot nu toe
heb gevonden is dat als ik ipconfig /all doe bij de nieuwe laptop daar een
nummer heb staan van DHCPv6 IAID. Bij mijn eigen laptop ook ipconfig /all
daar komt DHCPv6 IAID helemaal niet in voor. Ik heb bij de eigenschappen van
mijn eigen netwerkkaart gekeken en daar staat IPv6 wel aangevinkt.
Kan dit er voor zorgen dat ik geen netwerkverbindingen meer kan maken?

gr Jorin
mijn naam

Re: kan geen netwerkverbindingen meer maken

Helaas, ik draag het stokje even over.
Jorin van Mourik

"mijn naam" wrote:

> Helaas, ik draag het stokje even over.

Is er nog iemand anders die het stokje over kan nemen??