Ik ben nieuw hier, maar toch een vraag.

Michael Dombrowe

Ik ben nieuw hier, maar toch een vraag.
Vorige week kreeg ik een bericht van Microsoft update, nieuwe updates, naar
maal laat ik ze automatisch downloaden en installeren, dus nu ook.
Later zag ik dat er SP1 voor Vista bijzat, en ik was er niet blij mee, en
heb de computer terug gezet naar het herstelpunt voordat SP1 werd
geinstalleerd.
Mijn computer draait nu al langer als een jaar op deze Visa, nooit problemen
gehad, geen crasch, geen blauwe schermen of andere ongein.
Met die zogenaamde update, deed de computer het volgende. Het ''denkrondje''
bij de cursor bleef constant aan, en als ik ik dacht dat de computer klaar
was met denken, hing hij wast. En moest hem gewoon klakkeloos uitzetten, en
later weer aanzetten met de aan/uit knop. en zag voor het eerst dat mijn
computer ook een blauw scherm had.
Het komt er dus op neer dat de computer met die sp1 blijft denken, maar
niets doet, tot dat hij hopeloos vast hangt.
Dus vlug weer terug gezet in de tijd, en hij doet het weer perfect.
Maar wat te doen, want die sp1 zal eerstdaags toch wel nodig zijn voor het
een of ander. Mijn computer opnoeiw installeren is geen optie, er staan veel
te veel fotobestanden op, al dan niet bewerk, ik ben amateur fotograaf. Daar
zou ik dagen me bezig zijn. Dan weer alles opnieuw installeren. Ik vind,
microsoft zet mij in de problemen, en ik heb mijn tijd niet gestolen.

Wie weet een oplossing, bij voorbaat bedankt.
Vriendelijke groet Michael

Re: Ik ben nieuw hier, maar toch een vraag.
Michael Dombrowe schreef op 7-7-2008 9:10:

> Met die zogenaamde update, deed de computer het volgende. Het
> ''denkrondje'' bij de cursor bleef constant aan, en als ik ik dacht dat
> de computer klaar was met denken, hing hij wast.

Een 'bekend' probleem. Zie onderstaande copie van een ouder bericht uit
deze nieuwsgroep:

Na de installatie van SP1 gebeurde het volgende: naast mijn
muisaanwijzer ( het pijltje op het beeldscherm) stond een als een gek
ronddraaiend circeltje. Tevens was mijn geheugenverbruik opeens
drastisch omhoog gegaan.
Ik heb hiervoor van 'Microsoft EMEA Consumer Technical Support" de
volgende oplossing gekregen ( en die werkte prima!!!) :

Geachte heer / mevrouw,

Bedankt voor het gebruik maken van Microsoft Product Support Services!

Ik begrijp uit uw email, dat u een probleem heeft met de muiscursor en
gebruik van het geheugen na de installatie
van service pack 1

Ik ben tot de conclusie gekomen dat dit vaak te maken heeft met de
grafische/videokaart.
EN dan specifiek de videokaarten van ATI.

Hetgene wat u kunt proberen is de videokaart te updaten met de laatste
nieuwe drivers.

Als u niet weet wat u videokaart is,kunt u dit op de volgende manier
controleren.

1. ga naar start
2. direct boven de start-knop ziet u staan "zoekopdracht starten"
3. type in het venster het volgende "dxdiag" en druk OK
4. bovenin ziet u verschillende tabbladen en hier ziet u ook beeldscherm
5. Onder het tabblad beeldscherm ziet u de gegevens van de videokaart

dit zijn de sites waar u de standaard kaarten kunt updaten
www.amd.ati.com
www.nvidia.com

Mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden kunt u het volgende
proberen

1. ga naar start
2. direct boven de start-knop ziet u staan "zoekopdracht starten"
3. U krijgt nu een kleinscherm "hulpprogramma voor systeemconfiguratie"
4. u kiest bovenin voor het tabblad services
5. in deze lijst ziet u een optie staan "ati external event utility
6. deze dient u uit te schakelen
7. u kiest nu voor toepassen en sluiten
8. u dient de pc nu opnieuw op te starten.
9 als de pc opgestart is kunt u gaan controleren of bovenstaande
stappen uw probleem oplossen

Mochten bovenstaande stappen niet tot het gewenste resultaat leveren,zou
ik dit graag van u vernemen,zodat ik naar
een passende oplossing voor u kan gaan zoeken

Hopende u hiermee voldoende ge´nformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,
Bjorn Peters

Microsoft Product Support Services

Tel. Nederland: +31 (0)20 5001500
Tel. BelgiŰ: +32 (2) 5033113

Online ondersteuning: http://www.microsoft.nl/support
Beveiligings updates: http://www.microsoft.nl/protect

Kamiel

Re: Ik ben nieuw hier, maar toch een vraag.

news:b9789$4871cc4e$5353d4bc$32432@cache120.multik abel.net...

> [...]
> ik dit graag van u vernemen,zodat ik naar
> een passende oplossing voor u kan gaan zoeken
>
> Hopende u hiermee voldoende ge´nformeerd te hebben.

Ik heb hetzelfde muisprobleem maar mijn videokaart is:
"Mobile Intel (R) 965 Express chipset Family"
Hoe kan je dit oplossen?
Grrag jullie visie

Jan Ikzelf

Re: Ik ben nieuw hier, maar toch een vraag.

"Kamiel" <lucien.monsecour@telenet.be> schreef in bericht

> [...]

> Ik heb hetzelfde muisprobleem maar mijn videokaart is:
> "Mobile Intel (R) 965 Express chipset Family"

Laat Vista eens op fouten controleren. Bijvoorbeeld via Advanced Windows
Care. Meer hierover kun je vinden op http://pchulptips.nl. En SP1 werkt bij
mij gewoon probleemloos. Sommigen hadden in het begin wat problemen, maar
die zijn allemaal opgelost. SP1 is beslist aan te raden.