formateren

Diklip

formateren
Telkens als ik mijn schijf ga formateren blijft het formateren eindeloos lang
doorgaan. Ik stop het formateren maar na ong. 60 min.. Het is een 80 GB
opgedeeld in tweeen. Alleen het eerste deel is in gebruik en gebruikt nog
maar iets meer als de helft. Verder geen problemen. Is dit normaal in Vista
Basic SP1?
Ook als ik de tweede partietie afvink gaat hij maar door.
Trouwens jammer dat er bij Vista geen formatatie voortgang te zien is.

Re: formateren
Diklip schreef op 6-7-2008 19:08:
> [...]
> Ook als ik de tweede partietie afvink gaat hij maar door.
> Trouwens jammer dat er bij Vista geen formatatie voortgang te zien is.

Formateren ????? Of bedoel je eigenlijk defragmenteren?

Jan Besar

Re: formateren
Op Sun, 06 Jul 2008 19:21:11 +0200, karelV <karelV@degroeten.local>
schreef:

>Formateren ????? Of bedoel je eigenlijk defragmenteren?

Of wellicht formatteren?

Diklip

Re: formateren

"karelV" wrote:

> Ik stop het defragmenteren maar na ong. 60 min.. Het is een 80 GB

> Formateren ????? Of bedoel je eigenlijk defragmenteren?

Natuurlijk bedoel ik defragmenteren, sorry!
Maar is het dan normaal dat 'ie niet zelf stopt?
Diklip

Re: formateren

"Diklip" wrote:

> Natuurlijk bedoel ik defragmenteren, sorry!
> Maar is het dan normaal dat 'ie niet zelf stopt?

Diklip

Re: "defragmenteren!!"

Diklip schreef op 6-7-2008 20:21:

> Natuurlijk bedoel ik defragmenteren, sorry!
> Maar is het dan normaal dat 'ie niet zelf stopt?

Als hij echt klaar is, zal hij heus wel stoppen.
Bekijk eens of Auslogics Disk Defrag (freeware) je beter bevalt:
http://www.auslogics.com/en/software/disk-defrag

Re: formateren

> Natuurlijk bedoel ik defragmenteren, sorry!
> Maar is het dan normaal dat 'ie niet zelf stopt?

Er staat zelfs bij, het kan enkele uren duren.

--
Mvrg!
Diklip

Re: formateren

"David" wrote:

> Er staat zelfs bij, het kan enkele uren duren.
>

> --
> Mvrg!

Ja.ja inderdaad dat staat er zeker bij, ik denk omdat het programma niet
kan zien hoe groot en hoe vol de schijf is. Maar om een volume van 40GB
waarvan 27 in gebruik nou uren te laten defragmenteren lijkt me iets te veel
van het goede.

Karel bedankt voor je tip. 5 minuutjes en klaar was kees!

Re: formateren

"Diklip" <Diklip@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
news2AE0BC6-36CD-4CF7-90EA-957500CBDCA9@microsoft.com...

> [...]
> veel
> van het goede.
>
> Karel bedankt voor je tip. 5 minuutjes en klaar was kees!

Ik heb ook even gekeken, en het is inderdaad raar dat je het niet meer kan
zien!

--
Mvrg!