Problemen met TFT monitor

George

Problemen met TFT monitor
Ik heb het volgende probleem met mijn Yakumo 19" tft monitor van ongeveer 3
jaar oud.

De laatste weken 'gaat 'zonder duidelijke aanleiding' het beeld op zwart.
Met de aan- en uitknop komt het beeld een paar seconden terug, maar
verdwijnt dan weer. Na een restart gaat het weer een dag of zo goed, maar
dan is het weer mis. Ik heb ook de kabelaansluiting nog even gecheckt.

Ik werkte met Ultramon (programma om meerdere monitoren mee aan te sturen).
Verwijderen van dit progje hielp ook niet. Moet ik aan een nieuwe monitor
denken, of is er nog iets aan te doen?

Wellicht is nog belangrijk dat ik een GeForce 7100 GS videokaart heb, die
overigens ongeveer 1,5 jaar prima gewerkt heeft met de huidige 2 monitoren.
George

George

QPC

Re: Problemen met TFT monitor

"George" <aethiopicus@hccnet.nl> schreef in bericht
> [...]
>
> Wellicht is nog belangrijk dat ik een GeForce 7100 GS videokaart heb, die
> overigens ongeveer 1,5 jaar prima gewerkt heeft met de huidige 2

Ik denk inderdaad aan een kapotte monitor......

Cnut

> [...]
>
> Wellicht is nog belangrijk dat ik een GeForce 7100 GS videokaart heb, die
> overigens ongeveer 1,5 jaar prima gewerkt heeft met de huidige 2

Dus die andere monitor blijft het wel doen. Wat gebeurt er als je
voorzichtig met je vinger op verschillende plaatsen van het *frame* of de
achterkant tikt?
Ik had een al wat oudere laptop met dit euvel en als ik rechts tegen het
frame van het beeldscherm tikte kwam het beeld terug. (loszittend kontaktje
en dat is inmiddels gerepareerd).

Nico..

> [...]

> Wellicht is nog belangrijk dat ik een GeForce 7100 GS videokaart heb, die
> overigens ongeveer 1,5 jaar prima gewerkt heeft met de huidige 2

Denk dat de voeding van je monitor de geest gaat geven.....

George

Re: Problemen met TFT monitor

"Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht news:g4o0f3$m7q$1@aioe.org...
> [...]

> frame van het beeldscherm tikte kwam het beeld terug. (loszittend
> kontaktje en dat is inmiddels gerepareerd).

Na een paar uur 'op zwart' doet hij het ineens weer. Zo maar 'spontaan'.
Lijkt inderdaad op een los kontakje. Zal ook nog eens (al hij weer zwart
wordt) 'tikken' om te testen.

George

Re: Problemen met TFT monitor

"QPC" <thvk@xs4all.nl> schreef in bericht

> "George" <aethiopicus@hccnet.nl> schreef in bericht

> Ik denk inderdaad aan een kapotte monitor......

Helaas dan.... bedankt voor je reactie.

George

Re: Problemen met TFT monitor

"Nico.." <hooge314@@wxs.nl> schreef in bericht

> "George" <aethiopicus@hccnet.nl> schreef in bericht

> Denk dat de voeding van je monitor de geest gaat geven.....

Helaas dan.... bedankt voor je reactie

freebird

> [...]

> Wellicht is nog belangrijk dat ik een GeForce 7100 GS videokaart heb, die
> overigens ongeveer 1,5 jaar prima gewerkt heeft met de huidige 2

Eens bij Nvidea checken op nieuwe drivers, baat het niet...

George

Re: Problemen met TFT monitor

"freebird" <some@time.com> schreef in bericht

> "George" <aethiopicus@hccnet.nl> schreef in bericht

> Eens bij Nvidea checken op nieuwe drivers, baat het niet...

Inmiddels gedaan. Maar helaas...
George