M2ts koppelen aan m2ts

J.C. Nordhausen

M2ts koppelen aan m2ts
Mijn camcorder produceert HD beelden met als extensie .m2ts. Deze bestanden
kunnen worden geconverteerd, maar dat wil ik niet, want dat gaat ten koste
van de kwaliteit. Wat ik zoek is software waarmee ik de bestanden kan
bewerken en aan elkaar knopen. De bijgeleverde software kan dit wel, maar
vervolgens maakt het programma er een geconverteerde file van, helaas met
mindere kwaliteit. Ik kan via mijn TVX M-4100SH perfect de m2ts bestanden
op de TV afspelen in HD-kwaliteit (1080p), maar tot nu toe alleen per
bestand, waarna het volgende geladen moet worden, enz. enz., een beetje
irritant! Misschien weet iemand welke software geschikt is voor deze
toepassing. Ik ben ernaar op zoek geweest, maar zonder resultaat. Groet.

Edward

Re: M2ts koppelen aan m2ts

"J.C. Nordhausen" <nordhaus@wxs.nl> schreef in bericht
> [...]
> enz., een beetje irritant! Misschien weet iemand welke software geschikt
> is voor deze toepassing. Ik ben ernaar op zoek geweest, maar zonder

ik weet niet of je dit al hebt uitgeprobeerd: open de helpfile van Windows
Movie Maker en type hd

J.C. Nordhausen

Re: M2ts koppelen aan m2ts
Ja, dat heb ik geprobeerd, maar de helpfile biedt geen soulaas, alleen het
weergeven op de PC wordt besproken. Verder herkent dit programma m2ts niet.
De software die ik heb gevonden en die wel m2ts-files herkennen willen alle
de bestanden converteren. Wat dus niet de bedoeling is.

"Edward" <EduardusII@email.com> schreef in bericht

> "J.C. Nordhausen" <nordhaus@wxs.nl> schreef in bericht

> ik weet niet of je dit al hebt uitgeprobeerd: open de helpfile van Windows
> Movie Maker en type hd

lanslake

> [...]
> De software die ik heb gevonden en die wel m2ts-files herkennen willen
> alle de bestanden converteren. Wat dus niet de bedoeling is.

Uw video bestand wordt waarschijnlijk opgeslagen in het AVCHD formaat.
Windows Movie Maker ondersteunt dit formaat niet, netzomin als b.v. Adobe.
Het programma dat dit wel ondersteunt is de nieuwste versie van Pinnacle
Studio Ultimate, versie 12, maar daar moet u dan wel meer dan ? 100 voor
betalen. Ik wordt zelf ook met dit probleem geconfronteerd en hoop dat Adobe
binnenkort met een aanvulling komt, anders zit er niets anders op dan een
nieuw programma aanschaffen.
Succes.

J.C. Nordhausen

Re: M2ts koppelen aan m2ts
Is het AVCHD-formaat hetzelfde als .m2ts? In dat geval zou Pinnacle Ultimate
12 in aanmerking kunnen komen, temeer omdat mijn PC blue-ray schijven kan
beschrijven. In de omschrijving van het programma kom ik de kreet m2ts
echter niet tegen. De software zou ruim € 110 moeten gaan kosten, wat veel
voor een amateur!

> [...]

>Toevallig staat in Computer Totaal van deze maand een bespreking van het
>pakket van Pinnacle. U kunt kijken of dit aansluit bij uw behoefte.

AndreS

Re: M2ts koppelen aan m2ts

> "J.C. Nordhausen" <nordhaus@wxs.nl> schreef in bericht

Ik gebruik Sony Vegas 8.b PRO. Dat kan AVCHD files gemakkelijk aan zonder ze
eerst te converteren. Als je je film ge-edit hebt kun je hem op tientallen
manieren renderen/saven. Waaronder BlueRay en M2ts.
Een prima werkend semi-prof programma
Gratis een gewoon werkende probeerversie te downloaden van
http://www.sonycreativesoftware.com/...rials/vegaspro

succes

J.C. Nordhausen

Re: M2ts koppelen aan m2ts
Bedankt voor de tip! Ik heb de probeerversie gedownload, maar moet nog
installeren. Helaas is de uiteindelijke prijs nogal hoog voor een
amateur-toepassing. Ik ben echter zeer benieuwd!

"AndreS" <andre.schoutenNO@SPAMasmas.nl> schreef in bericht

> [...]

> Een prima werkend semi-prof programma
> Gratis een gewoon werkende probeerversie te downloaden van

J.C. Nordhausen

Re: M2ts koppelen aan m2ts
Ik heb VEGAS geïnstalleerd, maar helaas lukt het niet om iets in het
programma te laden. Zo gauw ik een file aanklik krijg ik de mededeling dat
het programma niet reageert. Er zit dan niets anders op dan het programma te
sluiten. Ik heb ook de handleiding gedownload, daar kan ik echter niet in
ontdekken wat ik fout doe. Hebt U tips?