vastlopen Vista

LageLand

vastlopen Vista
hallo hallo,

Op 27-6-08 heb ik een nieuwe pc gekocht met vista voorgeinstalleerd. Na het
installeren van enkele programma's zoals adobe acrobatic reader (vista proof)
loopt vista geregeld vast en doet niets meer. Uitzetten van de pc middels het
ingedrukt houden van de startknop is de enige optie. Vervolgens opstarten in
veilige modus, systeemherstelpunt selecteren, opnieuw opstarten en hopen dat
het nu alles weer wel werkt, wat niet altijd het geval is. Ook wanneer ik
geen nieuwe software heb geinstalleerd doet vista een dag later niets meer na
het opstarten en aanklikken van bv internet expl. of live mail.

Mijn vraag is hoe kan dit en wat is er aan te doen. Mogelijk opnieuw vista
installeren, maar vista stond er al op en ik heb geen cd/dvd met vista erop.

Iemand tips?
Leen

Re: vastlopen Vista
Terug naar de leverancier of terug naar de begin situatie en dan eerst alle
noodzakelijke updates *van windows update* installeren( dus nog niet de
overig beschikbare waaronder vaak hardware drivers.. vooral netwerk drivers
en videokaart drivers zijn niet altijd even "ok" helaas..)
Als het dan goed loopt, de programma's stuk voor stuk installeren. Begin in
ieder geval met programma's waarvan de leverancier zegt dat tie Vista proof
is. Het kan namelijk vanalles zijn.

Het is wellicht "een van de programma's - ik lees niet welke het zijn,
behalve Acr. reader.. die hier overigens goed werkt 8.1.2)" of een driver
(sluit die voorlopig uit bij het updaten via windows update).
Het is vaak een zoektocht...

--

Have a nice day!
Leen

"LageLand" <LageLand@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
>
> Mijn vraag is hoe kan dit en wat is er aan te doen. Mogelijk opnieuw vista
> installeren, maar vista stond er al op en ik heb geen cd/dvd met vista

lida2

Re: vastlopen Vista

Ik heb dus ook sinds vorige week een nieuwe computer met Vista er al op en
bij mij sluit constant de Verkenner af. Sony zegt dat je hem moet resetten.
Misschien moet jij dat ook doen en dan daarna alles er weer opzetten. Wat een
gedoe he?
Heb jij toevallig ook een sony Vaio gekocht?
LageLand

Re: vastlopen Vista
Het is idd een gedoe, en dan omschrijf ik het nog netjes. Vanmorgen de
invoegtoepassingen uitgeschakeld (was een tip) en alles opnieuw opgestart
(4x!) en alles werkte. Later op de ochtend liep alles weer vast. Ik heb een
Asus, gekocht bij Saturn. Toch maar alle bestanden die bewaard moeten blijven
op dvd branden en alles resetten en hopen dat het goed afloopt.

Werkt het bij jouw nu wel, nu je alles gereset hebt?

Als je nog meer tips hebt, dan hoor ik het graag van je.

Groeten,
Anton

"lida2" wrote:

> [...]
> gedoe he?
> Heb jij toevallig ook een sony Vaio gekocht?

hollandrap

Re: vastlopen Vista
Je bent niet alleen, Lageland. Ik krijg het systeem ook niet stabiel.

"LageLand" wrote:

> [...]
>
> Werkt het bij jouw nu wel, nu je alles gereset hebt?
>
> Als je nog meer tips hebt, dan hoor ik het graag van je.

QPC

Re: vastlopen Vista

"hollandrap" <hollandrap@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> Je bent niet alleen, Lageland. Ik krijg het systeem ook niet stabiel.

Wat mij opvalt is dat Vista vaak problemen geeft bij de zogenaamde 'merk'
computers.... Is dat toevallig bij jou ook zo Hollandrap?
Mijn conclusie is dan ook dat die merken dus OF veel te veel knoeien met de
software, of dat de gebruikte hardware gewoonweg niet stabiel is.
Een reden des te meer (zoals velen gelukkig al langer weten) om een pc bij
de lokale computerboer en niet bij een Dell, HP, F-Siemens, Sony etc. te
kopen....

Massimo

Re: vastlopen Vista
Hallo,

On Thu, 3 Jul 2008 00:09:01 -0700, lida2
<lida2@discussions.microsoft.com> wrote:

>Ik heb dus ook sinds vorige week een nieuwe computer met Vista er al op en
>bij mij sluit constant de Verkenner af. Sony zegt dat je hem moet resetten.

Alleen even tjes resetten? Da's een kleine moeite. :-)

>Misschien moet jij dat ook doen en dan daarna alles er weer opzetten.

Is bij jou na een reset dan 'alles' (alle programma's?) verdwenen? Je
bedoelt zeker i.p.v. resetten, Vista de´nstalleren.

"Massimo" <och@'tisnietwaar.nl> schreef in bericht

> Alleen even tjes resetten? Da's een kleine moeite. :-)

Kleine moeite? Onzin, hoort gewoon niet te gebeuren.....

LageLand

Re: vastlopen Vista

"QPC" wrote:

> [...]

> de lokale computerboer en niet bij een Dell, HP, F-Siemens, Sony etc. te

Ik heb de mijne bij de Saturn gekocht. Na de zoveelste vastloper en
systeemherstel etc was ik het beu en heb hem teruggebracht. Zonder al te veel
problemen heb ik een nieuwe uit de winkel meegekregen. Na het installeren van
de updates en windows live mail etc (alleen windows software) weer dezelfde
problemen. Ik de andere dag weer terug en daar wisten ze me te vertellen dat
ze van de 25 T-rex 6700 quad core pc's die ze verkocht hadden, ze er al 5
terug hadden gekregen. Ze denken dat het probleem ligt in het feit dat vista
geen raad weet de 4 processoren en daarom vastloopt, maar of dit de reden
is....???

Ik heb iig m'n geld terug gekregen, dus nu weer opzoek naar een nieuwe pc.
QPC

Re: vastlopen Vista

> [...]
> is....???
>
> Ik heb iig m'n geld terug gekregen, dus nu weer opzoek naar een nieuwe pc.

Ik heb nog NOOIT zo'n onzinnige opmerking van een computerleverancier
gehoord, dit zegt ALLES over Saturn.
Ik zou gewoon netjes ergens anders een pc kopen, waar de mensen WEL verstand
hebben van pc's en van Windows.......