tijd & datum steeds corrigeren

Gieljan

tijd & datum steeds corrigeren
M'n pc heeft de vervelende gewoonte om telkens achter te lopen op tijd &
datum,
waardoor ik die dagelijks opnieuw moet sychroniseren.
Iemand een idee/oplossing?

Adriaan

Re: tijd & datum steeds corrigeren
Gieljan wrote:
> M'n pc heeft de vervelende gewoonte om telkens achter te lopen op
> tijd & datum,
> waardoor ik die dagelijks opnieuw moet sychroniseren.
> Iemand een idee/oplossing?

Knoopcelbatterij van moederbord vervangen?

--
Adriaan.

Gieljan

Re: tijd & datum steeds corrigeren

"Adriaan" <doemaargeenmail@me.nl> schreef in bericht

> Knoopcelbatterij van moederbord vervangen?
>
> --
> Adriaan.

Hej, dank je voor je antwoord.
Het zou mss idd aan de batterij kunnen liggen.
Anderzijds heb ik de computer nog geen jaar,
en geeft hij al maanden dit probleem weer.
En een batterij gaat toch niet zo rap leeg, veornderstel ik toch
Zou het ergens geen 'mankementje' van vista kunnen zijn?

Groeten

Andre

Op Wed, 2 Jul 2008 13:44:05 +0200 schreef Gieljan , :

>Anderzijds heb ik de computer nog geen jaar,
>en geeft hij al maanden dit probleem weer.
>En een batterij gaat toch niet zo rap leeg, veornderstel ik toch

Zelfs op een nieuw moederbord kan een lege (slechte) batterij zitten.

>Zou het ergens geen 'mankementje' van vista kunnen zijn?

Waarom zou dat aan vista liggen ?

De klok zit op je moederbord, die word gewoon uitgelezen door het OS.
--
Groetjes
AndrÚ (VB)
Nico

> [...]

> En een batterij gaat toch niet zo rap leeg, veornderstel ik toch
> Zou het ergens geen 'mankementje' van vista kunnen zijn?

Heeft U misschien McAee firewall??

(zie bericht dd. 2905008 probleem synchronisatie internettijd)
<q>
De McAfee firewall blokkeert de toegang tot timeservers!
Poort 123 (UDP) dient geopend te worden, zie ook
http://forum.computertotaal.nl/phpBB...c.php?t=175528
<q>

--
Nico

ko

Re: tijd & datum steeds corrigeren

"Gieljan" <gieljan.wille@pandora.be> schreef in bericht

> [...]

> En een batterij gaat toch niet zo rap leeg, veornderstel ik toch
> Zou het ergens geen 'mankementje' van vista kunnen zijn?

Nee, weet je hoe lang het geduurd heeft van de fabriek, naar het magazijn en
inbouw in de PC ?
Tel die tijd bij de gemiddeld drie jaar op, en niet elke batterij gaat echt
drie jaar mee sommige langer anderen veel korter, dus ?

Ko

Gieljan

Re: tijd & datum steeds corrigeren

"ko" <ko@nospam.nl> schreef in bericht

> [...]

> Tel die tijd bij de gemiddeld drie jaar op, en niet elke batterij gaat
> echt drie jaar mee sommige langer anderen veel korter, dus ?

Ach okÚ.
dat wist ik dus niet
merci vo de reacties.
Zal binnekort eens om zo'n batterij lopen,

Grtz

Gieljan

Re: tijd & datum steeds corrigeren

"Nico" <master.man@nospam@hccnet.nl.invalid> schreef in bericht
news:mn.13507d8702d1cb4e.79557@hccnet.nl.invalid.. .

> [...]
> <q>
> De McAfee firewall blokkeert de toegang tot timeservers!
> Poort 123 (UDP) dient geopend te worden, zie ook

Hey,
ik heb norton 360
Maar het is geen probleem om m'n klok met de internettijd te sychroniseren.

Gieljan

Nico

> [...]

> ik heb norton 360
> Maar het is geen probleem om m'n klok met de internettijd te sychroniseren.

Je kan natuurlijk ook een andere time server instelling proberen.
staat hier op time-a.nist.gov en doet het goed netjes op tijd.

--
Nico

Mark Veldhuis

Re: tijd & datum steeds corrigeren
> Maar het is geen probleem om m'n klok met de internettijd te sychroniseren.

Dan zou je Vista eens in kunnen stellen dat ie vaker synchroniseert dan
1 keer per week (zoals dat standaard gebeurt). Hier lees je hoe:

http://www.vistax64.com/tutorials/89...-interval.html

Mark Veldhuis.