windows verkenner sluit steeds

lida2

windows verkenner sluit steeds
Ik heb sinds donderdag een nieuwe computer met Vista daarop. Nu sluit vanaf
het begin de verkenner spontaan af. Ik krijg de melding "de verkenner werkt
niet meer en moet worden afgesloten". Dit doet ie ook als ik niet eens de
verkenner gebruik. Nu had ik begrepen dat ik de Service pack 1 moest
installeren. Dat heb ik gedaan maar het lijkt wel erger te worden. Zonet
sloot de Media player ookal spontaan af. Ik krijg er wat van. Ik heb ook al
dat Family safety programma verwijderd, ergens stond dat dat het was, maar
nee hoor.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik ervan af kom? Of is het
verstandig de computer terug naar de winkel te brengen ofzo?
GJ.Oomens

Re: windows verkenner sluit steeds
On Tue, 1 Jul 2008 12:46:53 -0700, lida2
<lida2@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>Heeft iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik ervan af kom? Of is het
>verstandig de computer terug naar de winkel te brengen ofzo?

Bij een nieuwe pc lijkt het me verstandig eerst contact op te nemen
met de leverancier.
Is het ook zo als je in veilige modus met netwerkondersteuning
opstart?

Algemene suggestie:
http://www.vistabits.nl/windows_verk....exe_crash.htm

Of heb je al spyware/virussen opgelopen?
http://www.hijackthis.nl/computerschoonmaken.html
--
Gérard
lida2

Re: windows verkenner sluit steeds
Hoe moet ik in de veilige modus opstarten?

"GJ.Oomens" wrote:

> [...]
>
> Algemene suggestie:
> http://www.vistabits.nl/windows_verk....exe_crash.htm
>
> Of heb je al spyware/virussen opgelopen?

lida2

Re: windows verkenner sluit steeds

Hoe moet ik in de veilige modus opstarten?
Peter Pors

Re: windows verkenner sluit steeds

"lida2" <lida2@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Hoe moet ik in de veilige modus opstarten?

op F8 drukken voordat hij windows gaat laden. Je zet dus de computer aan,
wacht heel even en druk daarna (een paar keer doe ik het altijd) de F8 in.
Kies dan voor Veilige modus met netwerkmogelijkheden o.i.d.

lida2

"Peter Pors" wrote:

> [...]

> wacht heel even en druk daarna (een paar keer doe ik het altijd) de F8 in.
> Kies dan voor Veilige modus met netwerkmogelijkheden o.i.d.

en wat is daar zo anders aan als dat ik normaal opstart? Misschien een domme
vraag maar ik heb echt geen idee. Wat verandert er dan?
Kan ik alles normaal blijven gebruiken ?
Moet ik dat elke keer doen als ik opstart of doet hij dat na 1x elke keer
automatisch?
Zou het een vista probleem zijn of ligt het aan de computer, dan ga ik hem
terugbrengen. Ik heb op internet al veel meer gelezen over dit probleem
alleen helpen bij mij de oplossingen helaas niet.
Alle ideeen zijn welkom. Vast bedankt voor jullie hulp.
Andre

Op Wed, 2 Jul 2008 00:16:00 -0700 schreef lida2 , :

> [...]
>alleen helpen bij mij de oplossingen helaas niet.
>Alle ideeen zijn welkom. Vast bedankt voor jullie hulp.

Veilige modus, dan start de pc op zonder drivers,

krijg je grote iconen enz.,
is alleen voor herstellingsdoeleinden, slechte soft of drivers
verwijderen, opkuisen met Anti-virus-spyware .

Maar niet om echt mee te werken.

--
Groetjes
André (VB)
GJ.Oomens

Re: windows verkenner sluit steeds
On Wed, 2 Jul 2008 00:16:00 -0700, lida2
> [...]

>alleen helpen bij mij de oplossingen helaas niet.
>Alle ideeen zijn welkom. Vast bedankt voor jullie hulp.

Dat is om te testen of de verkenner dan ook afsluit. En is dat zo?
Maar als ie zo nieuw is, zoals eerder gezegd, kun je het beste eerst
informeren bij de leverancier.
--
Gérard
lida2

Re: windows verkenner sluit steeds

Ik heb vandaag de Avira virusscanner eraf gehaald. Misschien helpt dat. Ik
heb er nu de AVG opgezet. Ben benieuwd. Ik heb dat programma gedownload en
gekeken welke dingen rose werden. Er zitten inderdaad van die bestanden bij
die problemen kunnen veroorzaken. Wel raar want dat zijn dingen die sony
heeft meegeleverd.
Het klinkt allemaal wat vaag maar ik hoop dat jullie me begrijpen. Als dit
niet werkt moet de computer maar gereset worden.