haperen van stream video

jerry

haperen van stream video
Beste mensen ik heb al een hele tijd last van haperende stream vanaf
internet, het is duidelijk niet mijn verbinding die het probleem
veroorzaakt.

Als ik bijv. de streams van ziggo bekijkt blijft deze om de 5 minuuten zon
30 seconden of langer stil staan. het lijkt wel op een probleem met de
verbinding.

ik heb werkelijk alles geprobeerd o.a. andere netwerkadapter, alle processen
uitschakelen, ip configuratie noem het maar op.
op mijn andere computers is er geen enkel probleem.

weet iemand waar ik verder naar kan zoeken?

alvast bedankt

GJ.Oomens

Re: haperen van stream video
On Tue, 1 Jul 2008 20:49:00 +0200, "jerry"
<jerry_the_player@hotmail.com> wrote:

> [...]
>uitschakelen, ip configuratie noem het maar op.
>op mijn andere computers is er geen enkel probleem.
>
>weet iemand waar ik verder naar kan zoeken?

Andere drivers voor je videokaart? In veilige modus met
netwerkondersteuning testen, Verschil?
--
Gérard
Johnny T

RE: haperen van stream video

"jerry" wrote:

> [...]
> uitschakelen, ip configuratie noem het maar op.
> op mijn andere computers is er geen enkel probleem.
>
> weet iemand waar ik verder naar kan zoeken?

Beste Jerry
Dat je streams zo langzaam gaan jerry kan met veschillenden factoren te
maken hebben.
Als je een goedkopen internet abonnement hebt dan is je upload en download
snelheid zo laag dat streamings kijken een ramp is.Na elke 30 seconden gaat
hij nl opnieuw de beelden van 30 secoden uploaden(laden dus) voor de volgende
afspeel frames en kan je weer even kijken.
Bij een snellere internet upload hij stukken sneller en upload dan in
principe al tijden het kijken en merk je dat niet eens en kan je dus in één
stuk door het gehele filmpje bekijken zonder dat hij stopt.
minimaal 532kb/s uploadsnelheid heb je eestal wel nodig,

Twee probleem kan zijn dat de site waar je streams op kijkt zo over belast is
(meestal in spits uren op internet) dat ook dit de snelheid kan xodanig kan
verlagen dat deze vaak onderbreekt of zelfs stopt.
(Deze piekuren kunne zowel alleen in de omgeving(zoals je woonwijk waar heel
veel mensen die innternet provider heeft ,maar kan net zo goed provinciaal
als landelijk voorkomen)
Een groot voorbeeld hiervan was de Gouden Kooi(live verbinding via
betaalbare streams kijken)die de servers van zowel Talpa als Nowlive(een
forum site pro Huub van dgk lagen vaak plaat of haperde voldurend en de
drukte niet aankon met alle gevolgen vandien voor de betalende stream kijkers
)
maw zowel nowlive als tv zender Talpa hebben de drukte onderschat

Derde is dat er misschien iets is veranderd .bv een andere internet provider
genomen en je dus ook andere modum hebt ontvangen.
Of een instelling is veranderd.
Dit kan je dan instellen in wmp via Bestand--Opties--tabblad Prestaties--
Verbindingsnelheid detecteren(aanbevolen) aanvinken.
(zie je Bestand enz niet boveninstaan dan bovenin wmp rechtermuis klik en da
en onder ''Netwerkbuffer'' zou je de Buffer iets hoger kunnen zetten.

Wanneer je echter nogal vaak naar streams kijkt raad ik je aan om een iets
snellere internet abonnement te nemen dan de langzaamste abonnement
die Ziggo heeft wat die is schandalig langzaam.

als laatste haal de internet cache-via Extra in IE cookies ook eens
leeg.ook dat kan
soms de internet verbinding aardig tegenwerken.