PSP niet te installeren

Daan van Eunen

PSP niet te installeren
Hallo,

Als ik PSP wil installeren op mijn Laptop met Vista home, krijg ik de
volgende melding:

De wizard is onderbroken voordat Corel Paint Shop Pro Photo X2 volledig kon
worden geinstalleerd.
Uw systeem is niet aangepast. Voer Setup later opnieuw uit om de installatie
te voltooien.
Kies voltooien om de wizard af te sluiten.

Wat moet ik mijn systeem aanpassen om PSP wel te kunnen installeren ??

Groeten,
Daan

GJ.Oomens

Re: PSP niet te installeren
On Tue, 1 Jul 2008 19:17:39 +0200, "Daan van Eunen"
<Combino@chello.nl> wrote:

> [...]
>Kies voltooien om de wizard af te sluiten.
>
>Wat moet ik mijn systeem aanpassen om PSP wel te kunnen installeren ??

Alle programma's die meedraaien zoveel mogelijk uitschakelen.
Verschil? UAC uitschakelen, verschil?

Wat vindt de support van Corel er van?
http://www.corel.com/servlet/Satelli.../1211295787104
--
Gérard
Daan van Eunen

Re: PSP niet te installeren

"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> schreef in bericht

> Alle programma's die meedraaien zoveel mogelijk uitschakelen.
> [...]

Hallo Gérard,

UAC staat bij mij uitgeschakeld, kan dus niet in de weg zitten.
Bij Corel kan ik niets vinden, wat er op lijkt.

Op dit moment heb ik PSP 10 geinstalleerd, deze deed het wel.
Toen de installatie gereed was, kwam er een korte melding dat PSP iets
uitschakelde als het werd gestart,
wat weer ongedaan werd gemaakt bij afslijten van het program.

Het was iets met glas ????

Ging te vlug om te zien.
Misschien zegt je iets ??

Daan

Re: PSP niet te installeren
Daan van Eunen wrote on 1-7-2008 :

> [...]

> iets uitschakelde als het werd gestart,
> wat weer ongedaan werd gemaakt bij afslijten van het program.

Bedoel je Aero Glass? Sommige programma's werken niet lekker met het
Aero Glass thema, Vista schakelt dat dan uit. Kan verder geen kwaad.

Over je installatie problemen met Corel, loopt de installatie ook vast
als je rechtklikt op het setup.exe bestand en kiest voor Uitvoeren als
Administrator?

Re: PSP niet te installeren
Daan van Eunen explained :
> [...]
> Kies voltooien om de wizard af te sluiten.
>
> Wat moet ik mijn systeem aanpassen om PSP wel te kunnen installeren

Het schijnt bij nader onderzoek dat je een patch moet installeren,
voordat je PSP installeert. Zie:
http://www.corel.com/servlet/Satelli.../1164926747575

Daan van Eunen

Re: PSP niet te installeren

news:mn.0cc37d879c31645c.72151@wilgeenmail.invalid ...

> [...]
>
> Over je installatie problemen met Corel, loopt de installatie ook vast
> als je rechtklikt op het setup.exe bestand en kiest voor Uitvoeren als

Waarschijnlijk wel.
Dit heb ik nu uitgeschakeld.

Ook uitgevoerd als Administrator geeft dezelfde melding.
En je melde iets over een patch. Hier heb ik naar gekeken, maar kan niets
vinden voor PSP 12, wel een update voor als de installatie gereed is.

Daan

GJ.Oomens

Re: PSP niet te installeren
On Tue, 1 Jul 2008 20:57:21 +0200, "Daan van Eunen"
<Combino@chello.nl> wrote:

>Ook uitgevoerd als Administrator geeft dezelfde melding.
>En je melde iets over een patch. Hier heb ik naar gekeken, maar kan niets
>vinden voor PSP 12, wel een update voor als de installatie gereed is.

Kun je het programma in veilige modus installeren? Er wordt geen
installatie.log aangemaakt in de gebruikers temp map? Wellicht staat
daar iets bruikbaars in.

Wat voor videokaart heb je? Kun je die drivers tijdelijk verwijderen
en daarna nog eens proberen te installeren. Of andere drivers
downloaden voor de kaart en daarna nog eens proberen.

> [...]
> en daarna nog eens proberen te installeren. Of andere drivers
> downloaden voor de kaart en daarna nog eens proberen.

Het programma is niet in veilige modus te installeren.
Vista accepteerd dat niet, windows installer niet beschikbaar in deze modus

Omdat ik pas geleden ook een probleempje had de nieuwste drivers gedownload
en geinstalleerd.
GForce Go 7300

Daan

GJ.Oomens

Re: PSP niet te installeren
On Wed, 2 Jul 2008 20:46:06 +0200, "Daan van Eunen"
<Combino@chello.nl> wrote:

> [...]
>
>Omdat ik pas geleden ook een probleempje had de nieuwste drivers gedownload

En geen enkel log met meer gegevens? Dan zou ik toch maar de support
van Corel benaderen.

> En geen enkel log met meer gegevens? Dan zou ik toch maar de support
> van Corel benaderen.
> --
> Gérard

OK bedankt dat zal ik eens gaan proberen.

Daan