"Hellun Zelluf" <rhinestone@lowlands.com> schreef in bericht news:epQ3g0v2IHA.1204@TK2MSFTNGP04.phx.gbl...
Hallo allemaal,
Na een vijfde (5e) mislukte poging om Vista Service Pack 1 te installeren en dus veel verknoeide uren graag jullie hulp.
Alles lijkt iedere keer helemaal goed te gaan tot op het laatste eind. Dan eindigt de installatie met het bericht: Servicepack did not install. Reverting Changes.
(Deze hele procedure doorlopen duurt zo verdomd lang).
Ik heb: Vista Home Premium 32 bit OS Engelse versie op mijn Acer Aspire 9303WSMi laptop.
correct geinstalleerde updates voor SP1: KB938371, KB937287.
Windows Firewall, Windows Defender en mijn virusprotectie programma NOD32 uitgezet.
hard disk gecheckt op fouten: geen fouten.
Windows Vista Memory Diagnostic Tool gebruikt: geen problemen.
System File Checker Tool gebruikt: geeft het volgende:
Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
Details are included in the CBS.log C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log
Hierop heb ik geprobeerd het CBS log te openen door de instructies van
http://support.microsoft.com/kb/928228 op te volgen.
Hierbij heb ik User Account Control uitgezet. Toch kan ik cbs.log niet openen. Dus kan ik er ook niet achter komen welke bestanden corrupt zijn.
Vragen aan jullie:
- hoe kom ik er achter welke bestanden corrupt zijn.
- is er een andere manier om Service Pack 1 te installeren.
- Is er iets anders dat ik fout doe, waardoor het installeren steeds mislukt.
en uiteraard: wat doe ik als ik SP1 echt niet geinstalleerd krijg??
Alvast dank voor al jullie inbreng!
HellunZelluf
==========
Vergeet die hele SP1.
Voor de installatie was Vista bagger, na het installeren van die E.H.B.O kist is Vista nog steeds bagger. Men besteed meer aan het uiterlijk, dan aan de minimum vereiste van een fatsoenlijk werkend besturingsprogram.
Sinds '95 - 98 - ''98.2de editie - 2000 - melenium - XP - XP pro "IS EN BLIJFT HET ALLEMAAL KNIP EN PLAKWERK"
Ik ga mijn legale versie volledig "STRIPPEN" en security programma's van betrouwbare bedrijven installeren. De rotzooi in Vista, zoals defender e.d is zelf zeer verdacht spyware en de ingebouwde vuurmuur is zo lek als een mandje.
Oh ja, mocht er spellingsfouten in mijn bericht zitten, sorry F7 (Nederlandse spellingcontrole) doet het gewoon niet.
Gr. W.V. te DH