Is er leven zonder Vista Service Pack 1???

Hellun Zelluf

Is er leven zonder Vista Service Pack 1???
Hallo allemaal,

Na een vijfde (5e) mislukte poging om Vista Service Pack 1 te installeren en dus veel verknoeide uren graag jullie hulp.
Alles lijkt iedere keer helemaal goed te gaan tot op het laatste eind. Dan eindigt de installatie met het bericht: Servicepack did not install. Reverting Changes.
(Deze hele procedure doorlopen duurt zo verdomd lang).

Ik heb: Vista Home Premium 32 bit OS Engelse versie op mijn Acer Aspire 9303WSMi laptop.

correct geinstalleerde updates voor SP1: KB938371, KB937287.
Windows Firewall, Windows Defender en mijn virusprotectie programma NOD32 uitgezet.
hard disk gecheckt op fouten: geen fouten.
Windows Vista Memory Diagnostic Tool gebruikt: geen problemen.
System File Checker Tool gebruikt: geeft het volgende:
Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
Details are included in the CBS.log C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

Hierop heb ik geprobeerd het CBS log te openen door de instructies van http://support.microsoft.com/kb/928228 op te volgen.
Hierbij heb ik User Account Control uitgezet. Toch kan ik cbs.log niet openen. Dus kan ik er ook niet achter komen welke bestanden corrupt zijn.

Vragen aan jullie:
- hoe kom ik er achter welke bestanden corrupt zijn.
- is er een andere manier om Service Pack 1 te installeren.
- Is er iets anders dat ik fout doe, waardoor het installeren steeds mislukt.
en uiteraard: wat doe ik als ik SP1 echt niet geinstalleerd krijg??

Alvast dank voor al jullie inbreng!

HellunZelluf
==========

GJ.Oomens

Re: Is er leven zonder Vista Service Pack 1???
On Tue, 1 Jul 2008 00:03:23 +0200, "Hellun Zelluf"
<rhinestone@lowlands.com> wrote:

> [...]
>Hierbij heb ik User Account Control uitgezet. Toch kan ik cbs.log niet openen. Dus kan ik er ook niet achter komen welke bestanden corrupt zijn.

'Ownership' proberen te krijgen van dat log bestand:
http://www.vistax64.com/tutorials/67...ship-file.html
om te kijken of de inhoud wat oplevert.
--
Gérard
mijn naam

Re: Is er leven zonder Vista Service Pack 1???
"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> schreef in bericht

> 'Ownership' proberen te krijgen van dat log bestand:
> http://www.vistax64.com/tutorials/67...ship-file.html
> om te kijken of de inhoud wat oplevert.

Of misschien even in safemode booten en een kopietje maken?

Re: Is er leven zonder Vista Service Pack 1???
Hellun Zelluf formulated on dinsdag :
> Vragen aan jullie:
> - hoe kom ik er achter welke bestanden corrupt zijn.

Kun je CBS.log niet gewoon openen in Kladblok? (Als Admin met UAC uit)

> - is er een andere manier om Service Pack 1 te installeren.

Je kunt de 'five language stand-alone versie' downloaden, maar dan
krijg je meer dan je eigenlijk nodig hebt...(en geen garantie dat die
het wel doet)

> - Is er iets anders dat ik fout doe, waardoor het installeren steeds
> mislukt.

Het kunnen brakke drivers zijn die voor dit probleem zorgen. Je zou
kunnen proberen om in ieder geval de audio en video drivers te
verwijderen, SP1 te installeren en dan de nieuwste drivers ophalen van
de website van de fabrikant.
Kijk ook Apparaatbeheer eens na voor gele uitroeptekens bij je
hardware.

Kijk ook eens in services.msc of de Windows Event Log service en
Windows Modules Installer Service gestart zijn.

Schakel antivirus, firewall en anti-spyware programma's uit, zodanig
dat
ze niet opstarten na een reboot.

Verzeker je ervan dat de volgende updates geïnstalleerd zijn:
KB935509, KB938371, KB937287

> en uiteraard: wat doe ik als ik SP1 echt niet geinstalleerd
> krijg??

Lijkt me sterk dat we het niet voor elkaar gaan krijgen. ;-)

Re: Is er leven zonder Vista Service Pack 1???
"Hellun Zelluf" <rhinestone@lowlands.com> schreef in bericht news:epQ3g0v2IHA.1204@TK2MSFTNGP04.phx.gbl...
[...]

Vergeet die hele SP1.
Voor de installatie was Vista bagger, na het installeren van die E.H.B.O kist is Vista nog steeds bagger. Men besteed meer aan het uiterlijk, dan aan de minimum vereiste van een fatsoenlijk werkend besturingsprogram.

Sinds '95 - 98 - ''98.2de editie - 2000 - melenium - XP - XP pro "IS EN BLIJFT HET ALLEMAAL KNIP EN PLAKWERK"
Ik ga mijn legale versie volledig "STRIPPEN" en security programma's van betrouwbare bedrijven installeren. De rotzooi in Vista, zoals defender e.d is zelf zeer verdacht spyware en de ingebouwde vuurmuur is zo lek als een mandje.
Oh ja, mocht er spellingsfouten in mijn bericht zitten, sorry F7 (Nederlandse spellingcontrole) doet het gewoon niet.
Gr. W.V. te DH
Edward

Re: Is er leven zonder Vista Service Pack 1???
Het zou verstandig zijn je hand eens in eigen boezem zou steken en die ene hersencel van je ging gebruiken. De meesten hier hebben geen problemen met Vista omdat ze met deugdelijke PC's, aangepaste randapparatuur en legale programma's werken. Er is nog nooit aangetoond dat defender en de firewall niet deugen behalve wanneer je steeds maar verdachte sites bezoekt en rotzooi download van obscure p2p sites. Maar ja, iemand moet de eerste zijn. Gefeliciteerd!
"<°))))><" <nice@spamtrap.invalid> schreef in bericht news:dc62b$4869f15c$5469236f$5413@cache80.multikab el.net...

> [...]

>Oh ja, mocht er spellingsfouten in mijn bericht zitten, sorry F7 (Nederlandse spellingcontrole) doet het >gewoon niet.

Hellun Zelluf

Re: Is er leven zonder Vista Service Pack 1???
Hallo Gérard,
Hartelijk dank voor je tip. Uiteraard heb ik hem me**** geprobeerd maar ik
kan zelfs geen ownership krijgen op het bestand, hoewel ik administrator
ben.
Voor de zekerheid toch een tweede account met admin eigenschappen
aangemaakt, maar ook dat lukte niet. Ik zal hier vanavond eens verder in
duiken.
Ik hou je op de hoogte.

Alvast bedankt voor je hulp.

HellunZelluf
=========

"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> wrote in message

> 'Ownership' proberen te krijgen van dat log bestand:
> http://www.vistax64.com/tutorials/67...ship-file.html
> om te kijken of de inhoud wat oplevert.
> --
> Gérard

Hellun Zelluf

Re: Is er leven zonder Vista Service Pack 1???
Hoi ...
Zie mijn antwoord aan Gérard. Je tweede optie zal ik zeer zeker ook
proberen. Of dat gaat lukken weet ik niet, want zo computer savvy ben ik nu
ook weer niet.

Bedankt voor je hulp.

HellunZelluf
=========

news:a29d9$48696aa6$53565551$18241@cache100.multik abel.net...

"Mamamegs [MS MVP]" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> wrote in message news:mn.0a1b7d87ab9dd7e0.72151@wilgeenmail.invalid ...
> Hellun Zelluf formulated on dinsdag :

> Kun je CBS.log niet gewoon openen in Kladblok? (Als Admin met UAC uit)

Nee, helaas. Dat is wel altijd het eerste dat ik probeer.

> Je kunt de 'five language stand-alone versie' downloaden, maar dan
> krijg je meer dan je eigenlijk nodig hebt...(en geen garantie dat die
> het wel doet)

Dat stond al op mij doe-lijstje voor vanavond, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Ik laat je wel weten hoe het afloopt.

> [...]
> de website van de fabrikant.
> Kijk ook Apparaatbeheer eens na voor gele uitroeptekens bij je

Phew, je vraagt nogal wat. Moet ik eerst mijn halve pc afbreken om SP1 geinstalleerd te krijgen??
Vind je het erg als ik dit als laatste optie bewaar ))

> [...]
> Windows Modules Installer Service gestart zijn.
>
> Schakel antivirus, firewall en anti-spyware programma's uit, zodanig

Dat had ik al gedaan, maar ik zal voor de zekerheid nogmaals nakijken of er toch niet stiekum nog wat anders draait.

> Verzeker je ervan dat de volgende updates geïnstalleerd zijn:
> KB935509, KB938371, KB937287

De eerste heb ik niet nodig, de andere twee zijn geinstalleerd.
Hier http://support.microsoft.com/kb/935509 wordt aangegeven dat KB935509 bestemd is voor Vista Enterprise and Vista Ultimate. Ik heb HomePremium.
Als het moet installeer ik die update ook.

> Lijkt me sterk dat we het niet voor elkaar gaan krijgen. ;-)

LOL, dat stelt me gerust!! En omdat ik al een tijdje "meelees" in deze groep (dus jouw bijdragen ken), weet ik dat dit geen loze woorden zijn )))
Vanavond dus weer veel werk te verstouwen. Ik denk dat jullie me ongetwijfeld terugzien!

> Problemen met Windows Vista?
> www.vistabits.nl

Hellun Zelluf

Re: Is er leven zonder Vista Service Pack 1???
Hoi W,

Bedankt voor je bijdrage. Je bent zeer zeker niet de enige die zo over Vista
denkt. Ook ik ben sinds Win95 niet meer zo gecharmeerd van alle opvolgers.
En ondanks dat ik altijd alleen met legitieme software werk, is mijn pc ook
niet altijd even stabiel.
Gelukkig heb ik geen spelchecker nodig, want ik stam nog uit de tijd dat er
goed les gegeven werd op school!
Toch maar de moed erin houden hoor en anders maar eens Linux overwegen!

HellunZelluf
=========