een bestand openen zonder extensie

corne

een bestand openen zonder extensie
dag
Ik wil een bestand openen dat geen exstensie heeft.
Nu moet ik er een dubbel klik geven en dan kan ik kiezen met welk programma
ik dat wil doen (notepad of ultra-edit). ik kan nl. niet zeggen dat ik een
bestand zonder exstensie wil openen met ultra-edit.
Kan iemand mij helpen?
mijn naam

Re: een bestand openen zonder extensie
"corne" <corne@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> ik dat wil doen (notepad of ultra-edit). ik kan nl. niet zeggen dat ik een
> bestand zonder exstensie wil openen met ultra-edit.

ook een extra handeling maar misschien wel makkelijker: je programma openen
en dan de file er naartoe slepen.

Jawade

Re: een bestand openen zonder extensie
In article <70345CFA-5D46-46CC-9E66-2E93D5109C12@microsoft.com>, =?Utf-8?B?Y29ybmU=?=
<corne@discussions.microsoft.com> says...
> [...]
> ik dat wil doen (notepad of ultra-edit). ik kan nl. niet zeggen dat ik een
> bestand zonder exstensie wil openen met ultra-edit.

Waarmee?

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. MBR-rebuilders in DiskEdit!
http://jawade.nl/ Met een mirror op http://jawade.fortunecity.com/

KeesC

Re: een bestand openen zonder extensie

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
news:MPG.22d3230513ce6c459898b4@news.microsoft.com ...
> In article <70345CFA-5D46-46CC-9E66-2E93D5109C12@microsoft.com>,
> [...]

Kom, kom. Net zoals je van elke extentie kunt vastleggen met welk programma
dat geopened moet worden, wil hij dit vastleggen voor een bestand zonder
extentie.

Ik heb daar ook al eens naar gezocht, maar niet gevonde of/hoe dit kan.

Kees.

Hans Schuts

Re: een bestand openen zonder extensie
Op Mon, 30 Jun 2008 07:29:03 -0700, corne
> [...]

>ik dat wil doen (notepad of ultra-edit). ik kan nl. niet zeggen dat ik een
>bestand zonder exstensie wil openen met ultra-edit.

Helaas voor jou heb je een extensie nodig om een type bestand aan een
bepaald programma te kunnen koppelen. En aangezien er geen extensie
is, valt er ook niets te koppelen.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
GJ.Oomens

Re: een bestand openen zonder extensie
On Mon, 30 Jun 2008 07:29:03 -0700, corne
<corne@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>ik dat wil doen (notepad of ultra-edit). ik kan nl. niet zeggen dat ik een
>bestand zonder exstensie wil openen met ultra-edit.

Ik doe dat altijd met kopiëren naar/send to, snelkoppeling naar
gewenste programma.
http://www.howtogeek.com/howto/windo...-send-to-menu/
--
Gérard
Jawade

Re: een bestand openen zonder extensie
In article <uuTPnGt2IHA.2384@TK2MSFTNGP04.phx.gbl>, KeesC <ik@home.com> says...
> [...]

> extentie.
>
> Ik heb daar ook al eens naar gezocht, maar niet gevonde of/hoe dit kan.

Nee, dat kan niet. Gewoon zoiets als TextPad installeren, als hij
dan rechtsklikt op het bestand, staat daar TextPad bij.