Pas na een kwartier internet.

PdK

Pas na een kwartier internet.
Als ik de computer opstart duurt het ongeveer een kwartier voordat ik
kan internetten en/of mailen.
Het rare is dat dit alleen gebeurt bij Microsoft programma's.
Andere progjes zoals de FTP en de nieuwsserver werken me****.

Als ik in mijn configuratiescherm kijk bij 'Geschiedenis van problemen
weergeven' staan er geen foutmeldingen en de Windows Firewall
uitschakelen helpt ook niet.
Wie heeft de gouden tip?

--
Groeten
Piet

Re: Pas na een kwartier internet.
It happens that PdK formulated :
> [...]
>
> Als ik in mijn configuratiescherm kijk bij 'Geschiedenis van
> problemen weergeven' staan er geen foutmeldingen en de Windows

Kun je dan geen pagina's oproepen in IE? Als FTP programma's werken is
de internetverbinding gewoon opgebouwd. Of bedoel je dat er een rood
kruisje door de twee teeveetjes in de systemtray blijven staan?

mijn naam

Re: Pas na een kwartier internet.
"PdK" <pdk@blabla@perso.be> schreef in bericht
> [...]
>
> Als ik in mijn configuratiescherm kijk bij 'Geschiedenis van problemen
> weergeven' staan er geen foutmeldingen en de Windows Firewall uitschakelen

Probeer eens je cache te legen:

start, alle programma's, buro-accessoires, rechts klikken op opdrachtprompt,
als administrator uitvoeren.

Dan intikken: ipconfig /flushdns

Lukt het dan wel om binnen dat kwartier te internetten?

PdK

Mamamegs [MS MVP] schreef op 28-6-2008 :
> Kun je dan geen pagina's oproepen in IE? Als FTP programma's werken is de
> internetverbinding gewoon opgebouwd. Of bedoel je dat er een rood kruisje
> door de twee teeveetjes in de systemtray blijven staan?

Ik kan geen pagina oproepen in IE, geen mail ontvangen/versturen en MSN
kan ik niet aanmelden.
Met de verbinding zelf is niks aan de hand want andere progjes werken
wel normaal.
Het zijn puur die 3 progjes die ik net noemde en toevallig zijn dat MS
progjes dus ik verwacht dat het een probleem is van Vista.
Ik heb ook al bij de services gekeken maar daar is ook niks aparts te
vinden.

--
Groeten
Piet

PdK

Re: Pas na een kwartier internet.
mijn naam gebruikte zijn klavier om te schrijven :
> [...]
> als administrator uitvoeren.
>
> Dan intikken: ipconfig /flushdns
>
> Lukt het dan wel om binnen dat kwartier te internetten?

Het is niet alleen een probleem van IE maar ook van Outlook en MSN.

--
Groeten
Piet

mijn naam

> mijn naam gebruikte zijn klavier om te schrijven :

> Het is niet alleen een probleem van IE maar ook van Outlook en MSN.

Prima.

Probeer eens je cache te legen:

start, alle programma's, buro-accessoires, rechts klikken op opdrachtprompt,
als administrator uitvoeren.

Dan intikken: ipconfig /flushdns

Lukt het dan wel om binnen dat kwartier te internetten, te mailen en te
MSN-en?

PdK

Re: Pas na een kwartier internet.
mijn naam was zeer hard aan het denken :
> Probeer eens je cache te legen:

Als ik ipconfig /flushdns in de box tik krijg ik de foutmelding:
ipconfig wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

Ik ben toen genavigeerd naar C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin
omdat ik wel eens gelezen had dat je vanuit die directory de DOS
commando's moest invoeren maar daar kreeg ik dezelfde foutmelding.

--
Groeten
Piet

mijn naam

> mijn naam was zeer hard aan het denken :

> Als ik ipconfig /flushdns in de box tik krijg ik de foutmelding:
> ipconfig wordt niet herkend als een interne
> of externe opdracht, programma of batchbestand.

Raar. Werkt

%systemdir%\ipconfig /flushdns

dan misschien?

> Ik ben toen genavigeerd naar C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin
> omdat ik wel eens gelezen had dat je vanuit die directory de DOS
> commando's moest invoeren maar daar kreeg ik dezelfde foutmelding.

Niet nodig, in ieder geval niet voor dit commando.

PdK

Re: Pas na een kwartier internet.
mijn naam bracht volgend idée uit :
> Raar. Werkt
>
> %systemdir%\ipconfig /flushdns
>
> dan misschien?

Als ik c:/windows/system32/ipconfig /flushdns
intik krijg ik de melding:

Windows IP-configuratie
De DNS-omzettingscache is leeggemaakt

Helaas moet ik dan nog steeds een hele tijd wachten tot ik kan
internetten/ mailen/ downloaden.

--
Groeten
Piet

mijn naam

> [...]

> Windows IP-configuratie
> De DNS-omzettingscache is leeggemaakt
>
> Helaas moet ik dan nog steeds een hele tijd wachten tot ik kan

Dan zou je nog kunnen proberen om de service te herstarten. Als dat ook niet
werkt, houdt het voor mij even op ben ik bang.

In die dos box:

net stop dnscache
net start dnscache

Wat heb je trouwens met je systeem gedaan? ipconfig hoort namelijk gewoon in
je path te staan voor zover ik weet.