Is er een alternatieve gegevensdrager voor HomePremium OEM?

DCBertisen

Is er een alternatieve gegevensdrager voor HomePremium OEM?
Door een gemiste update van een webshop heb ik de 32-bit HomePremiumOEM ipv
de 64-bit versie aangekocht.

Voor het installeren van het OS zag ik de vermelding op de DVD-ROM staan,
waarna ik de installatie niet eens gestart heb en om service gevraagd heb bij
de retailer.
Deze gaf geen service aangezien de rode sticker al is verbroken.

Afgelopen weekend ben ik door verwezen naar de microsoftsites voor
'Alternative Media'. Zie link:
http://www.microsoft.com/windowsvist...a/default.mspx .
Na het invullen van de seriecode kreeg ik de melding 'No such offer' terug.

Op welke van deze opties slaat dat?
- MS Vista Home Premium OEM (exclusief SP1) word niet ondersteund.
- MS Vista Home Premium OEM licentie is niet geregistreerd.

Na wat verder onderzoek kwam ik er vandaag achter dat er waarschijnlijk
vanuitgegaan word dat de OEM versie al voorgeïnstalleerd en geregistreerd is.

Tot nog toe heb ik de licentie nog niet geregistreerd om de optie open te
houden dat ik deze door kan verkopen.

Kan iemand me vertellen of ik na registratie ook daarwerkelijk de
alternatieve 64-bit versie kan verkrijgen?
Gandalf Gladstone

Re: Is er een alternatieve gegevensdrager voor HomePremium OEM?

"DCBertisen" <DCBertisen@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> houden dat ik deze door kan verkopen.
>

> Kan iemand me vertellen of ik na registratie ook daarwerkelijk de
> alternatieve 64-bit versie kan verkrijgen?

Voor de juiste informatie, persoonlijk telefonisch contact opnemen met
Microsft Nederland:
http://www.microsoft.com/netherlands...t/default.aspx

Microsoft B.V.
Evert van de Beekstraat 354
1118 CZ Schiphol

Tel.: +31 20 5001500

DCBertisen

RE: Is er een alternatieve gegevensdrager voor HomePremium OEM?
Vandaag contact gelegd met Microsoft via telefoonnummer: 08000232159.

Ik werd doorverwezen naar de volgende site:
http://support.microsoft.com/kb/326246 ; waar ook OEM gebruikers alternatieve
media kunnen bestellen.

De andere site:
http://www.microsoft.com/windowsvist...a/default.mspx ; is
specifiek bedoelt voor gebruikers van een Retail versie.

De Telefoniste wist me ook mede te delen dat de site, voor OEM-versies,
waarschijnlijk aan het einde van de maand Juni aangepast zal worden om
betalingen via de Bank te kunnen accepteren.