Geen verbinding met User Profile-service

Bob

Geen verbinding met User Profile-service
Hallo,

Ik heb net een nieuwe pc gekocht (Fujitsu Siemens Scaleo Li), maar bij het
installeren van Vista is waarschijnlijk iets misgegaan. Ik kon namelijk
gelijk niet binnenkomen met mijn ingestelde wachtwoord. Via een aantal
omwegen heb ik het voor elkaar gekregen om via de standaard Administrator
account binnen te komen. Maar dan krijg ik een erg kale Windows Vista
(ongeveer Windows 95 opmaak) en krijg ik gelijk de volgende melding: 'Er kan
geen verbinding met de service User Profile-service worden gemaakt. Dit
probleem verhindert dat beperkte gebruikers zich op het systeem kunnen
aanmelden.'
Het minste is nog wel dat ik nu ook niet bij het configuratiescherm kan
komen (weigert te openen) en ook niet via deze computer op mijn schijven.
Overigens kan ik wel via Kladblok>openen op de schijven rondkijken.
Ik heb inmiddels een logboek bij het opstarten gemaakt. Hierin staat dat
alle drivers geladen zijn, behalve cdrom.sys en kbdhid.sys.

Windows Vista installatie staat overigens op een recoverypartitie.

Kan iemand mij helpen?
GJ.Oomens

Re: Geen verbinding met User Profile-service

Suggesties:
http://www.vistax64.com/tutorials/13...ot-loaded.html
--
Gérard
Bob

Re: Geen verbinding met User Profile-service
Ik heb het helemaal doorlopen, maar alles stond goed in de registry.
Ik vermoed dat er veel meer aan de hand is.
Ik kan namelijk ook helemaal geen nieuwe accounts aanmaken, omdat ik niet
bij het configuratiescherm kan komen om een of andere duistere reden.

Is het niet mogelijk om een volledige herinstallatie te bewerkstelligen
vanaf de recovery partitie? Dit heb ik namelijk al geprobeerd, maar in het
Geavanceerde opstartopties menu staat in plaats van computer repareren uw
computer herstellen. Als ik deze keuze bevestig, gebeurt er helemaal niets
anders bij het opstarten.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

"GJ.Oomens" wrote:

> Suggesties:
> http://www.vistax64.com/tutorials/13...ot-loaded.html
> --
> Gérard

Bob

Re: Geen verbinding met User Profile-service
Ik heb het helemaal doorlopen, de registry klopt gewoon. Ik heb dan ook het
vermoeden dat er veel meer aan de hand is, vooral omdat de vista-opmaak niet
aanwezig is.
Ik kan ook geen nieuwe gebruikersaccounts aanmaken, aangezien het
configuratiescherm het niet doet. Is dit mogelijk op een andere wijze te doen?

Is het ook niet mogelijk om Windows volledig te herinstalleren vanaf de
recoverypartitie? Ik heb dit al geprobeerd, maar in het menu 'Geavanceerde
opstartopties' staat in plaats van de optie 'computer repareren' 'uw computer
herstellen'. Als ik deze keuze bevestig start Windows Vista gewoon op, maar
komen er geen systeemherstel schermen en dergelijke voor, maar gewoon het
normale inlogscherm. Er verandert dus niks.

Heeft u of iemand anders nog een andere oplossing voor dit probleem? Bij
voorbaat dank.

"GJ.Oomens" wrote:

> [...]
> Gérard

GJ.Oomens

Re: Geen verbinding met User Profile-service
On Mon, 23 Jun 2008 09:31:03 -0700, Bob
> [...]

>anders bij het opstarten.
>
>Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik denk dat je je bij een domien aangemeld hebt of iets dergelijks.
Een nieuwe installatie moet mogelijk zijn. Er zal toch wel
documentatie mee geleverd zijn hoe dat werkt, anders de support
site/helpdesk van de fabrikant.
--
Gérard