Start menu niet meer bruikbaar

Daan van Eunen

Start menu niet meer bruikbaar
Hallo,

Sinds een dag of drie heb ik het volgende probleem.
Als ik op mijn Laptop met Vista een poosje gewerkt heb en ik wil via Het
menu starten naar:
Programma's, Documenten, Instellingen, Zoeken, e.d.
dan krijg ik wel het eerste scherm, waar bovenstaande instaan maar verder
kan ik niet meer.
Als ik Windows wil afsluiten, gaat dat ook niet meer. Ik moet de PC dan
gewoon uitzetten door de PC knop
ingedrukt te houden of de stekker er uit trekken.

Start ik daarna weer op dan werkt alles weer. Dit gaat dan een poosje goed.
Dan kan ik ineens weer niets via het menu.

Wat kan mijn probleem zijn??

Daan

~~GC~~

Re: Start menu niet meer bruikbaar

"Daan van Eunen" <Combino@chello.nl> schreef in bericht
> [...]
>
> Wat kan mijn probleem zijn??
>
> Daan
>

>Niet onmiddelijk een oplossing voorhanden, maar!!!

een goede les is, wanneer alles goed werkt, maak dan eens om de week een
image van Uw C:\Windows partitie.
Als er zich dan een enstig probleem voordoet, zet dan via een opstartcd de
laatste image terug en binnen een 15 tal minuten
draait alles weer als best.
U kunt een herstelpunt maken in windows, of met norton Ghost, of true image.

succes verder.

Daan van Eunen

> [...]

> goed.
> Dan kan ik ineens weer niets via het menu.

Aanvulling.

Windows en al mijn andere programma's kan ik gewoon blijven gebruiken.
Krijg geen enkele foutmelding.

Daan

GJ.Oomens

Re: Start menu niet meer bruikbaar
On Sun, 22 Jun 2008 20:34:31 +0200, "Daan van Eunen"
<Combino@chello.nl> wrote:

> [...]
>>

>Aanvulling.
>
>Windows en al mijn andere programma's kan ik gewoon blijven gebruiken.

Wat is er veranderd? Zonder UAC verschil? Klassiek menu? Verschil? In
veilige modus? Verschil?
--
GÚrard
Daan van Eunen

Re: Start menu niet meer bruikbaar

"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> schreef in bericht

> Wat is er veranderd? Zonder UAC verschil? Klassiek menu? Verschil? In
> veilige modus? Verschil?
> --
> GÚrard

Hoi, GÚrard,

Ik had wel een reactie van jou verwacht, omdat je me al meer hebt geholpen.
Er is niets veranderd op mijn systeem. met of zonder AUC als het gebeurt
maakt het geen verschil.
Het proberen in veilige modus heeft geen zin, omdat nadat ik de PC weer
opnieuw opstart het probleem weer weg is.
Het gebeurt ook niet consequent, soms gaat er wel drie of vier uur voorbij
zonder problemen om zolang in veilige modus te werken vindt ik niet echt
handig.
Ineens gebeurt het, dan bevriest mijn startmenu, kan ik alleen het eerste
venster openen en dan verder niets.
Ik kan dan gelukkig wel verder werken met alle programma's. (maakt niet uit
welk programma)
Dan zet ik mijn laptop maar uit door op de knop te drukken.
Soms stopt windows dan spontaan (stroom eraf, soms verschijn dan gewoon de
melding dat windows afsluit.
Dan sluit hij ook gewoon af.

vr.gr.
Daan

Re: Start menu niet meer bruikbaar
Daan van Eunen has brought this to us :
<knip>
> [...]
> Dan zet ik mijn laptop maar uit door op de knop te drukken.
> Soms stopt windows dan spontaan (stroom eraf, soms verschijn dan

Een paar dingen:
Heb je Google Desktop ge´nstalleerd? Dat schijnt nog al eens problemen
op te leveren.

Kijk eens in Apparaatbeheer of er hardware met gele uitroeptekens te
vinden is. Het zou kunnen dat er misschien een niet (goed)
ge´nstalleerde driver ergens dwars zit.

Wat je ook kunt proberen: ga naar Start en tiep cmd in het zoekvlak.
Rechtklik erop als het verschijnt en kies Uitvoeren als Administrator.

Achter de opdrachtprompt tiep je nu 'sfc /scannow' (zonder
aanhalingstekens) Als er corrupte systeembestanden zijn worden die dan
gerepareerd.

Levert dit iets op?

Re: Start menu niet meer bruikbaar
Mamamegs [MS MVP] brought next idea :
> [...]

> Achter de opdrachtprompt tiep je nu 'sfc /scannow' (zonder
> aanhalingstekens) Als er corrupte systeembestanden zijn worden die

Nog een aanvulling, lees deze post eens door, er staat een mogelijke
oplossing in:
http://forums.techguy.org/windows-vi...d-taskbar.html

Daan van Eunen

Re: Start menu niet meer bruikbaar
news:mn.bc2e7d866d388c6d.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> Kijk eens in Apparaatbeheer of er hardware met gele uitroeptekens te
> vinden is. Het zou kunnen dat er misschien een niet (goed) ge´nstalleerde

*****************
Nee geen enkele gele uitroepteken.
******************

> [...]
>
> Achter de opdrachtprompt tiep je nu 'sfc /scannow' (zonder
> aanhalingstekens) Als er corrupte systeembestanden zijn worden die dan

*******************
Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden

> Problemen met Windows Vista?
> www.vistabits.nl

vr.gr.
Daan

Daan van Eunen

Re: Start menu niet meer bruikbaar

news:mn.bc427d8610921f67.72151@wilgeenmail.invalid ...
> Mamamegs [MS MVP] brought next idea :

> Nog een aanvulling, lees deze post eens door, er staat een mogelijke
> [...]

Hoi,

Heb even zitten lezen. Win reporter gedownload en gescant.
Geen fouten e.d. gevonden.
Ik weet even niet waarom, maar ineens ging mijn laptop vanzelf uit.
Heb hem opnieuw gestart en heel even kwam rechts onderin het scherm
een kadertje met een tekst erin dat mijn beeldscherm driver was beschadigd
en gerepareerd.
Wat er precies allemaal stond kon ik niet zo snel lezen, want het schermpje
verdween weer.

Zou dit mijn probleem geweest kunnen zijn???
Waardoor kan deze driver beschadigd zijn??
Wie en wat heeft het dan automatisch hersteld ??

Ik kan mij nu herinneren dat ik ca. 1 week geleden ook zo'n soort schermpje
zag.
zo goed als zeker met dezelfde tekst.

vr.gr.
Daan

Re: Start menu niet meer bruikbaar
Daan van Eunen laid this down on his screen :
<knip>
> [...]
> Heb hem opnieuw gestart en heel even kwam rechts onderin het scherm
> een kadertje met een tekst erin dat mijn beeldscherm driver was

</knip>

Weet je welke grafische chip er in de laptop zit? Post anders even het
merk en typenummer van de laptop.
Wat ik ook graag van je zou willen hebben is eventuele bestanden uit de
map C:\Windows\Minidump. Die bestanden eindigen op *.dmp en worden
aangemaakt als de Vista crashed met een STOP-fout.
Mailen kan naar mamamegsATvistabitsPUNTnl, het kan zijn dat je UAC uit
moet zetten om te kunnen mailen.