Microsoft Sidewinder Driver

Ben

Microsoft Sidewinder Driver
Hoi,
Ik zoek een driver voor de USB Joystick Sidewinder van Microsoft. Deze
Joystick werkte altijd uitmuntend bij W98 se en bij W-xp, maar bij Vista
werkt hij niet. Heeft iemand daar een of DE driver voor of een oplossing
waarom hij het niet doet.

Vriendelijke groet

zoef

Re: Microsoft Sidewinder Driver

"Ben" <Bernhard1@chello.nl> schreef in bericht
> [...]
> Joystick werkte altijd uitmuntend bij W98 se en bij W-xp, maar bij Vista
> werkt hij niet. Heeft iemand daar een of DE driver voor of een oplossing

Een Sidewinder Freestyle Pro lijkt te werken op mijn laptop ( aangesloten op
*USB*).
Het stuurprogramma wordt automatisch ge´nstalleerd en alle bedieningsknoppen
werken - ik heb het echter niet geprobeerd met een spelletje.

zoef

> Vriendelijke groet

Ben

Re: Microsoft Sidewinder Driver
Hoi Zoef, De kalibratie is ook wel op te starten al werkt hij dan ook niet
100%. Bijvoorbeeld, normaal behoort de stand v/d Joystick altijd gecentreerd
te staan, ik kan hem echter alleen centreren om hem vanuit de rechter onder
hoek naar het midden te verplaatsen en dan moet ik hem daar ook handmatig
fixeren . Ik mis gewoon iets waardoor deze Joystick niet werkt. Wie o wie
heeft de oplossing?????
"zoef" <zoef@nowhere.invalid> schreef in bericht

> [...]

> Het stuurprogramma wordt automatisch ge´nstalleerd en alle
> bedieningsknoppen werken - ik heb het echter niet geprobeerd met een

Hans Schuts

Re: Microsoft Sidewinder Driver
Op Sun, 22 Jun 2008 10:29:00 +0200, "Ben" <Bernhard1@chello.nl>
schreef:

> [...]
>fixeren . Ik mis gewoon iets waardoor deze Joystick niet werkt. Wie o wie

Als ik het goed heb, wordt een en ander simpelweg verder niet
ondersteund onder Vista. Anders zou er ook wel bij installatie van
Vista gelijk ondersteuning zijn. De enige die een goed werkende driver
en dus goede ondersteuning zal kunnen leveren, is uiteraard de
fabrikant, dus Microsoft zelf.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Ben

Re: Microsoft Sidewinder Driver
Tja, maar daar vind ik niks
"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> [...]
> Vista gelijk ondersteuning zijn. De enige die een goed werkende driver
> en dus goede ondersteuning zal kunnen leveren, is uiteraard de

Hans Schuts

Re: Microsoft Sidewinder Driver
Op Sun, 22 Jun 2008 11:54:09 +0200, "Ben" <Bernhard1@chello.nl>
schreef:

>Tja, maar daar vind ik niks

Niet zo vreemd. Lees nog eens hoe ik mijn reactie begon en het is
duidelijk waarom.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl

> [...]
> ook handmatig fixeren . Ik mis gewoon iets waardoor deze Joystick niet
> werkt. Wie o wie heeft de oplossing?????

'k Heb hier eens Motocross Madness (1) geprobeerd en dat werkt perfect op
Vista met Sidewinder Freestyle Pro.

zoef

Cnut

> [...]
> Joystick werkte altijd uitmuntend bij W98 se en bij W-xp, maar bij Vista
> werkt hij niet. Heeft iemand daar een of DE driver voor of een oplossing

Je schrijft: "USB Joystick Sidewinder van Microsoft", de vraag is dus, welk
type heb je?
Deze 2 zijn compatible met Vista, andere types waarschijnlijk niet.
Microsoft SideWinder Freestyle Pro (USB)
Microsoft SideWinder Precision Pro (USB)
http://windows-vista-updates.blogspo...ta-driver.html

Shaftoe

RE: Microsoft Sidewinder Driver
Ik had zojuist ook een soortgelijke ervaring. Maar ik bleek voor die game m'n
joystick nog aan te moeten wijzen als "voorkeursapparaat". Configuratiescherm
-> Spelbesturingen -> Geavanceerd. Anders herkend de game hem gewoon niet.