.wav bestand in Vista Home Premium?

Teresa

.wav bestand in Vista Home Premium?
Weet iemand hoe ik een .wav bestand kan aanmaken in Vista Home Premium? Ik
heb zelf een geluidje opgenomen om af te laten spelen als ik een e-mail krijg
maar dat wordt automatisch een .wma bestand en die kan niet worden
geselecteerd als geluidje in wat voor Windows functie dan ook.
Als ik via geluiden naar het zelf gemaakte bestandje blader kunnen er alleen
..wav bestanden worden weergegeven. Ik heb het bestandje al verplaatst maar
ook dat helpt niet. Ik heb al uitgevonden dat in andere Vista systemen juist
alleen .wav bestanden worden aangemaakt als je zelf een geluidje opneemt.
Alvast bedankt!
--
Teresa, Holland
GJ.Oomens

Re: .wav bestand in Vista Home Premium?
On Thu, 19 Jun 2008 13:00:30 -0700, Teresa
<Teresa@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>maar dat wordt automatisch een .wma bestand en die kan niet worden
>geselecteerd als geluidje in wat voor Windows functie dan ook.

Converteren?
Bijvoorbeeld (geen idee of ze goed werken)
http://www.jakeludington.com/ask_jak...ma_to_wav.html
http://www.freedownloadscenter.com/B...-wav-free.html

> [...]
>alleen .wav bestanden worden aangemaakt als je zelf een geluidje opneemt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_Recorder_(Windows)
[q]
(Windows Vista N only allows saving as WAV; on other editions, to
force Sound Recorder to save as WAV, the user must start Sound
Recorder with the command line "soundrecorder /file outputfile.wav".
[/q]
--
GÚrard
Nico..

Re: .wav bestand in Vista Home Premium?
"Teresa" <Teresa@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> juist
> alleen .wav bestanden worden aangemaakt als je zelf een geluidje opneemt.

Google eens op "wma2wav" en dan lukutwel...

Suc6, Nico..