schijfbeheer opent niet

nigel

schijfbeheer opent niet
Telkens als ik schijf beheer wil openen krijg ik een foutmelding dat er iets
niet klopt met de VDS en dat ik het moet proberen via een terminal service ?
.... nou is mijn vraag wat moet ik daaraan doen ? ik wil graag weten hoe mijn
schijven gepartitioneerd zijn en of ik er nog wat aan kan veranderen zonder
dat ik alle partities weg moet doen en overnieuw beginnen

Re: schijfbeheer opent niet
nigel wrote on 18-6-2008 :
> [...]
> ik wil graag weten hoe mijn schijven gepartitioneerd zijn en of ik
> er nog wat aan kan veranderen zonder dat ik alle partities weg moet

Ga eens naar Start en tiep in het zoekvlak 'services' (zonder
aanhalingstekens) Controleer nu of de Virtual Disk service is gestart.
Deze service behoort op Handmatig te staan, anders werkt de Disk
Management snap-in (Schijfbeheer) niet. Je kunt dit eventueel
corrigeren door op de service te dubbelklikken en het opstarttype op
Handmatig te zetten.

nigel

Re: schijfbeheer opent niet
helemaal super dat heeft geholpen, ik weet niet waarom maar hij stond
uitgeschakeld.
thanks

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]
> Management snap-in (Schijfbeheer) niet. Je kunt dit eventueel
> corrigeren door op de service te dubbelklikken en het opstarttype op

Re: schijfbeheer opent niet
nigel explained :
> helemaal super dat heeft geholpen, ik weet niet waarom maar hij
> stond uitgeschakeld.
> thanks

You're welcome! ;-)
Weer een goede tip voor de site...lol

Arjan

Re: schijfbeheer opent niet
Bedankt ik zat hier ook al een tijdje mee.

Gr, Arjan