Tekenbordje penmode/muismode.

J.T. van Es

Tekenbordje penmode/muismode.
Mijn Wacom tekenbordje staat ingesteld op penmode (absoluut). Nadat de
computer (Vista) in slaapstand is geweest is hij dat vaak vergeten en staat
in muismode (incrimenteel). Dat is lastig omdat ik mijn computer opnieuw
moet starten om het bordje weer in penmode te krijgen. Hoe los ik dat op?

Hans

Johnny T

RE: Tekenbordje penmode/muismode.

1
>Start---Configuratiescherm( klik op klassieke weergave)--Tablet Pc instellingen
>tabblad Overige--- Ga naar Pen en invoerapparaten---Opties voor de aanwijzer-
>en daar aanvink ''Penaanwijzers in plaat van muisaanwijzers weergeven ,als ik >de pen gebruik''

en

2
En dat je ook even in Configuratie kijkt in Energie beheer
>als je daar onder Voorkersschema bij je aangevinkte optie (bv gebalanceerd)
>daaronder op ''De schema-instellingen wijzigen''
>klik dan in de volgende venster op ''Geavanceerde enrgie-instellingen wijzigen''
>en zoek daarin je Tablet( onder Beeldscherm lijkt mij) en schakel de slaapstand >voor je tablet op Nooit.
>Staat je tablet er niet bij dan even op ''Instellingen wijzigen die momenteel niet >beschikbaar zijn''

J.T. van Es

Re: Tekenbordje penmode/muismode.
"Johnny T" <JohnnyT@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> 1

> en
>
> 2
> En dat je ook even in Configuratie kijkt in Energie beheer

De instelling genoemd bij 1 waren reeds ingesteld.
Bij energiebeheer (2) is het tablet niet te vinden.
Gekeken bij Apparatenbeheer/USB-hoofdhub. Nergens is ingesteld dat de
computer USB mag uitschakelen om energie te besparen.
Morgen zal ik eens kijken wat er in de BIOS aan te doen is.

Bedank zo ver.

Re: Tekenbordje penmode/muismode.
J.T. van Es laid this down on his screen :
> [...]
> computer USB mag uitschakelen om energie te besparen.
> Morgen zal ik eens kijken wat er in de BIOS aan te doen is.

Ik heb zelf een Wacom Volito en heb nergens last van, ondanks dat bij
mij wÚl alle USB apparaten uitgeschakeld worden.
Heb je wel de nieuwste drivers van de site van Wacom ge´nstalleerd?
De nieuwste voor de Volito zijn van 16-04-08:
http://www.wacom-europe.com/index2.asp?lang=nl&pid=29

J.T. van Es

Re: Tekenbordje penmode/muismode.

news:mn.95327d86b8f054d4.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> Heb je wel de nieuwste drivers van de site van Wacom ge´nstalleerd?
> De nieuwste voor de Volito zijn van 16-04-08:

Dat is de zelfde driver als voor de Bamboo en verser dan ik heb. Nieuwe
driver opgehaald en ga ik installeren.
Bedankt.

J.T. van Es

Re: Tekenbordje penmode/muismode.
"J.T. van Es" <hansveDIT@WEGnikhef.nl> schreef in bericht

> [...]
> news:mn.95327d86b8f054d4.72151@wilgeenmail.invalid ...

> Dat is de zelfde driver als voor de Bamboo en verser dan ik heb. Nieuwe

Die laatste update was de oplossing.
Hans