Kan office documenten niet in IE7 openen

Mark Peereboom

Kan office documenten niet in IE7 openen
In het verleden (pre IE7) was het zo dat links naar office documenten ook in
IE werden geopend. Met de komst van IE7 werd dit verleden tijd, echter kon
zoals beschreven in KB927009 met een registry aanpassing dit weer aangepast
worden. Dit heb ik destijds ook gedaan echter kan ik sinds kort niet meer
mijn office documenten in IE7 openen (waarschijnlijk door een update?) en kan
ik ook niets over deze gewijzigde functionaliteit op internet vinden.
GJ.Oomens

Re: Kan office documenten niet in IE7 openen
On Mon, 16 Jun 2008 02:31:00 -0700, Mark Peereboom
<MarkPeereboom@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>ik ook niets over deze gewijzigde functionaliteit op internet vinden.

En de register aanpassing is er nog wel? Of even opnieuw toepassen?
--
Gérard
Mark Peereboom

Re: Kan office documenten niet in IE7 openen
Heb register aanpassing al opnieuw doorgevoerd maar het probleem blijft.

"GJ.Oomens" wrote:

> [...]
> Gérard

GJ.Oomens

Re: Kan office documenten niet in IE7 openen
On Mon, 16 Jun 2008 05:19:03 -0700, Mark Peereboom
<MarkPeereboom@discussions.microsoft.com> wrote:

>Heb register aanpassing al opnieuw doorgevoerd maar het probleem blijft.

Dan zal het wel 'by design' zijn wederom en voorlopig geen 'fix'.

Laatste update voor IE tijdelik verwijderen en kijken of het dan wel
lukt?

Zelf gebruik ik het niet die optie voor het openen van documenten in
IE. Vind ik overbodig.
--
Gérard
Johnny T

"GJ.Oomens" wrote:

> [...]
> --
> Gérard
>
>Gerard misschien een domme vraag maar wat wordt er precies bedoeld
>met office documenten openen in IE7.
>Als ik in Office Publisher 2007 een website maak en ik wil af en toe een voorbeeld >ga bekijken in IE7 of de site goed werkt dan is dat toch ook een Office document >openen in IE7? Of zie ik dat verkeerd?
>maw als de één na laatste vraag met ja wordt beantwoord dan is het toch niet >overbodig?

GJ.Oomens

Re: Kan office documenten niet in IE7 openen
On Wed, 18 Jun 2008 11:14:00 -0700, Johnny T
<JohnnyT@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]

Het gaat om openen van Excel en Word documenten in IE, niet om
websites. HTML bestanden openen altijd in de browser waarmee je ze ook
maakt.
Zie: http://support.microsoft.com/kb/927009
--
Gérard
Johnny T

"GJ.Oomens" wrote:

> [...]

>Als je de Wordpad document dan als bestandsnaam FileName.reg opslaat
>staat er bij ''Opslaan als'' al RTF. Maar er staat op de site niet of je hem nu als >RTF-indeling; Tekstdocument; Tekstdocument-MS-DOS of als
>Unicode document moet opslaan.
>Welke optie is dan het beste als iemand dan toch van de registervermelding
>gebruik wilt maken?
>Alvast mijn dank voor je antwoordt Gérard.

GJ.Oomens

Re: Kan office documenten niet in IE7 openen
On Thu, 19 Jun 2008 10:07:01 -0700, Johnny T

Het gaat in principe om documenten die op het web staan en daar
geopend worden. Lokaal is dat op zich niet nodig. En inderdaad werkt
dat niet meer, openen in IE7, na een van de laatste updates blijkbaar.

Je maakt het reg bestand met kladblok/notepad. En de vermeldingen
worden dan in het register gezet. Dat heeft verder niets met opslaan
te maken. Je dubbelklikt op het reg bestand om de waarden in te voeren
in het register.

Maar de optie gaat vast helemaal verdwijnen
[q]
However, this Internet Explorer feature may not exist in future
operating systems that are later than Windows Vista.
[/q]
--
Gérard