Kan SP1 niet installeren

Baldy

Kan SP1 niet installeren
Hoi allemaal,

Op 1 van 3 identieke Acer laptops krijg ik SP1 niet geïnstalleerd.

Er zijn een aantal updates die geïnstalleerd worden en daarna vrolijk weer
beschikbaar zijn voor installatie.

Het gaat hier om KB937287, KB938371, KB905866, KB929735 en KB943729.

Volledig installatiepakket van SP1 geeft de volgende foutmelding, 0x800F0805.

Heb alle updates al los gedownload en geïnstalleerd, maar dit geeft
hetzelfde resultaat.

sfc /scannow geeft aan dat een paar bestanden hersteld zijn, maar updates
blijven zelfde
Map SoftwareDistribution heb ik ook al verwijderd zonder resultaat.

Harddisk getest, OK. Geheugen getest, OK. Virusscanner (Avira en Avast
geprobeerd) geeft geen virussen aan.

Op internet zoeken levert wel hits op van meer mensen met hetzelfde
probleem, maar geen duidelijke oplossing.

Hoop die hier wel te kunnen vinden.

Met vriendelijke groet,

Klaas-Jan
GJ.Oomens

Re: Kan SP1 niet installeren
On Mon, 16 Jun 2008 02:13:00 -0700, Baldy
<Baldy@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>geprobeerd) geeft geen virussen aan.
>
>Op internet zoeken levert wel hits op van meer mensen met hetzelfde
>probleem, maar geen duidelijke oplossing.

Dus geen andere firewall in de weg? Beveiligingsprogramma's tijdelijk
uitschakelen, geen verschil? Gratis support MS?
http://support.microsoft.com/ph/6527/
http://support.microsoft.com/oas/def...spx?gprid=6527
--
Grard
Baldy

Re: Kan SP1 niet installeren
Hoi Gérard,

Ook zonder virusscanner geen succes, had dit trouwens al geprobeerd.

Staat geen andere firewall op dan die van Vista zelf.

Mvg. Klaas-Jan

"GJ.Oomens" wrote:

> Dus geen andere firewall in de weg? Beveiligingsprogramma's tijdelijk
> uitschakelen, geen verschil? Gratis support MS?
> [...]

GJ.Oomens

Re: Kan SP1 niet installeren
On Mon, 16 Jun 2008 13:04:00 -0700, Baldy
<Baldy@discussions.microsoft.com> wrote:

>Ook zonder virusscanner geen succes, had dit trouwens al geprobeerd.
>
>Staat geen andere firewall op dan die van Vista zelf.

Dan maar de support bij MS proberen....
http://support.microsoft.com/ph/6527/
http://support.microsoft.com/oas/def...spx?gprid=6527
--
Grard
Pierre Melser

Re: Kan SP1 niet installeren
GJ.Oomens wrote:

> Dan maar de support bij MS proberen....
> http://support.microsoft.com/ph/6527/
> http://support.microsoft.com/oas/def...spx?gprid=6527

ik krijg in mijn ultimate dus ook geen sp3 en ben begonnen met email
support. Nou, dat kan nog wel lang gaan duren want ze mailen me een site
terug van ms die ik natuurlijk al 100 ker gelezen heb en waar ik niks uit
kan halen waarmee ik geholpen ben. We zien wel, ik heb nu weer terug
gemaild..moest weer een hele nieuwe procedure opstarten, nieuw nummer en zo
want als ze je een mail terugsturen kun je geen reply er van maken

pierre

GJ.Oomens

Re: Kan SP1 niet installeren
On Mon, 16 Jun 2008 23:26:07 +0200, "Pierre Melser"
<dankjewel@iinvalid.xx> wrote:

> [...]
>gemaild..moest weer een hele nieuwe procedure opstarten, nieuw nummer en zo
>want als ze je een mail terugsturen kun je geen reply er van maken

SP3?

Als die laptops exact identiek zijn en dezelfde programma's draaien
wordt het moeiijk.
En geen bruikbare foutmeldingen in de logboeken of de gebruikers temp
map...?
--
Grard
Nico

Re: Kan SP1 niet installeren

> [...]
> weer een hele nieuwe procedure opstarten, nieuw nummer en zo want als ze je
> een mail terugsturen kun je geen reply er van maken

Die is er toch nog niet voor Vista (SP3).

--
Nico

Baldy

Re: Kan SP1 niet installeren
Hoi Gérard,

MS Support is leuk, maar voordeel van nieuwsgroepen is dat er anderen ook
hun voordeel mee kunnen doen.

Mvg. Klaas-Jan

"GJ.Oomens" wrote:

> Dan maar de support bij MS proberen....
> http://support.microsoft.com/ph/6527/
> http://support.microsoft.com/oas/def...spx?gprid=6527
> --
> Gérard

Baldy

Re: Kan SP1 niet installeren
Opgelost.

Vista DVD erin gestopt en vanuit Windows een upgrade installatie uitgevoerd.

Dit komt in principe neer op de repair installatie van XP en heeft de bitjes
die waren omgevallen weer rechtgezet.

Mvg. Klaas-Jan

"Nico" wrote:

> Die is er toch nog niet voor Vista (SP3).
>
> --
> Nico

GJ.Oomens

Re: Kan SP1 niet installeren
On Tue, 17 Jun 2008 00:14:01 -0700, Baldy
<Baldy@discussions.microsoft.com> wrote:

>MS Support is leuk, maar voordeel van nieuwsgroepen is dat er anderen ook
>hun voordeel mee kunnen doen.

De (eventuele) oplossing van support kun je hier gewoon vermelden
toch...
--
Grard