opstart cd rom Windows Vista

Remco B

opstart cd rom Windows Vista
Hallo,

Ik heb een vraag waar ik zelf niet uitkom. Ik heb en laptop gekocht waarop
Vista reeds geinsalleerd was. Ik heb dus geen enkele cd rom. Graag zou ik een
opstart cd rom maken in het geval dat het systeem crasht ofzo. Iemand een
idee hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt,
Remco
Bird

Re: opstart cd rom Windows Vista
On Sun, 15 Jun 2008 06:33:00 -0700, Remco B <Remco
B@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>opstart cd rom maken in het geval dat het systeem crasht ofzo. Iemand een

Op de laptop zelf zal waarschijnlijk een verborgen partitie (recovery)
staan met een image van de originele installatie. Via een
hulpprogramma kan je deze terugzetten.

Die opties zie je meestal tijdens het opstarten, voordat Windows
opstart. (dat geeft dus nog niet de mogelijkheid om een kopie te
branden)

Mogelijk heeft de leverancier dit recoveryprogramma ook in Windows
verwerkt en zit daar een optie om een extra backup te branden. Als dat
er niet zit, dan zal je in Windows zelf op zoek moeten naar de
recovery partitie en daar een kopie van branden.

Gr,
Arne Vogel.
Indy

Re: opstart cd rom Windows Vista

"Remco B" <Remco B@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> een
> opstart cd rom maken in het geval dat het systeem crasht ofzo. Iemand een

Je wilt dus voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Zielig...:-(

Indy

On Sun, 15 Jun 2008 21:04:50 +0200, "Indy" <tris63@home.nl <invalid>>
wrote:

>Je wilt dus voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
>Zielig...:-(
>
>Indy

Leg uit, s.v.p.

Gr,
Arne Vogel.
\NachtWacht\

Re: opstart cd rom Windows Vista
=?Utf-8?B?UmVtY28gQg==?= <Remco B@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]
> opstart cd rom maken in het geval dat het systeem crasht ofzo. Iemand een

Je kan met een programma of van een sticker aan je productcode komen,
en via P2P, nieuwsgroepen of Rapidshare e.d. een Vista-ISO downloaden.
Dat mag niet, maar eenmaal in je bezit is er weer geen probleem.

--
____________________

Indy

Re: opstart cd rom Windows Vista

"Bird" <newsbird@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]
> er niet zit, dan zal je in Windows zelf op zoek moeten naar de
> recovery partitie en daar een kopie van branden.

Begrijp je die Remco nu niet ,of wil je hem niet begrijpen?
Hij wil een DVD waarvan hij Vista kan opstarten.
Een Vista-dvd dus!
B.v. een herstel uitvoeren zonder alles te verliezen.
Een recovery is maar surrogaat.
Hoe zal je b.v. van een recoverypartitie 'fixboot' of 'fixmbr' willen
uitvoeren ?
Ik hoop dat je me nu wel begrijpt want verdere moeite zal ik me besparen.

On Mon, 16 Jun 2008 10:52:56 +0200, "Indy" <tris63@home.nl <invalid>>
wrote:

>"Bird" <newsbird@xs4all.nl> schreef in bericht
>news:0r6a54po3omm189l5nhj5iqb2jv4gm62gt@4ax.com.. .

>Begrijp je die Remco nu niet ,of wil je hem niet begrijpen?

Ik begrip jou niet.

>Hij wil een DVD waarvan hij Vista kan opstarten.

Hij wil een opstart CD-rom, iets om de laptop op te starten als "het
systeem crasht". Tot zover letterlijk de vraag, de rest zijn aannames
van jouw kant.

>Een Vista-dvd dus!
>B.v. een herstel uitvoeren zonder alles te verliezen.

Als het systeem gecrasht is, dan heb je al een grote kans dat je alles
kwijt bent.

> [...]
>uitvoeren ?
>Ik hoop dat je me nu wel begrijpt want verdere moeite zal ik me besparen.

Ik bemoei me wel met de vragensteller, die heeft van mij een antwoord
gekregen en die moet zelf weten wat hij ermee doet.

Ik heb niets te schaften met iemand die zich met een wijzend vingertje
in de discussie mengt zonder verder iets zinnigs toe te voegen. Een
wijzend vingertje dat notabene gebaseerd is op eigen aannames.

Gr,
Arne Vogel.

Re: opstart cd rom Windows Vista
Indy brought next idea :

> Begrijp je die Remco nu niet ,of wil je hem niet begrijpen?
> Hij wil een DVD waarvan hij Vista kan opstarten.
> Een Vista-dvd dus!

En /waar/ zegt hij dat precies? :-Z
Volgens mij, maar ik zal dan ook wel dom zijn, vraagt hij hoe hij een
opstart CD kan branden, voor het geval z'n PC crashed.:/ Arne geeft hem
hier een goed en duidelijk antwoord op! Hij vraagt nergens om een Vista
DVD. Met zo'n opstart CD moet een groot deel van Windows OEM gebruikers
zich behelpen, eerlijk of niet.

Indy

Re: opstart cd rom Windows Vista

news:mn.84d97d86b7b2a939.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> hier een goed en duidelijk antwoord op! Hij vraagt nergens om een Vista
> DVD. Met zo'n opstart CD moet een groot deel van Windows OEM gebruikers

Och ...ik wil hier niet teveel woorden vies aan maken maar...

Waar haalt die Vogel de wijsheid vandaan waaruit hij kan opmaken
dat ene Remco z'n recoverypartitie wil aanspreken en niet weet hoe hij dit
moet doen.
Hij denkt ook verder dan die vraag die gesteld is.
In zekere zin deed ik dat ook.
Het commando "Leg eens uit " van deze vriendelijke Vogel schoot mij ook
een beetje in het verkeerde keelsgat...:-P

De groeten,
Indy

Re: opstart cd rom Windows Vista
Indy formulated the question :
> [...]

> Waar haalt die Vogel de wijsheid vandaan waaruit hij kan opmaken
> dat ene Remco z'n recoverypartitie wil aanspreken en niet weet hoe

Ik maakte uit de vraagt ook op dat hij een recovery CD wilde branden
maar niets wist hoe....