Weigerende PC na installatie Vista SP1

JanW

Weigerende PC na installatie Vista SP1
Na downloaden, initialiseren en installeren van Vista SP1 weigert mijn PC om
Windows op te starten.
Krijg steeds foutmelding:
"STOP"
"0x0000 c1f5"
"0x0000 0000, 0x0000 0000, 0x0000 0000"

"A problem has been detected and windows has been shut down toprevent damage
to your computer"

Verder een hoop minder relevante tekst. Kern van dat verhaal: als ik
bovenstaande vaker zou zien moest ik contact opnemen met een deskundige.

Overigens: Vista pleegde probleemloos te draaien op een Acer Aspire 571 (mei
2007), dual core Intel 1,86GHz. Updates tot en met 13-6-2008 bijgewerkt.
Herstelpunt vlak voorafgaand aan SP1 gemaakt.

Wie weet de oplossing voor mijn probleem?
Als ik Windows maar weer aan de gang krijg, ben ik al heel gelukkig....
Alvast many thanxx,
--
Greetz,
JanW

Re: Weigerende PC na installatie Vista SP1
JanW formulated on vrijdag :
> [...]
>
> Wie weet de oplossing voor mijn probleem?
> Als ik Windows maar weer aan de gang krijg, ben ik al heel

En keer een draadje aanmaken is genoeg. Geef ons even de tijd om te
reageren. ;-)

De foutcode die je geeft klopt niet, wat staat er precies achter STOP?
Dit kan belangrijk zijn om uit te zoeken wat er precies mis gaat.
Als je de PC weer aan de praat hebt zonder een nieuwe install te moeten
doen, wil je mij dan de bestanden (als die er zijn)uit
C:\Windows\Minidump mailen? (mamamegsATvistabitsPUNTnl)

Ik kan niet herleiden uit je andere post of de Veilige modus nu wel of
niet werkt? Kun je dan vanuit de veilige modus geen Systeemherstel
doen?
Als je een Vista installatie DVD hebt ( gn herstelCD o.i.d.), kun je
proberen om van de DVD op te starten. Vul de landeninstellingen in en
kies voor Uw computer herstellen. In het rijtje Opties voor
systeemherstel, kies voor Systeemherstel en kies je herstelpunt van
voor de installatie van SP1.

Bertje

> [...]
>
> Wie weet de oplossing voor mijn probleem?
> Als ik Windows maar weer aan de gang krijg, ben ik al heel gelukkig....

Dit lijkt een hardware probleem (Harddisk)

Probeer met een Vista cd te repareren..
Als je die niet hebt dan de Acerrecover Cd's gebruiken
en opnieuw installeren...
Als alles niet lukt dan met Acer contact opnemen..(Garantie)

--
Gr.
Bertje

JanW

Re: Weigerende PC na installatie Vista SP1
Excuus voor de dubbele posting. Dank voor de snelle reactie.

De precieze tekst luidt:

"A problem has been detected and Windows has been shut down tot prevent
damage to your computer.
If this is the first time you've seen this Stop Error screen, restart your
computer. If this screen appears again, follow these steps:
Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If
this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for
any Windows Updates you might need. If problems continue, disable or remove
any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as
caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable
components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup
Options, and then select Safe Mode."

"Technical information:
***STOP : 0x0000C1F5 (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)"

Ik heb alle mogelijkheden onder "F8" (ook in combinatie met F4 daarvóór)
reeds uitgeprobeerd, maar uiteindelijk kom ik altijd weer in het blauwe
("DOS-achtige") scherm terecht met de bovenstaande tekst.
Na elke (her-)start van de PC start het BIOS normaal op en begint de
"normale" (m.i. gebruikelijke) opstartcyclus van Vista. Dus eerst een zwart
scherm, daarna een balkje met een van links naar rechts bewegend groen
kadertje. Na een keer of 5 * 6 het kadertje bewogen zien te hebben, stopt
alles en komt het beschreven scherm in beeld.

O ja: Vista betreft een OEM van Acer. Heb helaas geen opstart DVD o.i.d.
gemaakt ;-(.

Alvast dank voor de reactie.
--
Greetz,
JanW

JanW wrote :
> [...]
> beeld.
>
> O ja: Vista betreft een OEM van Acer. Heb helaas geen opstart DVD

Ik kwam dit tegen over je STOP error:

The problem is that Vista looks at $TxfLog when it boots to see if the
hard drive is *******. And apparently a bad SP1 update causes this file
to become corrupted. And since the Vista dvd also looks at this file
thats why we get the BSOD while trying to boot form it. What we need to
do is boot from a linux live cd with ntfs read/write support(ntfs-3g)
because the txflog file is a alternate data stream and invisible to
windows.

Following the Instructions at 'BSoDs' I was able to
solve the problem without formating.

De link waarnaar hij verwijst:
http://bsods.com/content/windows-vis...5-linux-anyone

JanW

Re: Weigerende PC na installatie Vista SP1
Thanx.
Ik heb het progje van de link op een USB-stick gezet. Morgen kijk ik verder
en meldt hoe e.e.a. is afgelopen. Volgens het commentaar op de (USA) site is
het wel ietwat tricky, maar ik moet toch wat.
--
Greetz,
JanW