SP1

Johan Post

SP1
Hoi,

Ik krijg SP1 niet geinstalleerd. Hij zegt steeds installatie mislukt omdat
enkele onderdelen niet geinstalleerd konden worden.
Ik volg netjes de aanwijzingen.

Wie kan helpen?

Johan

Re: SP1
Johan Post explained :
> Hoi,
>
> Ik krijg SP1 niet geinstalleerd. Hij zegt steeds installatie mislukt
> omdat enkele onderdelen niet geinstalleerd konden worden.
> Ik volg netjes de aanwijzingen.

Staat daar ook een foutnummer bij?
Wat is de *exacte* foutmelding?

Johan Post

Re: SP1
news:mn.6b407d8654f6bcc7.72151@wilgeenmail.invalid ...
> Johan Post explained :

> Staat daar ook een foutnummer bij?
> Wat is de *exacte* foutmelding?

> Problemen met Windows Vista?
> www.vistabits.nl

Nee, alleen dat sommige onderdelen niet geinstalleerd konden worden en dat
de installatie ongedaan wordt gemaakt.

Re: SP1
Johan Post was thinking very hard :

> Nee, alleen dat sommige onderdelen niet geinstalleerd konden worden
> en dat de installatie ongedaan wordt gemaakt.

Suggesties van Microsoft Support, uit een andere post:

Ik wil u adviseren onderstaand stappenplan te volgen voor het
installeren van SP1.

De meest voorkomende oorzaak van het mislukken van de installatie, is
het volgende:
1. anti-virus programma's zijn in geschakeld
2. Cd/Dvd brand-programma's blokkeren de installatie

U zou 2 opties kunnen proberen.

Stap 1
U verwijderd het anti-virus programma voorlopig tot na de installatie
van de service pack1

Stap 2

1. U download de service pack1 en slaat deze op het bureaublad op.

http://www.microsoft.com/downloads/d...a-09146a0ba746
2. u herstart de pc en blijf herhaaldelijk op de F8 toets tikken.
3. In het scherm geavenceerde opties kiest u voor "veilige Modus"
4. zodra u het inlog scherm krijgt logt u gewoon in,onder uw eigen
naam.
5. hier zult een iets ander bureaublad aantreffen.
6. dubbel-klik op het icoon van de service pack1,die we op het
bureaublad hebben opgeslagen
7. Nadat de installatie klaar is,kunt u de pc normaal laten starten

Mocht dit niet werken kunt onderstaande stappen volgen:

1. Ga naar start
2. Direct boven de start knop ziet u staan "zoekopdracht starten"
3. hier voert u in "CMD"
4. Boven in het menu ziet u dan ook cmd staan,hier klikt u met de
rechter-muisknop op, en kiest u
voor "uitvoeren als administrator"
5. Nu komt u in de opdracht prompt uit
6. Hier voert u in " chkdsk /f " (zonder de aanhalingstekens),druk op
enter. U krijgt een melding die u kunt beantwoorden
door "J" in te toetsen.Er zal een melding verschijnen,dat
schijfcontrole gepland is.
7. Sluit dit venster doormiddel van exit in te tikken en druk op enter.
8. Herstart de pc, schijfcontrole zal nu automatisch uitgevoerd worden
(dit kan enkele minuten duren)

Als u dit gedaan heeft kunt u de volgende stap uitvoeren.

[...]
6. Hier voert u het volgende in " sfc /scannow "
7. Dit zal uitgevoerd worden in de opdrachtprompt zelf en kan ook weer
enkele minuten duren.

Dan kunt u deze laatste stap nog uitvoeren

U kunt via onderstaande link een programma downloaden voor controle van
updates.

U dient onderaan de pagina te kiezen voor " Het pakket voor Windows
Vista nu downloaden "
http://support.microsoft.com/kb/947821/nl

Dit kan tot 20 minuten duren voor het programma klaar is.

Zodra het programma klaar is,raad ik u aan om de pc te herstarten en
dan nogmaals de Service pack 1 te installeren.
Mocht niet leiden tot het gewenste resultaat is er nog 1 oplossing en
dat is een backup maken van uw bestanden en windows
in zijn geheel opnieuw installeren.
Als de installatie succesvol is,dient u eerst alle software voor de
apparatuur te installeren en daarna alle updates alvorens u allerlei
programma's gaat installeren

Johan Post

Re: SP1
news:mn.94437d869e196404.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> Als de installatie succesvol is,dient u eerst alle software voor de
> apparatuur te installeren en daarna alle updates alvorens u allerlei

Allemaal geprobeerd, niet gelukt. Foutmelding: 0X800F0826.

Site helpt ook niet echt. en om nou alles er opnieuw op te gooien....

Jphan

Re: SP1
Johan Post expressed precisely :
> Allemaal geprobeerd, niet gelukt. Foutmelding: 0X800F0826.

Ik heb dit gevonden, maar ik weet niet of je er wat mee opschiet:
http://windowshelp.microsoft.com/Win...f1fde1033.mspx

Kijk dus even na of er geen andere updates fout zijn gegaan...