Vista langzaam?

Henk

Vista langzaam?
Je hoort weleens dat Vista veel langzamer is dan XP.
Wat is daar van waar? Ik wil het kopen, maar wil dit
toch eerst wel zeker weten.

Re: Vista langzaam?
Henk was thinking very hard :
> Je hoort weleens dat Vista veel langzamer is dan XP.
> Wat is daar van waar? Ik wil het kopen, maar wil dit
> toch eerst wel zeker weten.

Dat ligt helemaal aan je machine waarop je Vista wilt gaan draaien.
Ga er maar vanuit dat je minstens 2- en liever nog 3GB aan RAM geheugen
nodig hebt en een beetje moderne (liefst dual core) processor. Om Aero
te kunnen draaien moet je grafische kaart een 3,0 scoren in de WEI
(Windows Experience Index) en sommige budgetkaarten en onboard video
redden dat niet. Maar een redelijk modern systeem zou in principe Vista
probleemloos moeten kunnen draaien. Als je XP en Vista op dezelfde
machine met dezelfde hardware gaat vergelijken, dan wint XP altijd,
simpelweg omdat de systeemeisen voor XP veel lager zijn dan voor Vista.
Ik draai zelf Vista Ultimate 64 bit op een C2Q Q6600, 4GB RAM en een
Radeon HD 2600 XT en dat *vliegt*! ) (WEI score 5.6)

Re: Vista langzaam?

> [...]
> Ik draai zelf Vista Ultimate 64 bit op een C2Q Q6600, 4GB RAM en een
> Radeon HD 2600 XT en dat *vliegt*! ) (WEI score 5.6)

Bij ons ook zo iets, C2Q Q6600, 4GB RAM enz enz
En het is supersnel!

En boven nog een sneller systeem, en daar vliegt Vista nog sneller!!!))))))

--
Mvrg!

Johnny T

RE: Vista langzaam?

"Henk" wrote:

> Je hoort weleens dat Vista veel langzamer is dan XP.
> Wat is daar van waar? Ik wil het kopen, maar wil dit
> toch eerst wel zeker weten.
> --
>wat mamamegs schrijft klopt helemaal.
>Het hangt er ook en beetje vanaf wat je wilt doen en wat je er voor over hebt.
>een nieuwe pc kopen of de oude pc upgraden ,want bij upgraden zal je toch
>rekening moeten houden of je pc het wel aan kan.

<Kijk als je wilt upgraden op deze site van microsoft en download de

http://www.microsoft.com/netherlands...r/default.aspx

>Een Vista Ultimate vraagt immers meer van je pc dan een Vista Starter of Home >Edition.Als je veel game's wilt spelen op je pc(en daarmee bedoel ik uren in één >stuk door)vraagt een pc andere eisen (snellere processor)dan wanneer je soms >eens een filmpje bewerkt.
>Iedereen heeft zo zijn eigen wensen.

Kolebrie

Re: Vista langzaam?

<David> schreef in bericht news:485245e2$0$6802$bf4948fe@news.tele2.nl...

> [...]
>>

> Bij ons ook zo iets, C2Q Q6600, 4GB RAM enz enz
> En het is supersnel!
>
> En boven nog een sneller systeem, en daar vliegt Vista nog

Hoe krijg ik 4GB Ram in mijn computer? Ik heb een PB IMEDIA J9260 AIO met
een Berkeley-moederbord waar een Dual Channel DDR2 400/533/667/800 voor het
geheugen in zit. Ik heb al 2 X 1GB Ram in zitten en voor zo ver mij bekend
zijn er geen strips van 2GB. Of wel? Met de geheugenconfigurator gaat PB
niet verder dan 1GB DDR2-667 PC2-5300 DIMM.
Ik gebruik Windows Vista Home Premium SP1.

Re: Vista langzaam?

">> --

> [...]
> gaat PB niet verder dan 1GB DDR2-667 PC2-5300 DIMM.
> Ik gebruik Windows Vista Home Premium SP1.

We hebben een andere pc gekocht, waar alles al kan en klaar op zat!

--
Mvrg!

Edward

Re: Vista langzaam?

"Kolebrie" <kolebriekort@mail.com> schreef in bericht

> [...]

> gaat PB niet verder dan 1GB DDR2-667 PC2-5300 DIMM.
> Ik gebruik Windows Vista Home Premium SP1.

hou nu toch op! 2GB is meer dan genoeg of je moet tegelijkertijd 3 hele
zware games willen spelen of iets dergelijks.......

Re: Vista langzaam?
Kolebrie presented the following explanation :
> [...]
> Met de geheugenconfigurator gaat PB niet verder dan 1GB DDR2-667
> PC2-5300 DIMM.
> Ik gebruik Windows Vista Home Premium SP1.

Er bestaan wel strips van 2GB en zelfs al strips van 4GB, Kingston
heeft ze al in de shop a $500,00:
http://shop.kingston.com/partsinfo.a...o=KTL-TP667/4G

Om 4GB helemaal te kunnen benutten moet je altijd aan de Vista 64 bit,
je moederbord en chipset moeten het gebruik van 8GB ondersteunen en dat
doen niet alle chipsets/moederborden, vaak ook niet als er bijstaat dat
er tot 4GB ondersteunt wordt. Als je op zo'n moederbord 4GB
installeert heb je onder Vista 32 bit sowieso maar ongeveer 3,12 tot je
beschikking door beperkingen van een 32 bit systeem en net ietsje meer
onder 64 bit, zo'n 3,3GB door beperkingen van de chipset...

Lees ook eens het volgende artikel over Vista 64 bit:
http://vistabits.nl/kiezen_voor_vista_64_bit.html

Kolebrie

Re: Vista langzaam?

news:mn.6ccc7d86bdd40ad6.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> onder 64 bit, zo'n 3,3GB door beperkingen van de chipset...
>
> Lees ook eens het volgende artikel over Vista 64 bit:

Neen 't is goed. Dan ben ik uit de droom gehaald. Maar wat kan ik doen als
de computer trager wordt? Ik heb dat ding nu al 3 mnd; heb niets bij gezet
(behalve dan norton 360 upgrade); werk met de voor geinstalleerde
programma's en merk dat de computer trager is geworden. Ik ga even bij
vistabits kijken, misschien dat er daar wat staat hierover.

Mark Veldhuis

Re: Vista langzaam?
> Maar wat kan ik doen als de computer trager wordt? Ik heb dat ding nu al 3
> mnd; heb niets bij gezet (behalve dan norton 360 upgrade);

Norton-producten staan er om bekend dat ze de boel vertragen. Met
Norton 360 schijnt het volgens sommigen wel beter te zijn, maar anderen
ervaren nog steeds een flinke vertraging van het systeem door deze
software.
Als je geen andere oplossingen kunt vinden, zou je eens kunnen kijken
of het beter/sneller wordt als je Norton 360 van je PC haalt (grondig,
met het verwijdertooltje dat Symantec daarvoor beschikbaar stelt op hun
website). Voor bescherming tegen virussen zijn voldoende alternatieven
te vinden. Zelfs gratis.

Mark Veldhuis.