Adobe Reader belemmert in Vista afsluiten computer

Robert

Adobe Reader belemmert in Vista afsluiten computer
Regelmatig komt het voor dat ik mijn laptop afsluit en dat het afsluiten
blijft hangen, waarbij de mededeling op het scherm komt, dat Adobe Reader nog
in gebruik is, met daarbij de informatie: wilt u afsluiten (dan verliest u
alle niet opgeslagen gegevens) of wilt u annuleren.
Deze mededeling krijg ik ook, wanneer ik geen enkel bestand met Adobe heb
geopend of bekeken ofwel Adobe is niet geopend geweest.
Ik heb Adobe van het systeem verwijderd en de mededeling blijft weg (hoe kan
het ook anders), maar na wederom Adobe Acrobat Reader versie 8.1.2 te hebben
geinstalleerd, komt de pop-up weer regelmatig in beeld. Dus de-installeren en
vervolgens na een aantal dagen installeren is niet de remedie.

Hoe kan ik voorkomen, dat ik iedere keer een systeem-hang krijg bij het
afsluiten van Adobe Reader? Bij de Taken staat ook dat Adobe een probleem
heeft veroorzaakt..... .

Dank voor het meedenken.
Robert
Math

Re: Adobe Reader belemmert in Vista afsluiten computer
On Tue, 10 Jun 2008 16:01:00 -0700, Robert
<Robert@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>
>Hoe kan ik voorkomen, dat ik iedere keer een systeem-hang krijg bij het
>afsluiten van Adobe Reader? Bij de Taken staat ook dat Adobe een probleem

Heb hier op een WXP maschine hetzelfde probleem met dit verschil dat op
die machine acrobat 7 staat terwijl er geen gebruik is gemaakt van
acrobat

Probleem is begonnen na de laatste update van acrobat 7

Math
\NachtWacht\

Re: Adobe Reader belemmert in Vista afsluiten computer
=?Utf-8?B?Um9iZXJ0?= <Robert@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]
>
> Hoe kan ik voorkomen, dat ik iedere keer een systeem-hang krijg bij het
> afsluiten van Adobe Reader? Bij de Taken staat ook dat Adobe een probleem

Ik weet voor dat euvel geen oplossing, maar je kan wel de Foxit Reader
installeren. Vele malen sneller en kleiner dan het gedrocht Adobe Reader.

--
____________________

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Frans H

Robert wrote:
> [...]
>
> Hoe kan ik voorkomen, dat ik iedere keer een systeem-hang krijg bij
> het afsluiten van Adobe Reader? Bij de Taken staat ook dat Adobe een

Adobe reader (achterlijke naam, Adobe is het merk, acrobat is hun pdf-maker
en is acrobat reader dus beter, nóg beter gewoon Adobe pdf-reader) zet bij
opstarten in het startmenu een programmaatje Adobe quickstart. Selecteer dat
en druk op Delete

Robert

"Frans H" wrote:

> [...]
> opstarten in het startmenu een programmaatje Adobe quickstart. Selecteer dat

Hallo Frans H

Ik heb je tip opgevolgd en Adobe uitgeschakeld in het startmenu. Mijn laptop
start sneller op en sluit sneller af, zonder dat vervelende pop-up scherm.
Dank voor de tip.
Robert
Robert

"Robert" wrote:

> [...]
> start sneller op en sluit sneller af, zonder dat vervelende pop-up scherm.

He, he,

Zeg ik dat ik geen last meer heb van Adobe en prompt begint het geduvel
weer. Er staat niets in de start of via het configuratiescherm in
opstartprogramma's dat te maken heeft met Adobe en toch krijg ik nu weer
iedere keer, dat Adobe het afsluiten tegenhoudt. En dan te bedenken, dat ik
geen Adobe Reader heb geopenend. Hoe kan dit??

Robert
Robert

Re: Adobe Reader belemmert in Vista afsluiten computer
Hoe krijg ik dit 'draadje' naar boven, zodat het weer aandacht krijgt
R.

"Robert" wrote:

> [...]
> iedere keer, dat Adobe het afsluiten tegenhoudt. En dan te bedenken, dat ik
> geen Adobe Reader heb geopenend. Hoe kan dit??

Nico

Re: Adobe Reader belemmert in Vista afsluiten computer
> Hoe krijg ik dit 'draadje' naar boven, zodat het weer aandacht krijgt
> R.
>
> "Robert" wrote:

<knip>

Heb je al overwogen, dat gene wat Nachwacht heeft geopperd,
kun je altijd proberen Adobe reader eraf en Foxit Reader er op, kun je
in ieder geval zien waar het aan licht.
suc6.

--
Nico

Frans H

Robert wrote:

> [...]
> en toch krijg ik nu weer iedere keer, dat Adobe het afsluiten
> tegenhoudt. En dan te bedenken, dat ik geen Adobe Reader heb

Als je een pdf gelezen hebt, is AR geopend.

Robert

"Frans H" wrote:

> Als je een pdf gelezen hebt, is AR geopend.

Nico, in mijn laatste vraag/opmerking schreef ik dat het mij bevreemdde, dat
ook al heb ik geen enkel pdf document gelezen, laat staan geopend, AR ook de
afsluiting van mijn computer tegenhoudt, ondanks het feit, dat ik AR heb
verwijderd als automatisch opstarten. Een en ander moet dan toch inhouden,
dat alleen bij het aanklikken van een pdf het programma wordt geactiveerd??
En ik klik niets aan en toch dat vervelende scherm van AR bij afsluiten.

Ik heb de map Preftech leeggemaakt (en natuurlijk alle temp bestanden
verwijderd), maar ook dit heeft niet geholpen.

De opmerking van NachtWacht om Foxit Reader te installeren is een aardige
suggestie, maar ik zou graag willen weten waar de problematiek zit. En ik ben
niet ontevreden over AR en op een grote harde schijf maken die paar mb niet
echt veel uit.
Groet,
R.