monitor prob in vista home premium.

[sven]

monitor prob in vista home premium.
hallo,

Af en toe, de éne dag meermaals de andere dag niet, valt mijn monitor
uit, dat wil zegggen, hij geeft een zwart scherm met de melding "
Attention, out of range, H:137.4KHz V:137.2Hz "

Mijn enige remedie is dan de pc gewoon uitzetten en terug opstarten.

mijn pc:

Dell inspiron 531 van enkele weken oud.
Athlon 64 x2 3ghz.
ATI radeon hd 2600 xt

Mijn monitor:
AOC 9klr van een jaar of 5 oud.

De foutlogboeken in vista geven geen fout weer, en ik kan blijkbaar
geen nieuwe driver downloaden voor m'n grafische kaart omdat ik die al
heb.

Weet iemand raad ?

mvg
sven

Re: monitor prob in vista home premium.
[sven] explained on 9-6-2008 :
> out of range, H:137.4KHz V:137.2Hz

Heb je de juiste verversingssnelheid ingesteld voor je monitor?
Blijkbaar is die te hoog en kan je monitor het niet aan. Op de meeste
CRT monitoren is 75 Hz voldoende en voor TFT schermen is 60 Hz genoeg.
Je vindt de instellingen voor je monitor via rechtsklik Bureaublad >
Aan persoonlijke voorkeur aanpassen > Instellingen voor het beeldscherm >
knop Geavanceerd > tab Beeldscherm.

On 9 jun, 20:33, Mamamegs [MS MVP] <mamam...@wilgeenmail.invalid>
wrote:
> [...]

> Je vindt de instellingen voor je monitor via rechtsklik Bureaublad >
> Aan persoonlijke voorkeur aanpassen > Instellingen voor het beeldscherm >

bekeken, en de refresh rate stond op 75Hz, Nu eens op 72Hz gezet, we
zien wel. Misschien ook handig om weten, is dat bv m'n muziek via
winamp mooi blijft spelen wanneer ik geen beeld meer heb.

mvg
sven

Re: monitor prob in vista home premium.
[sven] has brought this to us :

> bekeken, en de refresh rate stond op 75Hz, Nu eens op 72Hz gezet, we
> zien wel. Misschien ook handig om weten, is dat bv m'n muziek via
> winamp mooi blijft spelen wanneer ik geen beeld meer heb.

Kan kloppen, je monitor geeft er de brui aan, niet je computer.
In het ergste geval is je monitor aan vervanging toe...
Welke resolutie gebruik je? Vaak geldt hoe hoger de resolutie hoe lager
de refresh rate.

[sven]

Re: monitor prob in vista home premium.
On 9 jun, 21:31, Mamamegs [MS MVP] <mamam...@wilgeenmail.invalid>
wrote:> > winamp mooi blijft spelen wanneer ik geen beeld meer heb.

> [...]
> In het ergste geval is je monitor aan vervanging toe...
> Welke resolutie gebruik je? Vaak geldt hoe hoger de resolutie hoe lager

1280*960. Zou het jammer vinden m'n crt te moeten missen,
fotobewerking en gamen zijn m'n dingen ..allebei even ernstig ..
lcd lijkt me geen waardig alternatief, maar da's een andere
discussie ..

alvast bedankt voor je hulp.

mvg
sven

QPC

> [...]

> fotobewerking en gamen zijn m'n dingen ..allebei even ernstig ..
> lcd lijkt me geen waardig alternatief, maar da's een andere

TFT geen waardig alternatief???? Ik denk dat je daar nog wel eens ernstig
positief van op zal kijken......

Edward

Re: monitor prob in vista home premium.

"[sven]" <joepie.its.me@gmail.com> schreef in bericht
> [...]

> fotobewerking en gamen zijn m'n dingen ..allebei even ernstig ..
> lcd lijkt me geen waardig alternatief, maar da's een andere

probeer eens 1440x900 breedbeeld LCD en je wilt nooit meer zo'n
olifantenbak.

Massimo

Re: monitor prob in vista home premium.
Hallo Sven,

On Mon, 9 Jun 2008 13:25:37 -0700 (PDT), "[sven]"
<joepie.its.me@gmail.com> wrote:

> [...]

>fotobewerking en gamen zijn m'n dingen ..allebei even ernstig ..
>lcd lijkt me geen waardig alternatief, maar da's een andere

Ik moest indertijd een nieuwe monitor aanschaffen en heb me toen goed
voorbereid. Ik kan iedereen aanraden om als je een nieuwe .tft nodig
hebt de volgende criteria aan te houden:
- 24 inch breedbeeld (prettig compromis qua grootte, groot genoeg om
je dvd's comfortabel op te bekijken en om enkele toepassingen naast
elkaar open te hebben. Verder schijnt dit de ideale grootte te zijn
i.v.m. arbeidsproductiviteit. Hiernaar is serieus onderzoek gedaan)
- verstelbaar in alle richtingen i.v.m. ergonomie (dus: in hoogte,
kantelbaar, wendbaar en evt. ook in portrait-modus te gebruiken via
bijgeleverde software)
- veel aansluitingen (ik heb vga, hdmi en component erop)

en als je hem voor gamen gebruikt: korte toegangstijd ('overdrive')
en als je hem voor fotoediting gebruikt: moet een s-mva of s-pva panel
hebben i.v.m. kleurechtheid.
en als je er hd-video mee wilt bekijken: ga dan voor een resolutie van
1920 x 1200 (full hd) en zie erop toe dat het ding hdcp-compatibel is.
hd-video kijken via je computer vraagt wel allerlei extra maatregelen
mar is uiteindelijk veel goedkoper dan hd-video kijken via een tv,
aangezien fullhd tv's nog erg duur zijn.

Voor serieuze fotoediting kan je niet goed zonder zo'n
calibratiepakketje dat gedeeltelijk uit hardware, gedeeltelijk uit
software bestaat.

Ik heb een monitor die aan al deze criteria voldoet maar ik raad je
mijn model toch niet aan (ervaring), dus neem geen LG L245WP.

Overigens, als je een monitor wilt gebruiken voor zowel gamen als
fotoediting, wel, dat bijt elkaar toch wel. Hele korte toegangstijd
zie ik niet zo gecombineerd worden met s-pva of s-mva panels, maar
misschien is zo'n combi toch te vinden...

Massimo

> [...]

> fotobewerking en gamen zijn m'n dingen ..allebei even ernstig ..
> lcd lijkt me geen waardig alternatief, maar da's een andere

Huh?

Hier in huis een Samsung 22 inch breedbeeld, echt prima beeld veel, en veel
beter dan een ouderwetse crt
En zo duur zijn die dingen nu ook niet meer!

--
Mvrg!

~PC-freak©~

Re: monitor prob in vista home premium.
Op Tue, 10 Jun 2008 08:06:03 +0200, schreef <David> het volgende.

>Huh?
>
>Hier in huis een Samsung 22 inch breedbeeld, echt prima beeld veel, en veel
>beter dan een ouderwetse crt
>En zo duur zijn die dingen nu ook niet meer!

Daarnaast zijn CRT's bijna nergens meer te koop, je moet echt zoeken met
een vergrootglas ;-)

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl