back-up

lanslake

back-up
Na een crash moest ik windows vista ultimate opnieuw installeren en de harde
schijf opnieuw indelen.
Had van tevoren een back-up gemaakt van de gehele harde schijf op een
externe harddisk. Ik probeer nu bestanden van deze back-up terug te zetten.
Het gaat dan vooral om documenten, foto's en video's die ik op een aparte
partitie had geplaatst.
Het terugzetten lukt niet, want windows herkent het bestand niet. Wanneer ik
de externe schijf bekijk staat daar een map met de naam WindowsImageBackup.
Ik kan aan de omvang van de mappen zien in welke map de foto's e.d. zitten.
De mappen hebben de extensie VDH.
Heeft iemand enig idee hoe ik deze terug kan zetten op mijn computer.
Heb op internet gezocht en kwam een programma tegen met de naam
RegistryBooster, welke claimt dat ze fouten in het register kunnen oplossen.
Ben echter nogal huiverig om dit te doen. Heeft iemand ervaring met dit
programma ?

lanslake

Re: back-up
aanvulling:
Ik heb de back-up gemaakt met Windows back-up centrum
Floyd

Re: back-up
Helpt deze pagina je misschien?
http://www.ultimatemakeover.be/NL/Pa...aspx?artID=200

"lanslake" <hj.veen@hccnet.nl> schreef in bericht
> [...]
> RegistryBooster, welke claimt dat ze fouten in het register kunnen
> oplossen. Ben echter nogal huiverig om dit te doen. Heeft iemand ervaring

lanslake

Re: back-up

"Floyd" <pietdevlugt@home.nl> schreef in bericht
> Helpt deze pagina je misschien?
> http://www.ultimatemakeover.be/NL/Pa...aspx?artID=200
>
> "lanslake" <hj.veen@hccnet.nl> schreef in bericht

Bedankt voor de reactie.
Heb dit al uitgeprobeerd, maar geen soelaas. Krijg de melding "er kunnen
geen back-upsets worden gevonden"
Ook de optie "geavanceerd terugzetten" geeft geen oplossing.

ko

Re: back-up

> [...]

> geen back-upsets worden gevonden"
> Ook de optie "geavanceerd terugzetten" geeft geen oplossing.

Virtual machine downloaden van de Microsoft website (versie 2007) daar kun
je het VHD bestand mounten als zijnde een virtuele computer en dan de
bestanden die je wilt hebben kopieren naar de normale installatie.

Of een andere oplossing staat hier:
http://www.vistax64.com/tutorials/10...kup-files.html

Ko

lanslake

Re: back-up

"ko" <ko@nospam.nl> schreef in bericht

> [...]

> je het VHD bestand mounten als zijnde een virtuele computer en dan de
> bestanden die je wilt hebben kopieren naar de normale installatie.

Bedankt voor reactie, maar dit hielp ook niet. Ik heb het programma Virtual
Machine bij Microsoft gedownloaded maar dat programma vereist nogal wat
studie.
Ben er intussen uit. Ik heb het programma Winimage gedownloaded en met dat
programma kun je VHD-files uitlezen en weer terug plaatsen op de harde
schijf.
Snap alleen nog steeds niet waarom je met het back-up centrum van Vista wel
een back-up kunt maken, maar dat ditzelfde programma geen weg weet met
VHD-files, terwijl Vista dit wegschrijft als VHD-file. Snapuhetookniet
zullen we maar zeggen. Nog bedankt voor het meedenken.

ko

Re: back-up

> [...]

> VHD-files, terwijl Vista dit wegschrijft als VHD-file. Snapuhetookniet
> zullen we maar zeggen. Nog bedankt voor het meedenken.

Heel erg vreemd, hier werken ze normaal zowel voor back-up als voor
terugzetten, de VHD functie via Virtual PC is heel erg handig om er even een
bestand uit te plukken, maar goed het is je gelukt.

Ko