windows mail 6 niet compatibel met windows mail 7

Blacknikon

windows mail 6 niet compatibel met windows mail 7
Beste mede forumleden,

Een vriend van mij heeft twee Toshiba notebooks met Windows Vista Home
premium.
Een van de twee notebooks is reeds een jaar in gebruik en bevat Windows Mail
6. Ivm harde schijfproblemen moet deze opnieuw ingericht worden. Om verder
te kunnen werken wilde hij de mail overzetten naar een nieuwe notebook, die
ditmaal windows mail 7 lijkt te bevatten. Echter het handmatig overzetten
van windows mail (versie 6) danwel importeren levert een hamgende windows
mail 7 versie op de nieuwe notebook op. M.a.w. de oude mail is niet op de
nieuwe notebook te gebruiken.
Wie weet een oplossing?

Met groet,

Eric

zoef

Re: windows mail 6 niet compatibel met windows mail 7

"Blacknikon" <h.zwartjes1@nospam.kpnplanet.nl> schreef in bericht
> [...]
> een hamgende windows mail 7 versie op de nieuwe notebook op. M.a.w. de
> oude mail is niet op de nieuwe notebook te gebruiken.

1)
http://www.pepermunt.net/e-mail/e-ma...dows-mail.html

2) Email overzetten kan ook als volgt: selecteer in OE6 alle mail en sleur
deze met de muis naar een map op bvb. een usb-stick. Prik deze stick in de
andere PC, open Windows Mail, selecteer alle (xml) bestanden en sleur deze
met de muis naar het Windows Mail venster.

zoef

> Met groet,
>
> Eric

Blacknikon

Re: windows mail 6 niet compatibel met windows mail 7
Ik zit me af te vragen om Windows Vista's eigen Windows Easy Transfer System
het probleem nite kan omzeilen? Wie weet raad?

"zoef" <zoef@nowhere.invalid> schreef in bericht

> [...]

> andere PC, open Windows Mail, selecteer alle (xml) bestanden en sleur deze
> met de muis naar het Windows Mail venster.

GJ.Oomens

Re: windows mail 6 niet compatibel met windows mail 7
On Fri, 6 Jun 2008 18:12:30 +0200, "Blacknikon"
<h.zwartjes1@nospam.kpnplanet.nl> wrote:

>Ik zit me af te vragen om Windows Vista's eigen Windows Easy Transfer System
>het probleem nite kan omzeilen? Wie weet raad?

Wat is Windows Mail versie 7? Ik zie alleen versie 6 onder Vista.
Windows Mail maakt van alle berichten eml bestanden. Die bestanden kun
je gewoon selecteren slepen naar een map in geopende Windows Mail, als
het goed is.

Locatie:
C:\Users (gebruikers)\[ naam]/ AppData/ Local/ Microsoft/ Windows Mail

(Eventueel alle mappen en bestanden zichtbaar maken, alsmede
extensies)
--
Gérard
Blacknikon

Re: windows mail 6 niet compatibel met windows mail 7
Dat klopt, het weergegeven versienummer is ook bij de nieuwe notebook versie
6.
Maar als je kijkt bij opties als importeren/exporteren dan blijkt het wel
degelijk windows mail 7 te zijn.
Bij het importeren van mail 6 in mail 7 gaat het dan ook hopeloos mis. Na de
import ontstaan er geheugenproblemen en is de geimporteerde map niet meer
toegankelijk.

Eric

"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> schreef in bericht

> [...]
> C:\Users (gebruikers)\[ naam]/ AppData/ Local/ Microsoft/ Windows Mail
>
> (Eventueel alle mappen en bestanden zichtbaar maken, alsmede

GJ.Oomens

Re: windows mail 6 niet compatibel met windows mail 7
On Fri, 6 Jun 2008 21:38:43 +0200, "Blacknikon"
<h.zwartjes1@nospam.kpnplanet.nl> wrote:

>Dat klopt, het weergegeven versienummer is ook bij de nieuwe notebook versie
>6.

Alle updates gehaald voor Windows?

>Maar als je kijkt bij opties als importeren/exporteren dan blijkt het wel
>degelijk windows mail 7 te zijn.

Dat is bij beide pc's toch zo bij importeren. Voor importeren bestaat
alleen Windows Mail 7, maar die is dus identiek aan versie 6.

Zo wordt Windows Mail gewoon genoemd. Een beetje verwarrend. Maar het
zijn gewoon dezelfde versies. Allebei 7 zullen we nu maar zeggen

>Bij het importeren van mail 6 in mail 7 gaat het dan ook hopeloos mis. Na de
>import ontstaan er geheugenproblemen en is de geimporteerde map niet meer
>toegankelijk.

Dus probeer je mijn suggestie, niet importeren, maar gewoon verslepen
naar geopend mapjes in Windows Mail.

Of je maakt het berichtenarchief opnieuw aan. Wellicht5 helpt dat:
http://support.microsoft.com/kb/941090

Geen andere programma's meedraaien die in de weg zouden kunnen zitte.
--
Gérard