Toevoegen printer lukt niet

frentzk is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Toevoegen printer lukt niet
Dit probleem is vergelijkbaar met 227698 - draadloos printen.

Ik heb een vista desktop computer met daaraan een USB printer CANON ip4300.
Deze computer is draadloos verbonden met het lokale netwerk.
Verder heb ik 2 xp desktop computers die via een kabel met het netwerk zijn verbonden en 1 xp laptop die draadloos is verbonden. Ik probeer de printer op alle computers te installeren en dat lukt, behalve vanaf de laptop.

Op de laptop is de printer wel te zien in de 'toevoegen printer' dialoogbox. Maar als ik daar op druk, dan komt er na geruime tijd de mededeling dat het toevoegen niet is gelukt en "Fout: Kan RPC niet uitvoeren". Overigens is deze laptop ook de enige waarop is de bestanden van de vista computer NIET kan zien.

Een aantal dingen heb ik al geprobeerd:
- de laptop heeft eerder wel op de CANON geprint - toen die nog aan een xp computer hing - dus de drivers voor de CANON staan op de laptop
- RPC service is gestart (automatisch)
- Print spooler is gestart
- toegangen op de vista computer zijn opengezet (vanaf andere xp machines kan er wel geprint worden)

Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik denk bijvoorbeeld aan het verbinden met de printer - op de laptop - onder een andere gebruiker/wachtwoord, maar ik weet niet hoe. Of elke andere oplossing.
GJ.Oomens

Re: Toevoegen printer lukt niet

Wellicht hier:
http://www.chicagotech.net/vista/rpcunavailble.htm
http://www.howtonetworking.com/vista/networksharing.htm
http://www.howtonetworking.com/Troub...cessibale0.htm
--
Gérard

frentzk is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Beste Gérard,
Hartelijk dank voor je suggesties. Ik heb alle tests en instellingen uitgevoerd die genoemd zijn in de drie links voor dit probleem, maar niets hielp.
Het probleem is waarschijnlijk maar heel klein. De printer op de Vista machine is ook te zien vanaf de laptop, maar het verbinden lukt niet. De melding is dat de RPC niet zou lopen, maar hij is wel gestart.

Andere suggesties zijn welkom.

Met vriendelijke groeten,
Kees
GJ.Oomens

Re: Toevoegen printer lukt niet
On Thu, 5 Jun 2008 20:18:41 +0100, frentzk
<frentzk.3ajr89@no-mx.forums.vistaheads.com> wrote:

> [...]
>machine is ook te zien vanaf de laptop, maar het verbinden lukt niet. De
>melding is dat de RPC niet zou lopen, maar hij is wel gestart.

Kun je de anderVista pc nu al wel benaderen of nog steeds niet?
--
Gérard

frentzk is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
printen lukt
Beste Gérard,
Ik heb vanmorgen een kleine verbouwing gepleegd bij mij thuis, waardoor de vista machine met een kabel met het netwerk kon worden verbonden. Hierna is het mogelijk om vanaf de laptop te printen.
Hartelijk dank voor het meedenken,
Kees Frentz
GJ.Oomens

Re: Toevoegen printer lukt niet