Afsluit probleem

André

Afsluit probleem
Hallo Heren, Dames.

Als ik mijn pc afsluit met Vista Ultimate laat hij als laatste heel even een
blauw scherm zien en onder in het scherm gaat 'n teller lopen tot 100% en
dan gaat de pc uit maar geeft dan afsluit fout aan tijdens opstarten.
Onder in het blauwe scherm staat dan
"JUMPING PHYSICAL TO DISK: 0 tot 100%" als ik het goed zie.
Mijn vraag is wat is dit en hoe krijg ik het weg.

Re: Afsluit probleem
André explained :
> [...]
> Onder in het blauwe scherm staat dan
> "JUMPING PHYSICAL TO DISK: 0 tot 100%" als ik het goed zie.
> Mijn vraag is wat is dit en hoe krijg ik het weg.

Je krijgt een z.g. BSoD, ofterwijl een blue screen of death. Dit wordt
ook wel een stop fout genoemd. Je ziet in dat blauwe scherm dan een
stop foutcode, b.v. Stop 0x0000001a. Die foutcode is belangrijk, die
geeft namelijk aan wat er mis is. Windows dumpt dan óf een gedeelte van
het werkgeheugen (minidump) óf het hele werkgeheugen (memorydump) naar
de harde schijf. Deze vind je terug in de map C:\Windows\Minidump (b.v.
mini120608-01.dmp) of in de root van je C:\ schijf. (MEMORY.DMP)
Deze bestanden zijn met een speciaal programma (debugger)te lezen.
Als je mij de laatste twee minidump bestanden wilt mailen, kan ik ze
voor je nakijken.
Mailen kan naar infoATvistabitsPUNTnl (maak er een goed adres van door
de @ en de . )

zoef

Re: Afsluit probleem
André wrote:
> [...]
> "JUMPING PHYSICAL TO DISK: 0 tot 100%" als ik het goed zie.
> Mijn vraag is wat is dit en hoe krijg ik het weg.

Tja .. :-)
Wanneer er iets de neiging heeft naar de fysiek aanwezige wereld te springen
doet het dat waarschijnlijk vanuit een virtuele wereld ...
Welke virtuele (on)dingen heb je zoal geïnstalleerd?

zoef

Re: Afsluit probleem
zoef expressed precisely :

> Tja .. :-)
> Wanneer er iets de neiging heeft naar de fysiek aanwezige wereld te
> springen doet het dat waarschijnlijk vanuit een virtuele wereld ...

lol
Dat zie je verkeerd...
Hij bedoelt de mededeling onderaan een BSoD dat het geheugen naar de HD
gedumpt wordt.(/Dumping/ physical memory to disk)

;-)

zoef

Re: Afsluit probleem
Mamamegs [MS MVP] wrote:
> [...]

> Hij bedoelt de mededeling onderaan een BSoD dat het geheugen naar de
> HD gedumpt wordt.(/Dumping/ physical memory to disk)

Ach, *Dumping* ... tja :-)

zoef

> ;-)

Leen

Re: Afsluit probleem
Is een probleem met een bepaald (niet vista compatibel) programma, een
defect geheugen, een brakke hardware driver.. whatever...you name it.. ;-)

Je kunt wellicht een foutmelding zien als je de pc niet laat herstarten.
Om dit (tijdelijk) uit te zetten :
- Start
- Configuratiescherm
- Klassieke weergave
- Systeem
- Advanced System settings (maar dan in het nederlands.. werk nu met Engelse
Vista...)
- Advanced-tab (maar dan in het nederlands)
- Startup and recovery (maar dan in het nederlands)
- Settings (maar dan in het nederlands)
- Nu automatisch herstarten bij fout uitzetten.

We zijn benieuwd naar de resulaten.

"André" <ahj.domhof@chello.nl> wrote in message
> [...]
> Onder in het blauwe scherm staat dan
> "JUMPING PHYSICAL TO DISK: 0 tot 100%" als ik het goed zie.
> Mijn vraag is wat is dit en hoe krijg ik het weg.

BugHunter

Re: Afsluit probleem
Leen <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
> - Startup and recovery (maar dan in het nederlands)
> - Settings (maar dan in het nederlands)
> - Nu automatisch herstarten bij fout uitzetten.

We? Zijn jullie meet meerderen? Dan ben ik benieuwd of en wanneer
jullie fatsoenlijk gaan quoten.

Bye, Bughunter.
Leen

Re: Afsluit probleem
> We? Zijn jullie meet meerderen? Dan ben ik benieuwd of en wanneer
> jullie fatsoenlijk gaan quoten.

Ik zou nu iets kunnen gaan zeggen over je zpellinck KonTrOLe. maar da doek
nie.....

PS: Nog wat bij te dragen aan het probleem zelf? Ik had namelijk het rare
idee dat het daarover moest gaan en niet over ZpEllIncK- of kwoot gezemel.