DirectInput conflict met spelbesturingen

Rein

DirectInput conflict met spelbesturingen
Als ik configuratiescherm/spelbesturingen open dan krijg ik om de paar
seconden het systeemgeluid te horen dat de verbinding met een usb apparaat is
verbroken me**** gevolgd door het geluid dat er een usb apparaat is
aangesloten. Het scherm van spelbesturingen wordt dan ook vernieuwd. Het
maakt niet uit of er een joystick/gamepad/stuurwiel is aangesloten. Het
verbreken/verbinden blijft maar doorgaan met tussenpauzes van ongeveer drie
seconden. Ook met helemaal geen invoerapparaten aangesloten (andere muis en
geen toetsenbord) blijft het zo. Bij het opstarten van spellen hoor ik ook
eerst het geluidje van een usb apparaat dat afsluit/aansluit maar daarna
houdt het op en werkt de besturing vervolgens prima met uitzondering van
PES2008 waar het net zo doorgaat als bij het configuratiescherm.

Wat kan dit veroorzaken? Ik heb de nieuwste DirectX en Vista SP1 met alle
updates. De usb problemen komen ook enkel voor met DirectInput. De apparaten
die ik gebruik zijn van Thrustmaster en Logitech en Vista compatible. Als ik
de DirectX input bekijk in Lavalys Everest Ultimate Edition dan is het
hetzelfde liedje.
Een systeemherstel heeft ook geen verbeteringen gebracht.

De pc die ik gebruik is zelf samengestelt Intel Q6600, MSI P35 Neo F, 4 gig
geheugen, MSI 8800GT Zilent, Samsung Spinpoint F1 HDD.
PK

RE: DirectInput conflict met spelbesturingen
Hoi Rein,

Ik zag je posts op diverse forums; ik moet je vertellen... ik heb exact
hetzelfde probleem, echt precies hetzelfde.

Ben er zelf ook nog niet uit. Ik heb een ander moederbord, wel van MSI en ik
heb ook de 8800 GTS videokaart. Een Intel Core 2 duo-processor. Bij mij valt
mijn Imon-display ook telkens weg.

Ik heb een zelfgemaakt HTPC, met Zalman 160Dplus behuizing. Heb je al enig
antwoord of meer informatie kunnen vergaren?

Ik hoor graag van je! PES2008 draait bij mij nu ook niet....Exact dezelfde
storingen met USB-geluidjes om de 3 seconden. Is je OS verder wel stabiel?
Mijn CPU draait best hoog vind ik zelf....

Groet,

Patrick

"Rein" wrote:

> [...]
> geheugen, MSI 8800GT Zilent, Samsung Spinpoint F1 HDD.

Rein

RE: DirectInput conflict met spelbesturingen
Ik ben erachter dat het probleem wordt veroorzaakt door Imon. Ik heb wel geen
display maar het komt door de usb aansluiting van de Imon. Sinds ik
hierachter ben gekomen heb ik de Imon maar afgesloten. Probleem is dan
verholpen. Ik gebruikte de Imon toch al bijna niet. Voor jou ligt het weer
anders omdat je je mooie display dan niet kunt gebruiken volgens mij. Voor
een oplossing moet je dus richting Soundgraph kijken. Het is dacht ik een
veel gehoorde klacht op hun forum.
grtz
Rein