Firewall start niet bij opstarten laptop

Brother Rabbit

Firewall start niet bij opstarten laptop
Ik heb al meerdere vragen over dit onderwerp gezien, maar geen
(passende) antwoorden.
Ik heb een Acer 7520G laptop met Windows Vista Home Premium.
Voorgeinstalleerd was een Symantec Firewall en antivirus. Na de
probeerperiode heb ik Symantec eraf gehaald. Sindsdien start de
Windows Firewall niet automatisch op als ik de laptop opstart. Toen
heb ik nog geprobeerd om Comodo te gebruiken, maar dat heb ik er ook
weer afgegooid omdat de computer en internet erg traag werden.

Nu moet ik elke keer als ik de computer opstart de Windows Firewall
handmatig aanzetten. In services staat de firewall op automatisch.
En als ik nu de firewall aanzet heb ik daarnaast nog de optie "Ik
schakel COMODO Firewall Pro zelf in", terwijl Comodo dus al
gedeinstalleerd is....

Kan iemand mij helpen??

Brother Rabbit
GJ.Oomens

Re: Firewall start niet bij opstarten laptop

Wellicht bruikbaar:
http://forums.comodo.com/empty-t22006.0.html
--
Gérard
Edward

Re: Firewall start niet bij opstarten laptop

"Brother Rabbit" <brotherrabbit@hetnet.nl> schreef in bericht
> [...]
> En als ik nu de firewall aanzet heb ik daarnaast nog de optie "Ik
> schakel COMODO Firewall Pro zelf in", terwijl Comodo dus al

alle Norton milieuvervuiling verwijderen http://tinyurl.com/yjc5lm

Brother Rabbit

Re: Firewall start niet bij opstarten laptop
> alle Norton milieuvervuiling verwijderen *http://tinyurl.com/yjc5lm

Comodo heb ik kunnen verwijderen, maar als ik het programma van Norton
start, gebeurt er helemaal niks. Betekent dat dat het programma juist
verwijderd is?

Nu staat alleen Windows Firewall in het rijtje, maar hij start niet
automatisch met het opstarten van de laptop, ik moet hem nog steeds
handmatig starten, en ook als de laptop op standby heeft gestaan.

Wat kan er dan nog meer aan de hand zijn?
GJ.Oomens

Re: Firewall start niet bij opstarten laptop
On Sat, 7 Jun 2008 13:12:16 -0700 (PDT), Brother Rabbit

Suggesties wellicht:
http://www.winvistaclub.com/t61.html
Windows Firewall wont stay on Vista
--
Gérard
Brother Rabbit

Re: Firewall start niet bij opstarten laptop
Ik denk dat ik het gevonden heb (de laatste 3 keer dat ik de laptop
aanzette stond en bleef de firewall aan).

In Acer eNet Management (dubbelklik op het zendmastje) kan je het
huidige profiel bewerken. In het tabje Internet kan je het vinkje
Firewallinstelling toepassen aanvinken. Da's alles (bij mij dan). Ik
denk dat het vinkje bij het deinstalleren van Norton door het
deinstallatieprogramma is uitgezet. Dus in mijn ogen hetzij een foutje
van Norton hetzij van Acer....

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Brother Rabbit