windows mail, "Reply-To" ?

mijn naam

windows mail, "Reply-To" ?
Hallo,

Eerst natuurlijk zelf proberen te zoeken in help en op internet. Helaas...

Met google krijg je heel veel 'cannot reply to'... maar daar ben ik dus
niet naar op zoek.

Ik ben op zoek naar hoe je de "Reply-To:" header kan zetten in windows mail.
Ik hoop dat iemand hier het kan vertellen!

~PC-freak©~

Re: windows mail, "Reply-To" ?
Op Mon, 2 Jun 2008 10:40:40 +0200, schreef "mijn naam"
<whatever@hotmail.invalid> het volgende.

> [...]
>
>Ik ben op zoek naar hoe je de "Reply-To:" header kan zetten in windows mail.
>Ik hoop dat iemand hier het kan vertellen!

Account-eigenschappen, tabje Algemeen, daar kun je een antwoord adres
opgeven.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Huib

Re: windows mail, "Reply-To" ?

"mijn naam" <whatever@hotmail.invalid> schreef in bericht
news:147ae$4843b207$53565551$14375@cache110.multik abel.net...
> [...]
>
> Ik ben op zoek naar hoe je de "Reply-To:" header kan zetten in windows
> mail. Ik hoop dat iemand hier het kan vertellen!

Je bedoelt wellicht zichtbaar maken in de taakbalk.
Gewoon rechtermuisknop op de taakbalk en via aanpassen vind je alles.
Mocht je de werkbalk niet hebben dat in de lichtgrijze balk van bestand enz
eveneens via werkbalk activeren..
succes
Huib

mijn naam

Re: windows mail, "Reply-To" ?
"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]

> Gewoon rechtermuisknop op de taakbalk en via aanpassen vind je alles.
> Mocht je de werkbalk niet hebben dat in de lichtgrijze balk van bestand

Ik denk het niet, en anders zie ik het niet.

Wanneer ik een email maak, zie ik nu:

"
Van
Aan
CC
BCC
Onderwerp
"

Ik wil daar dus 'antwoord naar' of iets dergelijks bij zien.

mijn naam

Re: windows mail, "Reply-To" ?
"~PC-freak©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> Op Mon, 2 Jun 2008 10:40:40 +0200, schreef "mijn naam"
> <whatever@hotmail.invalid> het volgende.

> Account-eigenschappen, tabje Algemeen, daar kun je een antwoord adres
> opgeven.

Deze heb ik gevonden en werkt. Maar handig is het niet, want bij selecteren
van 'Van' zie ik nu twee keer m'n eigen adres staan, wat vergissingen in de
hand werkt. Er is weldegelijk onderscheid in die twee, dat zie ik wel.

In ieder geval heb ik nu een al dan niet tijdelijke oplossing, dank
hiervoor!

Toch hoop ik dat de eenvoudigere methode, gewoon selecteren van 'Antwoord
naar' of iets dergelijks, bij het schrijven van een email mogelijk is.

Voor alle duidelijkheid:

Ik klik op 'Nieuw bericht'.
Ik selecteer de geadresseerde, toets het onderwerp in, etc.
Ik selecteer de juiste afzender. Nu zou ik ook de mogelijkheid willen hebben
om 'Reply-To' te kiezen.

Edward

news:5697a$4843cd0a$53565551$18892@cache100.multik abel.net...
> [...]
> Onderwerp
> "
>
> Ik wil daar dus 'antwoord naar' of iets dergelijks bij zien.

maar waarom dan toch? je kunt toch een ontvangen email toch gewoon
beantwoorden ?

~PC-freak©~

Re: windows mail, "Reply-To" ?
Op Mon, 2 Jun 2008 14:02:29 +0200, schreef "Edward" <Eduard@email.com>
het volgende.

>maar waarom dan toch? je kunt toch een ontvangen email toch gewoon
>beantwoorden ?

Ik denk dat ik het begrijp.
Hij wil het antwoord op een door hem verstuurde mail op een ander adres
binnen krijgen. Hij wil dus een veld "Reply to" erbij hebben, of dat kan
weet ik niet.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Nico..

Re: windows mail, "Reply-To" ?
Tools (Extra)
Accounts
Account kiezen
Properties (Eigenschappen)
Replay address (Antwoord Adres)

Vul in wat nodig is .........

Denk ik..?

> Op Mon, 2 Jun 2008 14:02:29 +0200, schreef "Edward" <Eduard@email.com>
> het volgende.

>>> Van
>>> Aan
>>> CC
>>> BCC
>>> Onderwerp

> Ik denk dat ik het begrijp.
> Hij wil het antwoord op een door hem verstuurde mail op een ander adres
> binnen krijgen. Hij wil dus een veld "Reply to" erbij hebben, of dat kan
> weet ik niet.

Exact. Het gaat niet om een antwoord, het gaat om een initiele email. En
dan wil ik een eventueel antwoord daar weer op dus hebben op de
role-account, niet in m'n persoonlijke inbox.

En ja, ik ben gerechtigd die naam te gebruiken.

Dus:

To: someone@otherdomain
From: myname@mydomain
Subject: <whatever>
<empty-line>
<message>

Alternatief zou zijn om te doen:
To: someone@otherdomain
From: postmaster@otherdomain
Sender: myname@mydomain
<empty-line>
<message>

maar dan dus wel met RFC821 zender op myname@mydomain en niet op die
postmaster. Ik heb er weinig vertrouwen in dat dit goed gaat, vandaar het
verzoek om 'reply-to:'. Bovendien heb ik dan een soortgelijk probleem, want
hoe stel ik 'Sender:' in ...

De door jou geboden oplossing werkt redelijk maar, zoals ik eerder al
stelde, ben ik bang de fout in te gaan. Vandaar dat ik liever handmatig
kies.

Aan allen: bedankt voor het meedenken ook al noemde ik dat nog niet
expliciet. In ik houd mij nog steeds aanbevolen voor een oplossing zoals ik
gewend was te kunnen gebruiken in outlook.

mijn naam

Re: windows mail, "Reply-To" ?
"Nico.." <hooge314@@wxs.nl> schreef in bericht
news:4843ebdf$0$6022$ba620dc5@text.nova.planet.nl. ..
> Tools (Extra)
> Accounts
> Account kiezen
> Properties (Eigenschappen)
> Replay address (Antwoord Adres)
>
> Vul in wat nodig is .........
>
> Denk ik..?

zie eerste antwoord van PC-freak, volgens mij zeg je 't zelfde maar dan
uitgebreid (toch ?)

Niet optimaal dus, maar toch bedankt voor 't proberen.