dezelfde email op 2 pc's

torenstra

dezelfde email op 2 pc's
goeden avond..ik heb twee notebooks, maar op de 1 krijg ik andere email
binnen als op de ander...hoe kan ik in windows mail instellen, dat ik op de
2 notebooks identieke emails ga krijge..?
hartelijk dank voor uw eventuele hulp
W. Torenstra

Jawade

Re: dezelfde email op 2 pc's
In article <eEKRX3AxIHA.1772@TK2MSFTNGP03.phx.gbl>, torenstra <wtor@kabelfoon.nl> says...
> [...]
> binnen als op de ander...hoe kan ik in windows mail instellen, dat ik op de
> 2 notebooks identieke emails ga krijge..?

Als je email ophaalt, wordt het normaal gesproken van de server
verwijderd. Je kunt je emailprogramma zo instellen dat alles op
de server blijft staan. Maar dan loop je wel het risico dat de
server vol raakt. Je kunt ook een van de notebooks alles laten
staan, en de andere alles weghalen. Voorwaarde is wel dat je dan
het eerst checkt met diegene die alles laat staan.

De mooiste instelling is misschien wel om alles ouder dan een
bepaalde tijd te laten wissen. Met welk programma werk je?

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. BackUp-progje weer vernieuwd.
http://jawade.nl/ Met een mirror op http://jawade.fortunecity.com/
MRe

Re: dezelfde email op 2 pc's

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
news:MPG.22acfe94e8250f50989896@news.microsoft.com ...
> [...]

> De mooiste instelling is misschien wel om alles ouder dan een
> bepaalde tijd te laten wissen. Met welk programma werk je?

Ga over op IMAP. Dan kun je zelf besluiten wat je op de server
wist en wat niet.
(OE en Windows Mail kunnen dit ook)

MRe

Teresa

Re: dezelfde email op 2 pc's
Je kunt ook bijna op alle servers aangeven dat de mails van de servers worden
afgehaald als je de mail uit je map 'verwijderd' echt hebt verwijderd. Tenzij
je heel veel mails bewaart is dit een goede optie die prima werkt.
--
Teresa, Holland

"MRe" wrote:

> [...]
> news:MPG.22acfe94e8250f50989896@news.microsoft.com ...

> Ga over op IMAP. Dan kun je zelf besluiten wat je op de server

Jawade

Re: dezelfde email op 2 pc's
In article <299627F9-B41A-4641-A4DF-B775B761241B@microsoft.com>, =?Utf-8?B?VGVyZXNh?=
<Teresa@discussions.microsoft.com> says...

> [...]
> afgehaald als je de mail uit je map 'verwijderd' echt hebt verwijderd. Tenzij
> je heel veel mails bewaart is dit een goede optie die prima werkt.

Dat ligt aan het programma wat je gebruikt en is geen optie van de
server. Is dat een mogelijkheid van Windows Mail?

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. MBR-rebuilders in DiskEdit!

"Jawade" wrote:

> [...]

> Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, DiskEdit (+Linux), POP3lezer,
> DOS-Filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

Nee het heeft niks met Windows Mail te maken, ik heb als provider Planet en
als ik mail binnenhaal op mijn laptop en op mijn desktop komt het gewoon
allemaal binnen. Ik heb als optie aangevinkt in mijn Planet webmail dat de
berichten worden verwijderd als ik ze ook zelf heb weggegooid. Ze moeten dan
helemaal uit 'verwijderde' berichten zijn.
Wil je mails bewaren zul je de mails, als je deze optie hebt ingesteld,
handmatig moeten verwijderen vanuit webmail.
Succes, Teresa
Jawade

Re: dezelfde email op 2 pc's
In article <C9364C45-DEC7-4DFB-81AA-BDCED2AB8B70@microsoft.com>, =?Utf-8?B?VGVyZXNh?=
> [...]

> Wil je mails bewaren zul je de mails, als je deze optie hebt ingesteld,
> handmatig moeten verwijderen vanuit webmail.

Dat heeft alles met je emailprogramma te maken, want die is degene
die dat regelt. En dat verwijderen met webmail om te bewaren, dat
raakt kant noch wal. Als je de berichten verwijdert van de server,
ben je ze kwijt, tenzij je ze nog in je mailprogramma hebt staan.

"Jawade" wrote:

> [...]

> Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, DiskEdit (+Linux), POP3lezer,
> DOS-Filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

Nou, kennelijk leg ik het een en ander niet duidelijk genoeg uit...
Ik bedoel ook dat als je berichten in/op je computers wilt bewaren, je ze
uiteindelijk handmatig uit je webmail moet verwijderen. Maar als je ze zelf
weggooit vanaf je computers en ook uit verwijderde berichten haalt worden ze
pas verwijderd uit je webmail. Ik dacht toch echt dat het een optie was van
Webmail maar misschien heb ik dat mis. Sorry in dat geval...
Groeten, Teresa