Vista blijft hangen/freezed

Bob

Vista blijft hangen/freezed
Ik heb sinds een week Vista Home Premium 64bit. Maar (vooral) als ik een game
installeer, een game speel, een groot bestand uitpak of soms gewoon op
internet zit. Freezed Vista!! Ik kan dan helemaal niks meer en het enige wat
ik dan nog kan doen is de computer uit doen en weer aan doen. Ik word hier
knetter-GEK van. Hoop dat iemand het antwoord weet! Ik hoor het graag!

Dit is mijn systeem:

E8400 @ 3.0ghz
9800GTX
P5N-D
4Gig OCZ 800 mhz RAM (2x2gig)
Samsung F1 750GB

CounterstrikeFreakģ

Re: Vista blijft hangen/freezed
Bob schreef op 31-5-2008 :
> [...]
> ik dan nog kan doen is de computer uit doen en weer aan doen. Ik word hier
> knetter-GEK van. Hoop dat iemand het antwoord weet! Ik hoor het graag!

Freezed hij ook wel eens als je niks aan het doen bent?
Want je geeft verdomd weinig info dus dit is puur gok werk!

Laatste drivers?
Laatste bios update?
Overgeclockt?
Geen foutmeldingen?

Cs-Freak

Bob

> [...]

> Freezed hij ook wel eens als je niks aan het doen bent?
> Want je geeft verdomd weinig info dus dit is puur gok werk!

Soms wel, maar ik zit eigenlijk niet achter mij computer als ik niks doe

Heb laatste drivers al geinstalleerd. Heb gisteren de bios geupdate (daar
voor was het probleem er ook al!)
Niet overgeclockt.. en géén foutmeldingen..

Hij loopt gewoon vast en blijft hangen, en ik kan niks anders dan de
power-knop 10 sec inhouden en opnieuw opstarten..

Mark Veldhuis

Re: Vista blijft hangen/freezed
> Niet overgeclockt.. en gťťn foutmeldingen..

Staan er ook geen gekke dingen in je event logs? (Start, dan ik het
zoekbalkje intikken: eventvwr.msc , dan kijken bij Windows Logs).

Mark Veldhuis.

Bob

"Mark Veldhuis" wrote:

> Staan er ook geen gekke dingen in je event logs? (Start, dan ik het
> zoekbalkje intikken: eventvwr.msc , dan kijken bij Windows Logs).

> [...]

Nee zie geen gekke dingen. Alleen dat Windows een onverwachte afsluiting
heeft gemaakt, maar dat komt doordat ik zelf de pc uitdruk..
paul van de nieuwenhoff

Re: Vista blijft hangen/freezed
Hallo Bob,
Had het zelfde probleem nieuwste Adobe flash player geinstalleerd
en geen probleem meer gehad.
M.V.G. Paul

"Bob" <Bob@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> ik dan nog kan doen is de computer uit doen en weer aan doen. Ik word hier
> knetter-GEK van. Hoop dat iemand het antwoord weet! Ik hoor het graag!

Seker

Re: Vista blijft hangen/freezed
Bij mij blijft Vista constant hangen:
- als ik mijn favorieten probeer te alfabetiseren terwijl de aanwijzer
toevallig op een map staat en niet op een "losse" link
- als ik tien internet explorer vensters open heb staan
- als ik mijn PDF converter gebruik
- (naar mijn idee) als ik teveel applicaties tegelijkertijd gebruik (2
Office programma's, bijv. Word en Excel, Internet Explorer, Messenger, PDF
converter, Van Dale Woordenboeken...
- vrijwel alle invoegtoepassingen in Office geven problemen en laten het
systeem hangen

Ik ontdek net dat er op mijn systeem binnen een paar maanden tijd 350
foutrapporten zijn gegenereerd. Er is een optie naar "oplossingen zoeken" en
in 99% van de gevallen meldt Microsoft:
1. we kennen dit probleem maar a. het is niet ons probleem (maar van Adobe,
Messenger, IE enzovoorts)
b. we hebben er geen oplossing voor

Dat schiet lekker op

Seker

"paul van de nieuwenhoff" wrote:

> Hallo Bob,
> Had het zelfde probleem nieuwste Adobe flash player geinstalleerd
> [...]

QPC

> [...]

> ik dan nog kan doen is de computer uit doen en weer aan doen. Ik word hier
> knetter-GEK van. Hoop dat iemand het antwoord weet! Ik hoor het graag!

Vertel eens welk merk en type moderbord je gebruikt en welk merk en type
voeding?

Bob

"QPC" wrote:

> "Bob" <Bob@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Vertel eens welk merk en type moderbord je gebruikt en welk merk en type
> voeding?

Moederbord : Asus P5N-D (wat ook sp staat..)
Voeding: Aurora 700Watt (quad rail??)
Jan Ikzelf

Re: Vista blijft hangen/freezed
Ja, wat moeten ze dan zeggen? En wie neemt er nou een 64-bit systeem als
Microsoft zelf al zegt dat je dan moet oppassen omdat niet alles van derden
daar al geschikt voor is. Maar ja, we geven aan de ene kant Microsoft de
schuld en aan de andere kant slaan we waarschuwingen van Microsoft in de
wind. Dat is lekker makkelijk. Ik heb Ultimate zowel in 32-bit als 64-bit,
maar die laatste blijft voorlopig lekker in de doos tot de "heren"
toeleveranciers er eindelijk eens iets voor uitbrengen.