Vista werkt nog maar deels.

Elske

Vista werkt nog maar deels.
Na resetten wegens een vastloper werkt Vista nog maar gedeeltelijk. Het
begint met de volgende melding: "Kan geen verbinding met een Windows-service
maken. Er kan geen verbinding met Service Event Notification-service worden
gemaakt. Dit verhindert dat beperkte gebruikers zich op het systeem kunnen
aanmelden". Ja, ja.... Enige problemen:
- Geen internet.
- De printer (netwerk) doet het niet.
- Het netwerk wordt niet weergegeven.
- Schijfdefragmentatie werkt niet.
- De sitebar laat alleen de linkerrandjes zien.
Wat onder andere gewoon werkt:
- MS Office.
- De DVD-drives.
Ik heb de pc losgekoppeld van de router en direct op het modem aangesloten.
Geen verschil. De computer waar ik nu op werk, zit op dezelfde router
(netwerkkabel weer in de router) en werkt gewoon.
Ik heb de Vista (Home Premium)-DVD in de drive gelegd en een set-up gedaan.
Me**** komt de melding: "Kan WinSetup.dll niet laden. Het bestand is
mogelijk beschadigd". Ik heb een tweede, zelfde DVD (geen kopie van de
eerste): geen verschil; dezelfde melding.
Dan maar C: formatteren..... Met de DVD in de drive opstarten gaat niet! In
de Bios staat dat de CDROM als eerste aan de beurt is, maar de DVD wordt
overgeslagen.
Wie hier de logica van inziet en wil helpen: doe een poging. Alvast mijn
dank.
Elske.

Re: Vista werkt nog maar deels.
Elske schreef op 30-5-2008 10:00:
> [...]
> overgeslagen.
> Wie hier de logica van inziet en wil helpen: doe een poging. Alvast mijn

- DVD in de andere drive doen? (voor het booten)
- Systeemherstel mogelijk ??

Andre

Op Fri, 30 May 2008 10:00:09 +0200 schreef Elske , :

> [...]
>overgeslagen.
>Wie hier de logica van inziet en wil helpen: doe een poging. Alvast mijn

Welke pc (merk) is dat ?

Laatst had ik iets dergelijks met een HP Pavilion ,
wou niet booten van de Windows Cdrom.
--
Groetjes
André (VB)

news:77f68$483fb980$5353d4bc$20604@cache100.multik abel.net...

> - DVD in de andere drive doen? (voor het booten)
> - Systeemherstel mogelijk ??

Ik heb beide drives geprobeerd. Zelfs heb ik de DVD naar de tweede harddisk
gekopieerd. Het helpt niet.
Systeemherstel, ook van een week geleden, geeft de melding dat het niet
uitgevoerd kan worden.
Heb je meer suggesties?
Elske.

"Andre" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> Welke pc (merk) is dat ?
>
> Laatst had ik iets dergelijks met een HP Pavilion ,
> [...]

Mijn pc komt van een bekende keten. Heb je nog een idee?

Elske schreef op 30-5-2008 16:51:
> [...]

> gekopieerd. Het helpt niet.
> Systeemherstel, ook van een week geleden, geeft de melding dat het niet

In deze discussie komt de (geslaagde) suggestie om een .iso bestand van
de DVD te maken en die op te starten vanaf een virtuele CD/DVD-drive.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=282521

Dezelfde suggestie lees ik een paar keer in links van
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...G=Zoeken&meta=

Elske

Re: Vista werkt nog maar deels.
<Knip>

Ik heb, na een tip van elders, op internet een DOS6.22 opstartdiskette
gezocht en gemakkelijk gevonden. Na daarmee opgestart te hebben, heb ik
"niet-DOS" verwijderd. Vervolgens kon ik Vista installeren.
Nogmaals dank voor je hulp.
Elske.