spookverdwijningen

Jol

spookverdwijningen
Beste allemaal,

Ik heb 2 vreemde verschijnselen in mijn klaptop met Vista:
Ten eerste zit ik net email te lezen en midden in de *sessie* verdwijnt
alles van mijn scherm en er verschijnt een mededeling:
*Update configureren, fase 1 (daarna fase 2 en fase 3). Schakel de computer
niet uit.*
Dat heb ik dan ook maar niet gedaan. De computer sluit na enige minuten af
en start opnieuw op, opent precies daar waar ik gebleven was.
Is dit normaal?
Ten tweede verdwijnt zo af en toe mijn hele side-bar en krijg ik de
mededeling dat: de side-bar uit veiligheidsoverwegingen is weggehaald?!?!?!
Hier ook: is dit normaal?
En wat zou ik er eventueel aan moeten doen? Of hoef ik niks:-)

En dan nog als derde:
mijn muis *danst* als een idioot over mijn scherm. Ik heb hem al op allerlei
manieren afgesteld, andere muismat geprobeerd, geen muismat.
Soms doet hij het even niet - vakantie?!, maar het komt steeds weer
terug:-))

Alvast bedankt voor het (de)antwoord(en)!
Jolanda.

~PC-freakę~

Re: spookverdwijningen
Op Thu, 29 May 2008 11:47:52 +0200, schreef "Jol" <philos@orange.nl> het
volgende.

> [...]
>Soms doet hij het even niet - vakantie?!, maar het komt steeds weer
>terug:-))
>
>Alvast bedankt voor het (de)antwoord(en)!

Je hebt denk ik automatische update's aan staan en vermoed dat SP1
ge´nstalleert werd.
verder kan ik je niet helpen omdat ik niet met Vista werk.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Edward

Re: spookverdwijningen

"Jol" <philos@orange.nl> schreef in bericht
> [...]
> Dat heb ik dan ook maar niet gedaan. De computer sluit na enige minuten af
> en start opnieuw op, opent precies daar waar ik gebleven was.

ja, als je automatische update ingesteld staat op een tijdstip dat jij zit
te computeren,
ander tijdstip instellen dus

> Ten tweede verdwijnt zo af en toe mijn hele side-bar en krijg ik de
> mededeling dat: de side-bar uit veiligheidsoverwegingen is
> weggehaald?!?!?!
> Hier ook: is dit normaal?

verdachte gadgets in je sidebar?

> [...]
> allerlei manieren afgesteld, andere muismat geprobeerd, geen muismat.
> Soms doet hij het even niet - vakantie?!, maar het komt steeds weer

optische muis? reflecterende ondergrond?

> Alvast bedankt voor het (de)antwoord(en)!
> Jolanda.

~~GC~~

Re: spookverdwijningen
Kijk eens na, zonet Service Pack 1 voor Vista ( automatisch) laten
installeren !!!
zet anders automatisch Windows update eens uit zodat U zelf de controle
heeft wanneer de update plaatsvinden .
en de dansende muis is een randverschijnsel van de Service Pack 1
installatie, heeft waarschijnlijk met de ATI beeldkaartdrivers te maken
Oplossing heb ik verder niet, dus even verder zoeken, of service pack 1
terug verwijderen doormiddel van het terugzetten van een hesrstelpunt.
Nog zo een tip, maak voordat U een update doeet ala service pack 1 altijd
een nieuw herstelpunt of een nieuwe image van de Windows partitie
dan is teruggaan naar een goed werkende pv op een korte tijd hersteld.

Sussec verder

GC

> [...]
> Soms doet hij het even niet - vakantie?!, maar het komt steeds weer
> terug:-))
>

> Alvast bedankt voor het (de)antwoord(en)!

Johnny T

RE: spookverdwijningen

"Jol" wrote:

> [...]

>als dit nu heel vaak gebeurd zou je de prestatie van windows eens anders kunnen >instellen om te kijken of het toch aan overbelasting ligt.hoe?
>Start-----configuratiescherm(klik links even op Klassieke weergave)----klik op >Systeem-----klik op Geavanceerde systeeminstellingen (links in blauwe gedeelte te >zien onder Taken)-----klik op doogaan---Tabblad Geavanceerd---
>klik naast ''Prestaties''op knop ''instellingen'' ---klik op tabblad ''Visuele effecten''-
>---vink eens ''beste weergave'' aan--en klik ok
>in tabblad Geavanceerd kan je de virtuele geheugen nog kunnen verhogen.

Een tip.Als je toch programma's opent p[ voole scherm sluit de Sidebar dan
af als je hem toch niet gebruikt op dat moment.Dit kan rechtsonderin door
rechtsterknop op de sidebar icoon te kliken en kiezen voor afsluiten.
Zo maak je toch geheugen vrij.
Je kan hem op dezelfde manier ook weer openen als je hem weer wilt gebruiken.

>oplossing voor 3:

http://support.microsoft.com/kb/185663/nl
Edward

Re: spookverdwijningen

"Johnny T" <JohnnyT@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]
> Zo maak je toch geheugen vrij.
> Je kan hem op dezelfde manier ook weer openen als je hem weer wilt

te weinig geheugen voor de sidebar in een Vista machine? onzin

> http://support.microsoft.com/kb/185663/nl

dit is een verhaal voor W95(!), dus NIET in het register gaan rommelen.

Linea Recta

Re: spookverdwijningen
"~PC-freakę~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
news8vs34pp3a74t9f8mg0jm2hqvabqgafp11@4ax.com...
> [...]

> ge´nstalleert werd.
> verder kan ik je niet helpen omdat ik niet met Vista werk.

Da's nou precies het achterlijke van de uitvinding "automatische updates"!
Wie verzint nou zoiets? Het eerste wat ik altijd doe is alle automatische
"hulp" in welke vorm dan ook uitschakelen, zodat de argeloze gebruiker niet
te pas en te onpas gestoord wordt in zijn activiteiten.
Wel af en toe zelf checken op updates van Windows, Virus progs. etc.

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

~PC-freakę~

Re: spookverdwijningen
Op Thu, 29 May 2008 17:02:41 +0200, schreef "Linea Recta"
<mccm.vos@abc.invalid> het volgende.

> [...]
>"hulp" in welke vorm dan ook uitschakelen, zodat de argeloze gebruiker niet
>te pas en te onpas gestoord wordt in zijn activiteiten.

Ik schakel dat ook altijd direct uit, de standaard-melding zou eigenlijk
moeten zijn; "er zijn updates, wilt u kiezen welke u wil DL en
installeren"

>Wel af en toe zelf checken op updates van Windows, Virus progs. etc.

Ik doe het idd handmatig 1 ß 2x per week voor Windows, AVG gaat en mag
automatisch dagelijks.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Johnny T

Re: spookverdwijningen

"Edward" wrote:

> [...]
> >

> te weinig geheugen voor de sidebar in een Vista machine? onzin

> dit is een verhaal voor W95(!), dus NIET in het register gaan rommelen.

Als het onzin is kan je mij dan aub uitleggen waar de gadgets in de sidebar
dan gebruik van maken of waarom de sidebar crasht? ik leer graag en geef
graag mijn fouten toe,maar ik lees nl niet waarom het onzin is,dan begrijp ik
misschien ook waarom het onzin is edward.

Re: spookverdwijningen
Johnny T wrote :

> [...]
> graag en geef graag mijn fouten toe,maar ik lees nl niet waarom het
> onzin is,dan begrijp ik misschien ook waarom het onzin is edward.

Misschien is deze opmerking in het artikel al een hint:

<q>
Waarschuwing: Voer de volgende stappen _niet_ uit op een computer met
Microsoft Windows XP of Microsoft Windows 2000.
</q>

Misschien moest je het dan ook niet op Vista doen?