Installeren van programma's

The Patriot©

Installeren van programma's
Hallo,
sinds kort krijg ik als ik een programma wil installeren een foutmelding.
Er is een missing file en wel "config.nt"
Ik heb Vista home premium met alle updates incl. servicepack.
Wie herkent dit probleem en wie weet de oplossing hiervoor.
Op voorhand bedankt,
Geert.

Re: Installeren van programma's
The Patriot© schreef op 29-5-2008 0:40:
> [...]
> Ik heb Vista home premium met alle updates incl. servicepack.
> Wie herkent dit probleem en wie weet de oplossing hiervoor.

config.nt hoort te staan in c:\windows\system32 . De standaard inhoud is

dos=high, umb
device=%SystemRoot%\system32\himem.sys
files=40

Als je die 3 regels in kladblok invoert en het bestand opslaat als
config.nt heb je het weer ...

Indy

Re: Installeren van programma's

"The Patriot©" <todoporlapatria(nospam)@zeelandnet.nl> schreef in bericht
> [...]
> Ik heb Vista home premium met alle updates incl. servicepack.
> Wie herkent dit probleem en wie weet de oplossing hiervoor.

Dan maak je het toch even zelf in Kladblok!

dos=high, umb
device=%SystemRoot%\system32\himem.sys
files=40

en zet dit in C:\windows\system32
Makkelijker kan haast niet.

Indy

The Patriot©

Re: Installeren van programma's

news:11a$483e5174$5353d4bc$22249@cache110.multikab el.net...

> [...]
> device=%SystemRoot%\system32\himem.sys
> files=40
>
> Als je die 3 regels in kladblok invoert en het bestand opslaat als

Hallo Karel en Indy,
het heeft in zoverre geholpen dat ik deze foutmelding niet meer krijg.
Er dient zich nu een ander fenomeen aan.
In sysem32 is er nu een nieuw missing file en wel "autoexe.nt"
Hij stopt dus met installeren op deze nieuwe fout.
Vriendelijke groeten,

The Patriot© schreef op 29-5-2008 10:40:

> Er dient zich nu een ander fenomeen aan.
> In sysem32 is er nu een nieuw missing file en wel "autoexe.nt"
> Hij stopt dus met installeren op deze nieuwe fout.

Het was te verwachten .... en strakt mist hij wellicht ook command.com :-(

Voor autoexec.nt (let op de spelling!) is dit de standaard inhoud (en
moet ook weer naar c:\windows\system32) :

@echo off
lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe
lh %SystemRoot%\system32\redir
lh %SystemRoot%\system32\dosx
SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3

[Als je dadelijk command.com mist, moet je maar een email-adres
vertellen, dan komt hij wel].

The Patriot©

Re: Installeren van programma's

news:1fc98$483e6e8c$5353d4bc$10024@cache100.multik abel.net...

> [...]
> SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3
>
> [Als je dadelijk command.com mist, moet je maar een email-adres vertellen,

Alles loopt nu zoals het hoort ná de veranderingen in Autoexec.nt
Heb mijn programma geinstalleerd en het werkt nu.
Mijn dank is dus erg groot!
Maar blijft de vraag natuurlijk, hoe het komt dat zoiets van de ene op de
andere keer kan veranderen.
Kan het aan een registercleaner liggen?
Of is een of andere update hier schuld aan?
Uit zichzelf veranderd zoiets toch niet?
Nogmaals hartelijk dank voor de oplossing.

The Patriot© schreef op 29-5-2008 11:08:

> Alles loopt nu zoals het hoort ná de veranderingen in Autoexec.nt
> Heb mijn programma geinstalleerd en het werkt nu.

Mooi!

> [...]
> Of is een of andere update hier schuld aan?
> Uit zichzelf veranderd zoiets toch niet?
> Nogmaals hartelijk dank voor de oplossing.

Het is een 'oud' probleem dat ook bij XP de kop opstak. Nog steeds
onduidelijk wie de oorzaak was. Het kan een virus geweest zijn, maar er
wordt ook wel eens op het grof geschut van HitmanPr. gewezen :-(

jurgen

"The Patriot©" wrote:

> [...]
> Ik heb Vista home premium met alle updates incl. servicepack.
> Wie herkent dit probleem en wie weet de oplossing hiervoor.

ik heb dat probleem ook , welk gevolg kan dat geven en waarom staat dat er
niet meer in?
jurgen

jurgen schreef op 6-7-2008 20:02:

> [...]

Grappenmaker ;-)
Zonder de map c:\windows\system32 zou windows echt helemaal niet meer
draaien. Dus nog maar eens goed kijken en zorgen dat die bestanden
config.nt en autoexec.nt daarin staan.