Beveiligingsniveau verlagen

Rens

Beveiligingsniveau verlagen
Sinds een paar dagen bezit ik een nieuwe PC, voor het eerst moest ook ik aan
Vista... Ik vind het eigenlijk best fijn werken. Wat me wel opvalt (en
steeds meer begint de irriteren) is het aantal waarschuwingen wat je krijgt.
Bij sommige (wis) handelingen moet ik 3 maal op OK / Doorgaan clicken. Ook
bij het (nieuwsgroepen) FTD programma krijg ik steeds een waarschuwing:

'FTD krijgt geen toestemming van Windows (Vista) om het register te
benaderen. Dit is nodif om de FTD:// koppeling aan te maken. Start FTD met
┴dministrator/Beheerders' rechten op om dit probleem op te lossen.
Nogmaals? Yes/No'

Er lijkt heel wat aan de hand, maar click ik op Yes dan start het verder
gewoon op allemaal. Het gaat me niet specifiek om dit programma, maar in het
algemeen dus dat je zoveel waarschuwingen krijgt. Valt het ergens in te
stellen dat het beveiligingsniveau van wat dit betreft verlaagd wordt?

Groet, Rens.

Werner

Re: Beveiligingsniveau verlagen
Rens gebruikte zijn klavier om te schrijven :
> [...]
> algemeen dus dat je zoveel waarschuwingen krijgt. Valt het ergens in te
> stellen dat het beveiligingsniveau van wat dit betreft verlaagd wordt?

Misschie bedoel je dit:
Microsoft heeft van Vista een erg veilig besturingssyssteem willen
maken, en een van de tools die daarvoor moeten zorgen is User Account
Controles, de pop-up venstertjes die je vragen of je wel bepaalde
handelingen zou doen. Meestal is het antwoord gewoon ja. Werk je alleen
op je computer, en ben je een voorzichtige gebruiker, dan zijn deze
waarschuwingen overbodig en hinderen ze jou bij je werk.

Je schakelt deze zeurvenstertjes als volgt uit: ga naar Start / Control
Panel (Control Panel Home): bij Security klik je op Check this
computer's security status. In het linker paneel klik je op Change the
way Security Center alerts me. In het dialoogvenster dat nu verschijnt
kies je voor Don't notify me and don't display the icon.

--
mvg. Werner
Ghost has never run out on me, but my ghost has.