Help please

Kolebrie

Help please
Sorry guys, ik wil niet zeuren, maar is er echt niemand die mij kan helpen
of verwijzen naar waar ik de oplossing kan vinden. Dit is echt irrterend.
Mail geadresseerd aan xxxxxxx@upcmail.nl komt terecht bij
xxxxxxx@hotmail.com. Alles al nagekeken; geen berichtregels die zo'n
opdrsacht geeft; geen doorstuur functie actief. Nergens iets dat zo'n
handeling toestaat. Behoort dit soms ook tot een van de 'ziektes' van
Windows Vista ? Waar kan ik iets meer over lezen a.u.b.?

Chris Jacobs

Re: Help please
"Kolebrie" <kolebriekort@mail.com> schreef in bericht
> [...]
> handeling toestaat. Behoort dit soms ook tot een van de 'ziektes' van
> Windows Vista ? Waar kan ik iets meer over lezen a.u.b.?

Kun je een voorbeeld van de headers geven?

Dit is een voorbeeld van de headers van een mail van mij die ik naar
xxxxxxxx@xs4all.nl stuur en bij xxxxxxxx@hotmail.com aankomt.
Niet per vergissing maar omdat ik, om dit voorbeeld te kunnen maken, expres
wel een .forward heb ingesteld:

{quote}
Date: Tue, 27 May 2008 20:22:35 +0200 (SAST)
Subject: doorstuur voorbeeld
From: chris.jacobs@mailbox.co.za
To: chris.jacobs@xs4all.nl

Dit is een mail die ik vanaf mailbox.co.za naar xs4all.nl stuur.
Op xs4all.nl heb ik een forward naar hotmail.com.
{/quote}

Hans Schuts

Re: Help please
Op Tue, 27 May 2008 20:15:26 +0200, "Kolebrie" <kolebriekort@mail.com>
schreef:

> [...]
>opdrsacht geeft; geen doorstuur functie actief. Nergens iets dat zo'n
>handeling toestaat. Behoort dit soms ook tot een van de 'ziektes' van

Absoluut niet, het kan alleen het gevolg van zijn de opdracht van de
gebruiker.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Kolebrie

Re: Help please

"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> Absoluut niet, het kan alleen het gevolg van zijn de opdracht van de
> gebruiker.
> --
>
> Met vriendelijke groeten,
>
> Hans Schuts
> nieuwsAThschutsPUNTnl
> www.hschuts.nl

Precies dat dacht ik ook, maar die opdracht is nooit gegeven. En sinds ik de
enige gebruiker ben, zou ik dat moeten weten. Zijn er behalve de
'berichtregels' nog andere mogelijkheden om zo'n opdracht te geven? Ik vraag
dit zodat ik kan nagaan of er ergens iets is aan/uit gevinkt, die zo'n
opdracht geeft.

Huib

> [...]

> 'berichtregels' nog andere mogelijkheden om zo'n opdracht te geven? Ik
> vraag dit zodat ik kan nagaan of er ergens iets is aan/uit gevinkt, die

Hallo,
Een instelling op de server zelf?
Ik herinner me toen ik bij Scarlet was dat dit enkel kon door een instelling
op de server.
Ik heb er ook problemen mee gehad zelfs toe de e-mail bij mij verwijderd was
liep het nog verkeerd ....volledig fout bij de server ...door onkunde
aldaar....ik ben dan van provider veranderd.
Groeten
Huib

Hans Schuts

Re: Help please
Op Wed, 28 May 2008 17:22:57 +0200, "Kolebrie" <kolebriekort@mail.com>
schreef:

>Precies dat dacht ik ook, maar die opdracht is nooit gegeven.

Niet bewust dan, maar mogelijk in de veronderstelling dat het iets
anders betrof.

> [...]
>dit zodat ik kan nagaan of er ergens iets is aan/uit gevinkt, die zo'n

Misschien heb je een keer gereageerd op een mail van iemand en stond
daar die verwijzing in.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Kolebrie

Re: Help please

"Chris Jacobs" <chrisjqb@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> Dit is een mail die ik vanaf mailbox.co.za naar xs4all.nl stuur.
> Op xs4all.nl heb ik een forward naar hotmail.com.

Als je dit bedoeld, ziet de mijne er zo uit:

Subject: RE: Verspreiding
Date: Tue, 27 May 2008 16:35:52 +0200
From: "Gemeente Rotterdam" <portal@pzr.rotterdam.nl>
Sender: "Elbers, J." <j.xxxxxx@pzr.rotterdam.nl>
To: "Kolebrie" <xxxxxxx@upcmail.nl>
Cc: <portal@rotterdam.nl>

De realnames vervangen door xxxxxx
Zo te zien komt het @hotmail.com adres helemaal niet voor.

Kolebrie

Re: Help please

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]

> was liep het nog verkeerd ....volledig fout bij de server ...door onkunde
> aldaar....ik ben dan van provider veranderd.

Ik weet niet of het mogelijk is een @hotmail.com adres te doen vervallen,
anders zal ik dat moeten doen en kijken waar het DAN naar toe gestuurd
wordt. Ik ga uiteraard ook mijn provider schrijven om te vragen hoe en/of
wat.

> Als je dit bedoeld, ziet de mijne er zo uit:

> by viefep20-int.chello.at
> (InterMail vM.7.08.02.02 201-2186-121-104-20070414) with SMTP
> id
> <20080527143528.XPVZ29278.viefep20-int.chello.at@mail2.twd.rotterdam.nl>
> for <xxxxxxx@upcmail.nl>; Tue, 27 May 2008 16:35:28 +0200

[ ... ]

> De realnames vervangen door xxxxxx
> Zo te zien komt het @hotmail.com adres helemaal niet voor.

Ja, dat bedoel ik.

Als een email in je hotmail inbox terecht komt dan bevat het een Received:
header die vermeldt waar hotmail die email vandaan heeft.
Tenminste, dat *hoort* zo te zijn.
Als een email in je hotmail inbox terecht komt *zonder* zo'n header dan
lijkt het mij dat er iets bij hotmail mis is.
Vraag eens aan hotmail, of Windows Live Mail heten ze tegenwoordig?

> [...]

> anders zal ik dat moeten doen en kijken waar het DAN naar toe gestuurd
> wordt. Ik ga uiteraard ook mijn provider schrijven om te vragen hoe en/of

"Probleem" opgelost.
Iedereen bedankt voor alle tips en aanwijzingen.